2026-07-24, 13:40
Medlem
Om man har med sig varor som kräver införseldokument måste man gå på rött och få dem registrerade. Annars får man inte ut prylarna ur landet när man ska hem.
Citera
2026-07-24, 18:06
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Så jag kommer alltså gå fri från straff bara jag går på rött och lämnar över min olagliga narkotika?
Jag vet inte, jag har aldrig haft möjlighet att testa, men smugglingsbrott bör man klara sig undan, och jag skulle tro att man även slipper narkotikabrott.
Citera
2026-07-25, 23:36
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
På vilket sätt skulle företaget få "skit"? Tullpersonalen har ingen koll på om du reser privat eller i tjänsten och oavsett så är det du som får stå till svars.

Jag menar naturligtvis att om jag skulle åka någonstans för ett företags räkning och handla en vara utomlands för ett företags räkning, med företagers pengar, då skulle jag gå genom tullen för att deklarera när jag kommer hem.

Och nu pratar vi inte om knark eller annat olagligt, sånt hade jag inte köpt ändå, privat eller ej. Utan jag pratar om lagliga varor, som man får ta in i landet men ändå ska deklareras/förtullas vid gränsen. Finns flera sådana varor.

Hade jag åkt privat hade jag bara struntat i det och inte gått på rött i tullen, men hade jag åkt i tjänsten så hade jag gjort det.

Blev det tydligare nu?
Citera
2026-07-26, 05:45
Medlem
Tranquility Bass avatar
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-spade
Blev det tydligare nu?
Citera
2026-08-19, 11:05
Medlem
Fishy75s avatar
Jag har aldrig gått på rött eller sett någon gått på rött när jag landat på Arlanda. Dock förstår man ju syftet med det.
Citera
2026-09-08, 12:03
Medlem
Reser du med vapen måste du gå på rött i tullen och visa upp din licens

samma sak när du åker ut ur sverige, på arlanda måste du plinga på deras telefon
utanför så kommer dom ut och kollar vapnet innan du checkar in
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in