Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-12, 09:05
  #1
Medlem
Har fått ett litet probelm med min dator, när jag startar upp den så stannar den vid första steget där man kan välja om man vill gå in i BIOS. Men det går inte att gå vidare på något sett. Kan det vara Startknappen som har hängt sig. Både den gröna lampan och den Oranga lyser, den oranga ska bara lysta när datorn arbetar. Men nu lyser den hela tiden.

Det kan väl inte vara hårdisken som har krashat, då kommer det väl upp en fel kod?

Testade slänga i XP skivan, men det hände inget.

Någon som vet vad det kan vara för fel och vad man kan göra åt det?

Mvh Ola
Citera
2006-09-12, 10:25
  #2
Medlem
Cum*s avatar
Gå in och kolla i bios om du har att HDD:n ska boota först. Låter skumt men minns att jag också har haft något liknande problem men det löste sig lätt genom att starta om datorn tror jag.
Citera
2006-09-12, 11:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Gå in och kolla i bios om du har att HDD:n ska boota först. Låter skumt men minns att jag också har haft något liknande problem men det löste sig lätt genom att starta om datorn tror jag.

Går ej att komma in i BIOS, den stannar precis där man kan trycka på DEL för att komma in i BIOS, men det händer inget sen, har tryck på allt som går+ startat om den ett par gånger.

Mvh Ola
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback