2026-05-19, 01:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast inget (värre) hände ju. Det där var inte att betrakta som otrohet. Och varför skulle du förstöra för dig själv genom att berätta för din sambo? Det gör man ju inte, man ska väl inte bita sig själv i svansen, heller? Man ska aldrig berätta någonting negativt om sig själv för någon alls, det händer tillräckligt mycket i livet som folk oundvikligen får reda på ändå. Kommer det fram så är det den dagen, den sorgen. Och även då kan du neka till att det hände.
Inget hände nej, men att berätta kommer att hjälpa till att exkludera denne kille från umgängeskretsen i framtiden. Annars sitter han helt plötsligt en dag och äter middag med er. Hade det varit en random snubbe så kanske inte men nu finns han ju i yttre periferin av bekantskapskretsen och kommer förr eller senare dyka upp som gubben i lådan.

Berätta säger jag! Sedan bör TS börja tänka över sitt omdöme under berusning om hon vill fortsätta vara sambo.
Citera
2026-05-19, 03:06
Avstängd
Lifestealers avatar
gör dig själv en tjänst och berätta ditt jävla luder
Citera
2026-05-19, 04:53
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Varför åkte din sambo hem utan dig?

Varför stannade du på festen tills bara du och killen var kvar ensamma?

Detta är också en gåta för mig.

Jag fattar inte riktigt hur man hamnar i den här sitsen. Känns som du inte berättar hela sanningen här. Du var helt klart med på ett hörn.

Annars hade du gått redan när han bad dig följa med in på rummet.

En bra början är kanske att faktiskt inse vad du gjort och inte skylla allt på den här killen.
Senast redigerad av Mailmans 2026-05-19 kl. 04:56.
Citera
2026-05-19, 05:21
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge123
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.

Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.

Jag behöver bolla med någon.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.

Sånt kan hända. Problemet är att människan inrättat monogama normer som det inte alltid är lätt att leva efter.

Bästa lösningen är att inte säga något. Det är en "vit" lögn - du håller inne med detta för att uppnå positiva konsekvenser för honom.

Nästa gång, försök att inte vara så naiv och gå inte på såna här blattiga fulknep som han körde.

För övrigt gick han över gränsen för det lagliga genom att fortsätta ragga trots att du indikerade att det inte var välkommet. Att du stannade kvar var ju pga hans bortförklaringar, inte för att du var intresserad av sex, och det förstod han också. Av den anledningen agerade han inte bara oetiskt utan även faktiskt olagligt.

(Jag utgår såklart då från att din förklaring av det inträffade är precis så som du förklarat)
Citera
2026-05-19, 05:41
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

Jag tror att du ljuger. Möjligtvis att han hade tjackballe och inte kunde fullfölja. Men det finns inte en chans att "ingenting mer hände". Du försökte garanterat suga av honom eller så gick han ner på dig när han inte fick upp den.
Men det spelar liksom ingen roll om han sprutade dig full i alla hål, eller om ni bara gick ner på varandra. Eller om han bara försökte sätta din hand i sitt skrev. Det är nästan totalt ovesäntligt för diskussionen. Låt oss istället titta på vad som hände, och varför det inte är ditt fel för fem öre.

Du var väl sur på din kille för att han blev full och trött, när du hade tagit tjack och var pigg och kåt?

Det är verkligen inget nytt under solen, så ta det bara lugnt och trösta dig med att väldigt många kvinnor gör exakt som du gjorde.

För ni kvinnor är liksom programmerade till att se er om efter nåt bättre om vi män inte håller måttet. Och särskilt om vi är för trötta och tråkiga.

Du är inte särskilt mycket värre än någon annan full/trotsig/kåt kvinna, och i grund och botten så är det din svaga killes fel. För det är mannens uppgift att ta ett ledarskap över sin kvinna och sin familj, och skydda henne från sina (ibland irrationella) drifter. Och även att skydda henne från andra män och diverse ormar som alltid lurar i gräset.

Eller, egentligen är det inte hans fel heller, eftersom vi män har varit kastrerade sedan farfars tid, i feminismens och jämställdhetens namn. Så därför är många av oss män helt oförmögna att säga emot våra kvinnor, precis som din kille. Och därför går det som det går.

Vill hon inte gå hem så är man totalt hjärndöd om man går hem ensam, och lämnar henne kvar med ormarna och vargarna.

Men för att sammanfatta, så har du har inte gjort nåt fel. Eftersom du bara har följt dina biologiska instinkter. För, som sagt, som kvinna är du biologiskt programmerad att se dig om efter nåt bättre, om din nuvarande man blir trött och tappar stinget.

Du kan väl försöka se till att din kille fattar att du inte är tillfredsställd av hans trötta/mesiga/impotenta ledarstil? Liksom låt honom förstå att det står andra på kö, om han inte skärper sig.

Förresten, din kille kanske borde sluta dricka och börja ta tjack istället?
Senast redigerad av busy-signal 2026-05-19 kl. 06:10.
Citera
2026-05-19, 05:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar.

Att åka hem och lämna sin dyngraka kärring ensam på en fest är ju nästan som han vill att du ska bli påsatt av någon annan.

Citat:
Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller.

Att tiga är inte att ljuga.
Citera
2026-05-19, 06:40
Medlem
Citat:
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.

Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.

Snubben i fråga verkar ha varit mer än lagom tjatig, han hade uppenbarligen svårt att respektera de gränser du ändå visade med all önskvärd tydlighet. Till slut gav du dig av. Ingen otrohet hände. Och ändå känner du att du skulle gjort något fel.

Enligt min erfarenhet från kvinnor jag bollat olika situationer med är det väldigt vanligt att tjejer har lätt för att anklaga sig själva. Och du verkar hamna där du också.

Du ville vara snäll och stöttande mot någon som mådde dåligt, han verkar ha försökt tjata sig till sex, du upprätthöll gränsen. Han borde må dåligt. Inte du.

Att du mår dåligt efteråt nu. Hur vore det om du i stället tolkar det som att det är en följd av hur den här hyfsat gränslöse snubben betedde sig? Inte som en följd av att du gjort något fel.

Jag tycker inte du borde behöva känna skuld alls. Men uppenbarligen har händelsen påverkat dig. Och ärligt talat, skulden till det ligger hos den där killen tycker jag. Inte hos dig.

Men du. Du är tydlig med att du inte vill något. Han tar dig ändå på brösten och han för din hand till sitt skrev. Det där är solklar "sexuellt ofredande" som brottsrubricering. Inte konstigt du mår dåligt.

Ditt sätt att reagera är vanligt. Tjejen vill inte, men vill ändå vara schysst mot motparten. Och hamnar efteråt i inre konflikt kring om hon gjorde fel eller ej. Det är ett typiskt sätt att reagera efter övergrepp.

Ja du behöver bolla med någon. Du har varit utsatt för i alla fall sexuellt ofredande. Och du reagerar med att må dåligt och med att anklaga dig själv, vilket är de allra vanligaste reaktionerna efter övergrepp/ofredande.

Ta hand om dig...
Senast redigerad av Shunruy 2026-05-19 kl. 07:04.
Citera
2026-05-19, 07:15
Medlem
CC75s avatar
30-40 år gamla??? Människor har kanske olika standardar på sin partner men din historia låter mognadsmässigt som att ni är fjortisar och inte vuxna människor. Ingen av er tre. Själv tycker jag hela historien låter påhittad men det kanske beror på att jag själv skulle aldrig hamna i en liknande situation med WT-människor gör säkert det.

I alla fall. Om (skriver "om" då jag är inte alls är säker på att det du skriver är helt sant eller hela sanningen) det har inträffat som du beskriver det har du visat dig vara en svag, omdömeslös kvinna. Din pojkvän har visat sig sakna omdöme han med och "kompisen" har visat sig vara ett kräk.

Jag anser att du ska berätta för din sambo. Om du mår så dåligt som du säger att du gör, är han fullt medveten om att något har hänt. Troligen tror han att han är orsaken till det för det är så vi män tänker. Ska ni två kunna gå vidare behöver denna sak redas ut. Din sambo behöver också få reda på vad för slags kvinna han är tillsammans med. Genom att inte berätta döljer du "ditt sanna jag" och det kommer att komma fram till slut ändå och få än större konsekvenser.

Din sambo behöver även få reda på vad för slags kräk till "kompis" han umgås med och sedan agera utifrån det. Jag som din sambo hade aldrig förlåtit dig om du inte berättat att jag har en sådan person i min närhet. Ingen av er hade fått någon plats i mitt liv igen. Genom att vara ärlig och berätta ger du mig möjlighet att berätta "din" version först och få mig att rikta min ilska till kompisen istället för till dig, vilket skulle kunna göra att jag sedan behandlar dig mer välvilligt, dock inte säkert.

Till sist. Detta kommer att komma fram till slut. Din kille kommer att märka att något i din relation med er "kompis" har förändrats. Du kommer inte att kunna dölja det och han kommer att lägga ihop 2+2 men kanske dra slutsatsen att det gick mycket längre, han kommer bli arg för att du inte har berättat och därmed att du döljer något och vad blir då konsekvensen tror du?

// CC
Citera
2026-05-19, 07:22
Medlem
Belters avatar
Citat:

Jaså du gick på det där gamla tricket med att spela ”ledsen”. Det var länge sen man körde den stilen. Kanske dags igen?
Citera
2026-05-19, 08:07
Medlem
Du tillåt en annan klia dig på ryggen. Du ska gå o vara stöd för en annan kille när alla vet vad killar vill med det.

Du lägger dig brevid honom flera gånger om och om igen? En normal hade sagt fuck off och gått därifrån.

Men du lät han ligga o klämma på dina bröst o du tog på hans kuk.

Du hade tanken på att va otrogen. Berätta för din sambo du, oavsett vad är du en falsk typ
Citera
2026-05-19, 08:32
Medlem
Jag tycker att din sambo förtjänar att få höra sanningen och sedan fatta sitt beslut.
Citera
2026-05-19, 08:53
Medlem
HBTKuks avatar
Du måste berätta om ert förhållande är något värt. Ruggigt taskigt att bära på detta och utsätta honom så.

Hoppas du har lärt dig något. Hade du varit min tjej hade jag kastat dig på soptippen. Du kunde valt att gå mycket tidigare. Du borde inte ens hoppat i säng med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in