2026-05-18, 23:43
  #1
Medlem
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.


Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.


Jag behöver bolla med någon.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.
Citera
2026-05-18, 23:51
  #2
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge123
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.


Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.


Jag behöver bolla med någon.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.

Inget hände, suck it up, gå vidare, gör inte om det!
Citera
2026-05-18, 23:52
  #3
Moderator
OceanDeeps avatar
Du har varit med om någonting och en början är väl att prata om det så där gör du rätt.

Om du träffar denna personen igen hur tänker du dig att den relationen ska se ut i framtiden?

Flera felsteg gör ju inte saken rätt men många rätt från och med nu är ju möjliga?
Citera
2026-05-19, 00:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Du har varit med om någonting och en början är väl att prata om det så där gör du rätt.

Om du träffar denna personen igen hur tänker du dig att den relationen ska se ut i framtiden?

Flera felsteg gör ju inte saken rätt men många rätt från och med nu är ju möjliga?


Jag kommer förmodligen träffa denna människa igen, även om det inte är någon min sambo brukar umgås med så kommer han förekomma i vår umgängeskrets.

Jag kommer att undvika honom i största möjligaste mån. Detta är ingen jag var eller är intresserad utav. Jag vill bara vara med min sambo.


Vad tänker du? Självklart kommer jag aldrig utsätta mig för någon liknande situation igen. Aldrig
Citera
2026-05-19, 00:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Inget hände, suck it up, gå vidare, gör inte om det!

Du tycker alltså att jag inte behöver berätta det?
Citera
2026-05-19, 00:07
  #6
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge123
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.


Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.


Jag behöver bolla med någon.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.

Jag tycker inte att det här låter som att du gick dit med intentionen att vara otrogen. Det låter mer som att du hamnade i en situation där gränserna blev suddiga, du var påverkad, någon drog i din empati och du stannade kvar längre än du borde ha gjort. Alltså att du verkar vara en person med ganska hög empati och ganska svaga gränser i stunden.

Samtidigt tror jag att det är viktigt att vara ärlig mot dig själv om att situationen slutade vara “bara stöd” ganska tidigt. Att följa med en annan man till sängen och fortsätta återvända trots att sexuella inviter gick över relationens gränser, även om du också sa nej flera gånger och försökte gå därifrån.

Det betyder dock inte att du är en ond människa. Snarare låter det som att du har svårt att stå kvar i ett nej när någon emotionellt drar i dig — särskilt i berusat tillstånd. Din starka ångest nu får mig också att tänka att det här verkligen krockar med dina värderingar och din självbild...? Det vore inte konstigt.

Jag känner starkt att du behöver berätta för din sambo, även om det är väldigt jobbigt och du är mycket rädd för konsekvenserna. Du berättar isf inte (!) för att straffa dig själv, utan för att ära din sambo och din relation. Och därtill för att varken din sambo, din relation eller du, kommer mår bra av att sådant här hålls hemligt. Försök bara att berätta ärligt och ansvarstagande...utan att dramatisera, men inte heller tona ner.

Sätt er ner, ta hans händer, samla dig och berätta.
Han har rätt att veta och du har rätt att få chansen att bli friad. Tillåt alla reaktioner.

Påminn dig om att det är mänskligt att fela. <3
__________________
Senast redigerad av ArtificialElegance 2026-05-19 kl. 00:11.
Citera
2026-05-19, 00:13
  #7
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge123
... Jag kommer att undvika honom i största möjligaste mån. Detta är ingen jag var eller är intresserad utav. Jag vill bara vara med min sambo.


Vad tänker du? Självklart kommer jag aldrig utsätta mig för någon liknande situation igen. Aldrig
Där har du svaret.

Jag skulle bli ledsen men ni kan bygga något starkare tillsammans. Eftersom du mår dåligt och tänker på detta så kommer du försäga dig någon gång så ett val är ju att berätta eller inte? Den gemensamma nämnaren är personen som kommer ha makt över dig så länge du inte berättar.

