2026-05-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
1. Den där snubben på festen verkar vara en riktig jäkla tönt haha. Grinar för att få synpatiligga med en tjej som har kille. Det är verkligen vad ni tjejer kallar ”ick” nu för tiden, jag spyr nästan när jag hör hans beteende.

2. Du verkade till slut lyckas dra därifrån utan att något större hände. Han kanske tog dig lite på muttan utanför byxorna, men so what, om det inte hände nåt mer hade jag varit lugn som kille i alla fall. Lite trist på sin höjd men lugn.

3. Alltså tjejen, det enda du behöver lära dig ifrån denna historia är att lära dig att säga NEJ. Ingen ursäkt innan eller efter ditt nej, inget tvekande, inget nervöst skrattande, bara ett rakt NEJ och så gör du direkt det du ville göra, går därifrån.

En del människor, likt den här snubben, känner av att vissa inte har förmågan att ge ett rakt nej. Du blev offer för hans rätt äckliga raggningsförsök, enbart för att du är för snäll. Men när du är ”snäll” mot andra så är du jäkligt taskig mot dig själv.

Träna på ett rakt nej! Det är extremt viktigt att du börjar göra det. Den absoluta majoriteten kan ta ett nej som svar, de kommer respektera dig till och med. Om någon inte kan ta ett nej så är det en jäkla red flag människa, då vet du att det är dags att springa därifrån.

Det finns kvinnor som svingar på fyllan.
Dom får man passa sig för att förarga.
Citera
2026-05-19, 19:59
Medlem
Du la dig i en säng med en annan kille för att visa ditt stöd. Han börja taffsa och istället dör att dra gränsen så gick du upp för att sen lägga dig igen.. Nä du här pågick ett krig mellan din vagina och din hjärna. Hjärnan vann en del av fighten. Men bara o lägga sig där så hade du varit dumpad av en kille med självrespekt. fittan fille ha kuken men hjärnan sa nej..
Citera
2026-05-19, 20:15
Medlem
Du borde berätta för din sambo om du verkligen värdesätter ert förhållande på så sätt som du beskriver. Att du följer med killen hem och dessutom lägger dig bredvid honom är... Väldigt illa. Hur ska han tolka det som något annat än en invit? Väldigt naivt. Naivt också av din sambo att lämna dig ensam med en annan man, särskilt när alkohol är inblandat...
Men i min mening har du inte gjort något oförlåtligt. Jag tycker att du ska berätta för din sambo. Kanske han förlåter dig, får en chans att konfrontera killen och sen kan ni bryta kontakten med äcklet och gå vidare med ert liv.
Citera
2026-05-19, 22:42
Medlem
Wajis avatar
Tycker du ska be din sambo lyssna på 3 låtar.

Börja med denna och säg inget utan spela upp dom efter varandra

https://m.youtube.com/watch?v=rk0EKghRR0o&list=RDrk0EKghRR0o&start_radio =1&pp=ygUgbWFnbnVzIHVnZ2xhIGRlbiB2YXIgYWxkcmlnIGlu bmWgBwE%3D

Sedan säger du inget och sätter på nästa.

https://m.youtube.com/watch?v=K4BVY6KAEQc&list=RDK4BVY6KAEQc&start_radio =1&pp=ygUKNCBzZWt1bmRlcqAHAQ%3D%3D

Du säger inget och tar nästa.

https://m.youtube.com/watch?v=PwrVePMx6t0&list=RDPwrVePMx6t0&start_radio =1&pp=ygUPcGxlYXNlIGRvbid0IGdvoAcB

Sen får vi se hans reaktion.
Citera
2026-05-19, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge123
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.

Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.

Jag behöver bolla med någon.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.
Ta en grogg läs lite bibel prata med Jesus
Citera
2026-05-20, 00:17
Medlem
SpelarAllanballans avatar
Stå ditt kast, var ärlig. Som du själv skulle vilja
Citera
2026-05-20, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge123
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.

Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.

Jag behöver bolla med någon.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.

Sexuellt ofredande kallas det han gjorde. Trots att du gång på gång sa nej, reste dig upp för att gå, så fortsatte han och manipulerade dig tillbaka emotionellt genom att gråta. Sexuellt ofredande är olagligt.

