Citat:
Ursprungligen postat av
dooey
Jag förstår att
du inte tycker det är toppen med AI
Men vi tycker alla olika. Alla åsikter är dock värdefulla, och det är intressant med denna input om att AI material känns "off" eller fel. Särskilt då jag själv aldrig faktiskt har känt på det viset. Ofta har jag blivit lurad tidigare och trott att filmer med röster etc. varit från vanligt folk och sedan fått reda på att det var AI. Hade jag aldrig nämnt AI här undrar jag om reaktioner varit likadana. Men hade de varit det så hade det också varit intressant.
Just nu har jag lite paus från projektet. Vapenljud etc. kan ju komma att förbättras framöver, så denna demo är mer av en "beta". Nästa level kommer utgå från underjorden man exiterade från. Kommer bli kul när det väl blir av, men man måste fan pausa ibland för att inte spy på sitt projekt.
Touché

Men ärligt talat tycker jag väl egentligen ingenting. Jag är inte anti ai, men känner som sagt den där uncanny valley-känslan. Fast det kanske är vanligare bland folk som jobbar med just bild. Majoriteten kanske inte bryr sig alls? Sen hajar jag såklart varför man väljer ai som lösning. Det är enkelt, snabbt och jävligt billigt. Svårt att tacka nej till.
Och behovet av en paus kan jag absolut relatera till. Man blir ju lite snöblind av att jobba med samma grej en längre tid, och det blir svårt att avgöra om ens förbättringar faktiskt gör verket bättre eller bara annorlunda. Så unna dig du en paus!
Och som jag skrev i mitt första inlägg - spelet ser både kul och köpvärt ut. Det där med rea var heller ingen diss, om det nu uppfattades så. Jag köper bara spel på rea
Hur som helst, lycka till!