Om han väljer att satsa och lyssna på vad du har att säga skulle det verkligen kunna vara något fint.

I fråga om FB trådar så är detta nog den som är minst allvarlig men jag hackar upp mig på vad du skriver:
"Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar)."
Citera
2026-05-19, 00:17
  #8
Medlem
exoticspices avatar
Varför åkte din sambo hem utan dig?

Varför stannade du på festen tills bara du och killen var kvar ensamma?
Citera
2026-05-19, 00:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Där har du svaret.

Jag skulle bli ledsen men ni kan bygga något starkare tillsammans. Eftersom du mår dåligt och tänker på detta så kommer du försäga dig någon gång så ett val är ju att berätta eller inte? Den gemensamma nämnaren är personen som kommer ha makt över dig så länge du inte berättar.

Om han väljer att satsa och lyssna på vad du har att säga skulle det verkligen kunna vara något fint.

I fråga om FB trådar så är detta nog den som är minst allvarlig men jag hackar upp mig på vad du skriver:
"Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar)."

Jag menade att jag valde ju trots allt att gå tillbaka alla dom gångerna jag var påväg att gå men blev ombedd att komma tillbaka.


Men till slut valde jag att sätta ner foten och gå därifrån. Det gick inget längre än det jag har skrivit i inlägget.
Citera
2026-05-19, 00:25
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge123
Jag menade att jag valde ju trots allt att gå tillbaka alla dom gångerna jag var påväg att gå men blev ombedd att komma tillbaka.


Men till slut valde jag att sätta ner foten och gå därifrån. Det gick inget längre än det jag har skrivit i inlägget.

Fan vad strongt av dig bejb, eller "halvbejb"? Vem vet.

Kul att det körs ändå!
Citera
2026-05-19, 00:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Fan vad strongt av dig bejb, eller "halvbejb"? Vem vet.

Kul att det körs ändå!

Va?
Citera
2026-05-19, 00:29
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stigge123
För en tid sedan (inte jätte länge) gick jag över gränsen en natt. Jag har en fantastisk sambo som jag varit tillsammans med i cirka 3 år. Vi älskar varandra med allt vad det innebär och planerar för framtiden.

Denna kväll jag full och hade fått i mig något mer. Allt började med att vi var på fest, både jag och min sambo och killen i fråga vi hade trevligt med som ni förstår blev det mycket dryck. Min sambo for hem och till slut var det bara jag och den här killen kvar. Han var väldigt ledsen och ville prata. Det slutade med att han skulle gå och lägga sig och önskade att jag följde med som stöd (Här vill jag vara väldigt tydlig med att jag inte hade något som helst intresse av att något alls skulle hända) jag är en snäll och omtänksam person som ville vara ett stöd för en människa som var ledsen.

Jag var påväg att gå efter några minuter men han önskade starkt att jag skulle stanna för att vara stöd. Han började klia mig på ryggen och smekte på mig på rumpan, där sa jag ifrån och ställde mig upp för att gå. Men än en gång så
Ville han att jag skulle komma tillbaka och lägga mig ner. Inget skulle hända sa han.


Detta fortsatte om och om igen och det slutade med att han tog mig på brösten och han tog min hand och la den mellan benen på honom (jag tog ifrån handen och sa nej) jag började gå men än en gång bad han mig komma tillbaka. Det hände inget mer än så och jag gick till slut.

(Vill också förtydliga att detta inte var övergrepp på något sätt. Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde. Jag stannade trots allt kvar).

Jag har sedan dess mått otroligt dåligt, ångestattack och gråter konstant. Jag vill inte såra min sambo genom att berätta men han förtjänar inte att jag ljuger heller. Jag vill inte att relationen ska ta slut.


Jag behöver bolla med någon.

Snälla sparka inte på mig, jag vet att jag gjort fel men jag mår redan otroligt dåligt över detta.
Det jag inte fatta är hur din sambo kunde åka hem och lämna dig där med denna personen? Hur tänkte han där?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in