2026-05-26, 16:37
Medlem
https://www.youtube.com/@edithhellsing4210/videos

Här har vi en youtuber som skirver rubriker som

Jag vissa när jag upp min resväska och jag vissa när jag ta bort alla saker i resväska

Jag prata att min kompis öppna dörren och min kompis som fyller 70 år igår hon blir glad igår också

Jag förstår att det är en en person med en intellektuell funktionsvariation. Men jag stör mig ändå på detta. Bör man kommentera och klaga på stavningen?
Citera
2026-05-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

Jag vissa när jag upp min resväska och jag vissa när jag ta bort alla saker i resväska

Jag prata att min kompis öppna dörren och min kompis som fyller 70 år igår hon blir glad igår också

Jag förstår att det är en en person med en intellektuell funktionsvariation. Men jag stör mig ändå på detta. Bör man kommentera och klaga på stavningen?
Folk klarar inte av att stava någonstans alls. Kvittar vad det handlar om. Folk klarar dessutom inte heller av att skriva utan hjälpmedel som autokorrekt och annat. Det är dessutom alltid en samling hjärndöda idioter som försvarar beteendet.
Citera
2026-05-26, 16:47
Medlem
.Mlyric.s avatar
Många är extremt dåliga på att stava. Även många som använder de och dem helt fel.
Citera
2026-05-26, 16:49
Medlem
peterZiipens avatar
Du skriver ju själv på ett liknande sätt..? Trolltråd?
Citera
2026-05-26, 16:54
Medlem
Och alla som missbrukar utropstecken! Ser ofta annonser där varje mening avslutas med ett utropstecken. Tog punkterna slut?
Citera
2026-05-26, 17:09
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:

Bra du stavar så bra själv.
Citera
2026-05-26, 17:12
Medlem
Detta har stör mig ochså då man läser o annat. Fan att de inte kan sriva bra är vädelöst beteende faktis.
Om man bo i sverige ska man tar mig i tusan kunnat skriva altid.
De kolla på luren därfö kan de inte ens skriva rett.
Citera
2026-05-26, 17:13
Medlem
Citat:

Jag tror nog att det är annat än stavningen som är problemet. Faktiskt ser jag inte ett enda egentligt stavfel där vid första anblick, men väl endel annat.

Det är nästan så man kan tro att texten är författad av någon som kommer från något annat land och inte riktigt tagit till sig SFI-kurserna till fullo.
Citera
Medlem
TheJesuits avatar
Jag tror att TS lade upp tre exempel på dålig stavning / meningsbyggnad. Det blev inte så tydligt.
Citera
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:

"Skriver rubriker som:"

Citat:
Jag förstår att det är en en person med en intellektuell funktionsvariation.

Oh the irony
Citera
Medlem
Gunde Svan var världsmästare i att stava.
Citera
2026-05-26, 17:14
Medlem
Många kanske inte har svenska som modersmål. Man kan ju inte exkludera alla åsikter och inlägg från personer bara för att de inte kan skriva 100% rätt alltid. Detta flashback kan ju vara ett verktyg på vägen att öva på att skriva och diskutera på svenska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in