2026-05-24, 21:09
Medlem
ljummenprutts avatar
Har sett protein vatten i burkar i butiken på sistonde. Har någon testat?
Har slutat med protein shake pga karnivor diet och protein vatten låter som ett bra alternativ.

Vad tycker ni? har ni testat? funkar det? är det värt det?
Citera
2026-05-24, 21:42
Medlem
S.O.Stolps avatar
Proteinvatten är lättdrucket och gott, och man slipper kladda och gegga. Om det funkar vet jag inte. Jag äter kött, ägg och dricker mjölk för protein.
Citera
2026-05-24, 21:49
Medlem
Innehåller det aminosyror?
Citera
2026-05-24, 21:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Satan
Innehåller det aminosyror?
Ja, det innehåller fria aminosyror i stället för mjölkprotein.

Den här innehåller glycin, L-glutamin, L-leucin, taurin, L-valin, L-isoleucin, arginin HCl, L-treonin, L-alanin, L-lysin, L-fenylalanin, DL-metionin, D-asparaginsyra, L-histidin
Citera
2026-05-24, 22:09
Avstängd
TheJesuits avatar
Mitt tips är att du håller dig till kött. Tränar du så behöver du minst ett halvt kilo om dagen. Kött i alla dess former har fungerat väl under hela evolutionen och bygger både mycket muskler och, framför allt i de yngre åren, knivskarpa intellekt.

Vi är många som noterat en ökande svagsinthet blad de unga som förvägras köttprotein hemma. Jag har barn vars kompisar åt kött i smyg hos oss på grund av galna föräldrar. Jag hoppas att jag räddat någon.
Citera
2026-05-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Ha ha, excellent! Jag tänker att att köttdieten är en passage tidvis hos vissa, men det viktiga är en ihållande diet med köttprotein under hela uppväxten, varje dag. Först då uppnår man just det knivskarpa intellektet vi eftersträvar!
Ah, då förstår jag. Det låter ju lovande! Vill inte påstå att jag själv är insatt i köttdietens mirakulösa kraft på geniet, men jag tänker mig att den kanske får starkare effekt om den kombineras med andra aktiviteter som kan befrämja intellektet - tex. skolgång, läsning och dylikt?
Citera
2026-05-25, 12:22
Medlem
Qusimotos avatar
Helvete vad dom lurar rn massa snorungar, och det tragiska är väl att dom går på det. Skulle det finnas protein luft så skulle idioterna köpa det 🤣
Citera
2026-05-25, 14:24
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Ah, då förstår jag. Det låter ju lovande! Vill inte påstå att jag själv är insatt i köttdietens mirakulösa kraft på geniet, men jag tänker mig att den kanske får starkare effekt om den kombineras med andra aktiviteter som kan befrämja intellektet - tex. skolgång, läsning och dylikt?

Att Newton inte kunde särdeles mycket om kvantmekanik hänger inte ihop med brister i hans genialitet, utan att han inget fick veta om detta i skolan. Inte för att brister i läroböckerna hindrade Newton i andra stordåd, men just det knäckte han inte. Så ett knivskarpt intellekt behöver kanske inte nödvändigtvis fyllas med kunskap från skolan.

För att briljera för andra krävs såklart även mycket studier, man skall ju göra något som ingen gjort tidigare och då gäller det ju att snarast få sin kunskap en par med andra.
Citera
2026-05-25, 14:32
Medlem
Citat:
Att Newton inte kunde särdeles mycket om kvantmekanik hänger inte ihop med brister i hans genialitet, utan att han inget fick veta om detta i skolan. Inte för att brister i läroböckerna hindrade Newton i andra stordåd, men just det knäckte han inte. Så ett knivskarpt intellekt behöver kanske inte nödvändigtvis fyllas med kunskap från skolan.

För att briljera för andra krävs såklart även mycket studier, man skall ju göra något som ingen gjort tidigare och då gäller det ju att snarast få sin kunskap en par med andra.
Newton är ett intressant exempel i sammanhanget eftersom att han hade för tiden ganska strikta och spartanska matvanor samt blev vegetarian senare i livet.
Citera
2026-05-25, 14:55
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Newton är ett intressant exempel i sammanhanget eftersom att han hade för tiden ganska strikta och spartanska matvanor samt blev vegetarian senare i livet.

Newton och Einstein delar (åtminstone) två saker; de blev i stort sett veganer när de blev äldre, samt de utförde sina stordåd när de var relativt unga. Nu är jag inte helt säker på att det var frånvaron av kött som suddade lite i intellektet då de blev äldre, men skulle för diskussionen kunna hävda det Men sanningen är nog närmare att man blir lite långsammare i huvudet med stigande ålder, och mer rigid i tanken.
Citera
2026-05-25, 15:13
Medlem
Citat:
Newton och Einstein delar (åtminstone) två saker; de blev i stort sett veganer när de blev äldre, samt de utförde sina stordåd när de var relativt unga. Nu är jag inte helt säker på att det var frånvaron av kött som suddade lite i intellektet då de blev äldre, men skulle för diskussionen kunna hävda det Men sanningen är nog närmare att man blir lite långsammare i huvudet med stigande ålder, och mer rigid i tanken.

Jovars, det finns ju f.ö ganska många storheter i historien som haft väldigt märkliga matvonor. Men för att återknyta till topic så ska Newton tydligen ha konsumerat mycket buljong, vilket ju kan liknas vid ett sorts proteinvatten. Kanske talar det för att det är en god idé för TS att komplementera sitt kött med proteinvatten, för att uppnå ännu större geni än gamle Isaac.
Citera
2026-05-25, 15:13
Medlem
Haha, jaa de kan ju inte köpa lättmjölk trots att det ger typ samma för en bråkdel av priset ... musklerna växer mycket bättre när man är cool ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in