Och du bör berätta om detta för din sambo. Han har rätt att få veta att hans kompis är ett kräk som sexuellt ofredar hans flickvän. Och din pojkvän har också rätt att få veta att du är svag för manipulation av detta slag och har svårt att hålla på dina egna gränser om någon gråter och manipulerar dig känslomässigt. Vännen vill han säkert bryta kontakten med. Och dig... tja, Risken finns att han gör slut med dig. Av rädsla att du återigen ska falla för manipulation av detta slag och kanske nästa gång av någon som du faktiskt vill ligga kvar hos och bli smekt av... Eller så väljer han att fortsätta med dig, men vet då också att han inte kan lämna dig själv på fester och liknande. Det kan ju vara en trygghet för er båda.

Så berätta bör du göra. Det är det enda rätta mot din sambo.
Citera
2026-05-20, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Du följde med och tänkte sära på benen men ändrade dig för att grabben var en grinolle och det var avtändade.

Det var ju för att han var en grinolle hon la sig hos honom. För att trösta honom. Men han ville inte ha tröst, han ville tafsa. Och det var hon inte intresserad av och sa ifrån. Då fortsatte han med sitt manipulativa gråtande för att locka tillbaka henne.

Och givetvis bör hon berätta för sin sambo. Han har rätt att få veta att hans polare är ett kräk som sexuellt har ofredat hans flickvän och manipulerat henne känslomässigt genom sina gråtsalvor. Hennes sambo har även rät att få veta att hans flickvän är svag för denna form av manipulation.

När sambon vet om detta, så kan sambon välja om han vill fortsätta vara kompis med sin polare eller inte. Samt välja om han vill fortsätta vara ihop med TS eller inte.

Att föra sambon bakom ljuset, är i min bok den enda otrohet i den här berättelsen. Han har rätt att få veta.
Citera
2026-05-20, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Du har inte varit otrogen och inte heller gjort något fel. Tror du att det skulle lätta ditt samvete och kännas bättre kan du berätta för din sambo att killen stötte på dig och att du sade nej och gick därifrån.

Det enda man egentligen kan ha synpunkter på är att du borde ha gått därifrån tidigare. Men på det stora hela avvisade du alla hans närmanden och uppmuntrade inte honom på något sätt.
Du tycker inte att det är något fel att stanna kvar ensam med en snubbe o sedan följa med honom till sovrummet där han skall klia TS på ryggen?
Därefter börja kladda på henne och hon åker inte hem.

Att följa med honom till sovrummet är att uppmuntra.
Att låta honom klia på ryggen är att uppmuntra.
Att stanna kvar efter att han tallat på tuttarna är att uppmuntra.

TS verkar ju helt bakom flötet. Att man ångrar sig efteråt är ingen ursäkt. Där och då¨var det nog spännande och nytt.
Citera
2026-05-21, 12:22
Medlem
Du har inte varit otrogen däremot har du blivit sexuellt ofredad, tycker du ska berätta för din kille det är inte bra att bära på sånt här ensam
Citera
2026-05-21, 22:43
Medlem
paggans avatar
För mig är det självklart otrohet.
Man går inte in och ska ”trösta” en annan karl när man är i ett förhållande. Tröst får han söka av någon annan. Den respekten visar man väl ändå sin partner. Speciellt när han gått hem.
Jag skulle aldrig vara så respektlös mot min partner att jag full går in i ett rum med en annan kvinna när min partner inte är med och jag förväntar mig att min kvinna skulle agera likadant. Är vi inte på samma våglängd gällande detta så är vi inte kompatibla och då hittar jag mig en kvinna som är det och det har aldrig varit något problem.

Att sedan bli kliad på ryggen och gång på gång gå tillbaka? Jag blir f-n mållös av vilka måttstockar vissa här inne har med sina respektive.

Allt hade kunnat undvikas genom att du sa ”Nej tack. Du får söka tröst hos någon annan ikväll” och sen gått hem och kramat om din man i stället. Moral och självrespekt.

Inte undra på att moralen och dekadensen i det här landet är på botten.
Senast redigerad av paggan 2026-05-21 kl. 22:53.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in