Igår, 22:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Är det därför det går så bra i de starkt pariarkala länderna i den muslimska världen? Är det därför vi ser 1447 år av mislyckanden? Du kan ju bosätta dig i Afganistan, Pakistan eller Jemen så får du leva i ditt idealsamhälle.

I Skandinavien hade kvinnor redan under vikingatiden rösträtt.

Du snackar skit som vanligt. Att den västerländska civilisationen spricker i sömmarna är stark relaterat till att kvinnor låtit sig indoktrineras. De ska skickas tillbaka till spisen.
Citera
Igår, 22:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Män är inte diskriminerade, med andra ord.
Det som har inträffat är att om män förr hade 50-100% makt över kvinnor. Och numera inte längre har makt över kvinnor, då kvinnor har makt över sig själva.

Det där är en villfarelse. Kvinnor har ingen egenmakt, och om män kollektivt bestämmer sig att ta ifrån kvinnor makten så kan de göra det utan problem. Män har 100 % av makten, men har inte nyttjat den. Ännu... Om det går så långt att folks barn svälter på grund av misskötseln och vanföreställningarna, eller om det leder till ett storskaligt förtryck, så lovar jag dig att män kommer på fötter...
Senast redigerad av WordWarrior Igår kl. 22:26.
Citera
Igår, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag pratar inte om den fjantiga, ängsliga woke-lättmjölkshögern här. Med högern menar jag partier som AfD (D), Nationell Samling (F), Reclaim Party (UK), och liknade partier. De går som tåget, och en av delförklaringarna är resultaten av kvinnors röstande. Senast häromdagen fick två italienska kvinnor sina ben amputerade efter att ha blivit nedmejade av feministernas älsklingar.

Njae, snarare högern/borgarnas älsklingar. De älskar ju att importera en lågbildad population för att pressa upp arbetslöshet och pressa ner lönerna.

Är man på allvar emot migration så är väl Marxism vara närmast till hands.
Citera
Igår, 22:25
Medlem
Citat:
Du snackar skit som vanligt. Att den västerländska civilisationen spricker i sömmarna är stark relaterat till att kvinnor låtit sig indoktrineras. De ska skickas tillbaka till spisen.

Mycket ord, noll substans.

Förklara gärna vad som inte stämmer istället för att rapa upp intränade läten.
Citera
Igår, 22:27
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Antifeminist = en person som vill inskränka kvinnors mänskliga rättigheter, inskränka kvinnors demokratiska rättigheter, inskränka att kvinnor ska ha samma möjligheter som män: ekonomiskt, socialt och politiskt.

Jag ser problem med din terminologi, eftersom ordet "anti-feminism" låter som om man är emot feminismen. Det du definierar däremot låter mer som "anti gentemot kvinnor", vilket åtminstone jag inte är.

Men du kanske försöker missbruka Flashback för att sprida det falska narrativet att "om man är emot feminism, ja då hatar man kvinnor!".

Citat:
Antifeministerna avskyr feminism och vill ha den väck, eftersom feminismen kämpar för kvinnors mänskliga rättigheter och kvinnors demokratiska rättigheter. Antifeminister vill tex.: ta bort kvinnlig rösträtt, ta bort rätten till säker abort, helst se att kvinnor får barn så ungt som möjligt och är så livegna som möjligt så att de måste underkasta sig män, ser kvinnor som en lägre stående människo-sort helt enkelt. Osv. Det vill säga: du låter inte som en antifeminist, då du ju vill att kvinnor, liksom män ska få leva "precis hur fan man vill!".

Kolla dig runt på FB, så ser du gott om antifeministiska inlägg. Där antifeminister vill ta bort kvinnlig rösträtt (då de anser att kvinnor rösta fel), ta bort rätten till säker abort. Dessa antifeminister tror även att i princip varenda våldtäktsanmälan som gått till åtal (och även fällande dom) är en lögn - att kvinnan har ljugit eller att hon får skylla sig själv. Denna sortens antifeminister finner du på aktuella brott, samma skribenter som i varje våldtäktstråd antingen besudlar tråden med sina åsikter om att kvinnan får skylla sig själv eller att hon ljuger.

