2026-05-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge123
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.

Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.

Jag behöver bolla med någon.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.

Hur gamla är ni? Är han en vän till din sambo? Tycker såntfall att du ska berätta händelsen men förfina det lite så skulden mest hamnar på killen och du typ är oskyldig.

Annars nej. Berätta inte. Skulle det komma fram till din sambo i framtiden från annat håll så blå nekar du hela vägen. Ditt ord mot hans liksom o han kommer välja att lita på dig i slutändan.

Slutet gott allting gott
Citera
2026-05-19, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Det jag inte fatta är hur din sambo kunde åka hem och lämna dig där med denna personen? Hur tänkte han där?

Han blev trött och onykter. Vi kan umgås med folk och vara på fest utan att sitta ihop.

Ingenting ska läggas på han, han har inte gjort något fel.
Citera
2026-05-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Hur gamla är ni? Är han en vän till din sambo? Tycker såntfall att du ska berätta händelsen men förfina det lite så skulden mest hamnar på killen och du typ är oskyldig.

Annars nej. Berätta inte. Skulle det komma fram till din sambo i framtiden från annat håll så blå nekar du hela vägen. Ditt ord mot hans liksom o han kommer välja att lita på dig i slutändan.

Slutet gott allting gott

30-40 års åldern. Ja det är en vän, ingen som han umgås med utöver om vi hänger i ett gäng.
Citera
2026-05-19, 00:36
Medlem
Merwinnas avatar
Fast inget (värre) hände ju. Det där var inte att betrakta som otrohet. Och varför skulle du förstöra för dig själv genom att berätta för din sambo? Det gör man ju inte, man ska väl inte bita sig själv i svansen, heller? Man ska aldrig berätta någonting negativt om sig själv för någon alls, det händer tillräckligt mycket i livet som folk oundvikligen får reda på ändå. Kommer det fram så är det den dagen, den sorgen. Och även då kan du neka till att det hände.
Citera
2026-05-19, 00:36
Avstängd
Citat:
Han blev trött och onykter. Vi kan umgås med folk och vara på fest utan att sitta ihop.

Ok förstår, men varför valde du inte att lämna med honom? Det du varit med om som du beskriver är inte otrohet för mig, men det hade kunnat leda till saker..

Och nej, att berätta detta är inte värt det, du har inte gjort något fel, MEN det kan framstå som det.
Citera
2026-05-19, 00:38
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Jag menade att jag valde ju trots allt att gå tillbaka alla dom gångerna jag var påväg att gå men blev ombedd att komma tillbaka.

Men till slut valde jag att sätta ner foten och gå därifrån. Det gick inget längre än det jag har skrivit i inlägget.
Då förstår jag.

Du gjorde rätt i det sista.

Du får fundera på vad du vill göra härnäst.

Jag tror du kommer att göra ett bra beslut utifrån ditt senaste där.

Du har ju hamnat i en galen situation minst sagt. Psykologin paralyserar vilket sätter dina skyddsmekanismer ur spel, empati är också en väg in där som kan användas emot dig.
Citera
2026-05-19, 00:41
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.

Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.
Du ska bära din skam själv och inte belasta din sambo med den.

För det är vad du vill göra, lätta ditt hjärta och få förlåtelse från honom och sedan ska han också må dåligt över det här och oroa sig i framtiden.

Nu har det ju inte ens hänt något (om du inte ljuger för oss), så det ska väl inte vara så svårt att glömma det här?
Citera
2026-05-19, 00:44
Medlem
exoticspices avatar
Citat:

Det förstår jag. Man behöver inte sitta med varandra men om man åker till en fest tillsammans så lämnar man också festen tillsammans om den ena är trött och onykter och vill åka hem. Så gör man när man är ett par även om man gärna vill stanna kvar själv av någon anledning.
Citera
2026-05-19, 00:58
Medlem
Du är en dålig människa. Det är allt. Inte otrogen. Det finns en linje där som inte ska korsas och du gjorde inte det... ok?
Citera
2026-05-19, 01:01
Medlem
Carrocks avatar
Citat:

Om det nu har gått till på det sätter du förtäljer (vi får väl lita på det), så har du alltså inte varit otrogen, eller gjort nåt så förkastligt att hela relationen är körd.
Däremot har du satt dig i en jävlig dum situation, det du ska göra är att berätta för honom. Om du är en så fin, snäll och omtänksam människa så borde du givetvis berätta det hur som haver, och han borde ju känna dig som du beskriver i så fall och var tämligen säker på att du inte ljuger och därmed att inget hände.

Men berätta ska du absolut göra..
Citera
2026-05-19, 01:04
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag menade att jag valde ju trots allt att gå tillbaka alla dom gångerna jag var påväg att gå men blev ombedd att komma tillbaka.

Att du som vuxen person väljer att gång på gång lägga dig i en säng bredvid någon som hela tiden tafsar på dig kan inte betyda annat än att du på något plan tyckte det var spännande att han tog på dig och att du fick känna lite mellan benen på honom.

Det måste du vara ärlig med mot dig själv när du bearbetar detta.

Citat:
Men till slut valde jag att sätta ner foten och gå därifrån. Det gick inget längre än det jag har skrivit i inlägget.

Hur du ska agera nu är lite knepigt. Det kan faktiskt finnas skäl för att du inte talar om detta som hänt.

Om du säger den berättelsen som min flickvän (jag antar att du är tjej) så skulle du fått 10 minuter på dig att packa en väska och sen lämna. Så var det slut.

Tänk också på att om du berättar det här så måste din kille (heder och sån skit) konfrontera killen som försökte komma in i trosan på dig trots att din kille ingår i hans vänskapskrets. Jag hade förmodligen sänkt honom och krävt att han helt lämnar bekantskapskretsen helt eller så sänker jag honom varje gång jag ser honom tills han går hem.

Men men men vad kommer den här killen att säga när han blir konfronterad? Han kanske säger att du agerade som en kåt hora som bara ville knulla och att du var på och tafsade på kuken. Han bad dig flera gånger att gå hem till sin kille och till slut så satte han ned foten och slängde ut dig. Då blev du arg och gick hem kanske han säger.

Så i detta fallet så skulle jag låtsas som att det bara regnar om detta. Om det kommer på tal så förneka inte att ni låg och pratade med varandra men att inget hände. Framför den killen så agerar du lite som att du faktiskt inte minns för att du var för full. Så säg saker som att han var ledsen och vi pratade men jag kommer inte ihåg om vad.

Dock så kan det fortfarande bli problem för din kille som inte begriper riktigt varför du som en full tjej lägger dig i samma säng som en annan kille. Men det borde vara mycket enklare att komma ur.
Citera
2026-05-19, 01:13
Medlem
Citat:

Det är inte hela världen, men ursäkta dig inte så jävligt, även om du var passiv så var du med på det. 🤷

Med det sagt är vi alla små kåta apor som leker runt när vi är unga, och vi behöver inte ha dåligt samvete för det.

Fast det är klart, du bör ha dåligt samvete vad gäller er. Det hör livet till. 😚
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in