2026-05-30, 21:38
  #13
Medlem
Fantens avatar
Jag vet inte... Det är så klart kul att du har gjort en grej, och att du har haft kul under tiden. Men det känns som det derivat av typ alla 90-talsshooters. Det ser ut som en kombination av Duke och Doom, och till exempel omladdningsanimationen för hagelgeväret ser precis ut som i Doom.
Citera
2026-05-30, 21:42
  #14
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Ja, jag förstår att du tycker att det är toppen. Du gör ju det här för att det är kul, och då är ai bättre än inget, för utan ai blir det ju inget kul. Men som konsument ser man lite annorlunda på saken. Att nånting var enkelt att skapa skänker oss ingen glädje överhuvudtaget, men däremot ger ai-genererad grafik en uncanny valley-känsla. Visst, det ser bra ut, men nånting känns ändå fel.

I själva spelet upplever jag det däremot inte som störande. Saker som bra spelmekanik och ett uppmuntrande belöningssystem är viktigare. Ett spel behöver ju inte va snyggt för att va roligt, till exempel. Ljud och musik stör mig inte heller, även om vapnen låter lite underväldigande. Det kan dock bero på att jag tittar på telefonen.


Jag förstår att du inte tycker det är toppen med AI

Men vi tycker alla olika. Alla åsikter är dock värdefulla, och det är intressant med denna input om att AI material känns "off" eller fel. Särskilt då jag själv aldrig faktiskt har känt på det viset. Ofta har jag blivit lurad tidigare och trott att filmer med röster etc. varit från vanligt folk och sedan fått reda på att det var AI. Hade jag aldrig nämnt AI här undrar jag om reaktioner varit likadana. Men hade de varit det så hade det också varit intressant.

Just nu har jag lite paus från projektet. Vapenljud etc. kan ju komma att förbättras framöver, så denna demo är mer av en "beta". Nästa level kommer utgå från underjorden man exiterade från. Kommer bli kul när det väl blir av, men man måste fan pausa ibland för att inte spy på sitt projekt.
Citera
2026-05-30, 22:43
  #15
Medlem
Spelet ser super coolt ut.
Langa hit en kod när du lägger upp det på steam, kan definitivt generera pengar det där spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Ja, jag förstår att du tycker att det är toppen. Du gör ju det här för att det är kul, och då är ai bättre än inget, för utan ai blir det ju inget kul. Men som konsument ser man lite annorlunda på saken. Att nånting var enkelt att skapa skänker oss ingen glädje överhuvudtaget, men däremot ger ai-genererad grafik en uncanny valley-känsla. Visst, det ser bra ut, men nånting känns ändå fel.

I själva spelet upplever jag det däremot inte som störande. Saker som bra spelmekanik och ett uppmuntrande belöningssystem är viktigare. Ett spel behöver ju inte va snyggt för att va roligt, till exempel. Ljud och musik stör mig inte heller, även om vapnen låter lite underväldigande. Det kan dock bero på att jag tittar på telefonen.

Vem i helvete bryr sig om någonting är skapat av AI eller inte?
är du trögtänkt?

Att man använder AI för att hjälpa till med skapande är helt normalt.
Det vore totalt efterblivet att sitta 10 timmar att skapa någonting som AI kan hjälpa till med på 5 minuter, sedan kan man justera manuellt som det behövs.
Likvärdigt som att säga att photoshop är fusk, man måste faktiskt sitta med MSPaint och redigera bilder!!!!
Citera
2026-05-30, 23:30
  #16
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Jag förstår att du inte tycker det är toppen med AI

Men vi tycker alla olika. Alla åsikter är dock värdefulla, och det är intressant med denna input om att AI material känns "off" eller fel. Särskilt då jag själv aldrig faktiskt har känt på det viset. Ofta har jag blivit lurad tidigare och trott att filmer med röster etc. varit från vanligt folk och sedan fått reda på att det var AI. Hade jag aldrig nämnt AI här undrar jag om reaktioner varit likadana. Men hade de varit det så hade det också varit intressant.

Just nu har jag lite paus från projektet. Vapenljud etc. kan ju komma att förbättras framöver, så denna demo är mer av en "beta". Nästa level kommer utgå från underjorden man exiterade från. Kommer bli kul när det väl blir av, men man måste fan pausa ibland för att inte spy på sitt projekt.

Touché Men ärligt talat tycker jag väl egentligen ingenting. Jag är inte anti ai, men känner som sagt den där uncanny valley-känslan. Fast det kanske är vanligare bland folk som jobbar med just bild. Majoriteten kanske inte bryr sig alls? Sen hajar jag såklart varför man väljer ai som lösning. Det är enkelt, snabbt och jävligt billigt. Svårt att tacka nej till.

Och behovet av en paus kan jag absolut relatera till. Man blir ju lite snöblind av att jobba med samma grej en längre tid, och det blir svårt att avgöra om ens förbättringar faktiskt gör verket bättre eller bara annorlunda. Så unna dig du en paus!

Och som jag skrev i mitt första inlägg - spelet ser både kul och köpvärt ut. Det där med rea var heller ingen diss, om det nu uppfattades så. Jag köper bara spel på rea

Hur som helst, lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in