Oj vilka halmgubbar. Feminismen bygger på elaka män som konspirerat i typ bastun och vill kränka alla kvinnor. Och nu är de jättekränkta över att detta hot knappt existerar. Förutom från islam, och dessa är de allierade med!

Självklart tror INGEN att "nästan alla" våldtäktsanmälningar är falska. ALLA förstår väl att andelen falska anmälningar ligger över 0% men under 100%. Det som skiljer är att feministerna inte har någon empati med den andel av fallen där män blir falskanmälda, och incels/kvinnohatarna/muslimerna inte har någon empati med den andel av fallen där kvinnorna faktiskt blivit våldtagna. Personligen värderar jag (politiskt/juridiskt) alla individer lika högt oavsett kön, och privat värderar jag kvinnor högre eftersom jag är hetero.

Men låt mig fråga såhär då: Jag är kritisk mot den feministiska ideologin men älskar kvinnor och abort. Hur anser du att jag bör titulera min ideologi?

Citat:
I övrigt har du fel om feminismen. Finns ju gott om kvinnliga feminister som bejakar sin skönhet, utan att bannas för det.

Du måste väl kunna erkänna att det finns fler kortklippta och glasögonbeprydda och icke urringade tjejer i vänstern än inom t ex libertarianismen?
Citera
Igår, 22:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Njae, snarare högern/borgarnas älsklingar. De älskar ju att importera en lågbildad population för att pressa upp arbetslöshet och pressa ner lönerna.

Är man på allvar emot migration så är väl Marxism vara närmast till hands.

Dagens marxism är omtolkad till identitetspolitik och wokeness efter att den dog ut efter järnridåns fall. Har du varit bakom järnridån? Det har jag. Är det ett sådant samhälle ni vill ha?
Citera
Igår, 22:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Mycket ord, noll substans.

Förklara gärna vad som inte stämmer istället för att rapa upp intränade läten.

Du är en oerhört svag debattör, så jag slösar inte min tid på dig i onödan. Du faller på eget grepp.
Citera
Igår, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Jag ser problem med din terminologi, eftersom ordet "anti-feminism" låter som om man är emot feminismen. Det du definierar däremot låter mer som "anti gentemot kvinnor", vilket åtminstone jag inte är.

Men du kanske försöker missbruka Flashback för att sprida det falska narrativet att "om man är emot feminism, ja då hatar man kvinnor!".

Det är exakt vad han försöker göra. TomatKungen har inte fattat att feminism inte är synonymt med kvinnor.
Citera
Igår, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det är alltid vänstermänniskor som uttalar sig för stora grupper. RFSL (som enbart består av kommunister) uttalar sig för alla bögar, black lives matter uttalar sig för alla negrer osv osv.

Läs en bok ibland och din läsförståelse kommer att bli bättre. Du kanske rent av förstår meningar som "uttalar sig för stora grupper"

Kvinnor har knappast prioriterat annat, utan tvingats.

Man gjorde en stor undersökning hos svenska kvinnor på 60-talet om de ville ut i arbetslivet. Det blev ett rungande nej (jag minns inte historien men skall gå att hitta om du är intresserad).

Man lurar tex. kvinnor att bli poliser. Enligt media, inte mig, stannar kvinnor i yttre tjänst i snitt 12 månader innan de söker sig in på de varma polishusen. Jobbet var för tufft.
Ändå fortsätter vansinnet och man skall rekrytera fler kvinnor.
Du hittar på så många saker och det beror bara på att du aldrig har haft en riktig familj. Du är bitter, incel och högerextrem. Inget du skriver är sant utan bara dina runkfeberdrömmar.
Vi riktiga män har inget problem med starka kvinnor eftersom vi är trygga i vår manlighet.
Citera
Igår, 23:05
Medlem
Citat:
Dagens marxism är omtolkad till identitetspolitik och wokeness efter att den dog ut efter järnridåns fall. Har du varit bakom järnridån? Det har jag. Är det ett sådant samhälle ni vill ha?

Är du ett barn eller bara sällsamnt svagbegåvad? Woke och identitespolitk har inget med marxism att göra. Dessa ideer är sprunga ur det liberala pervot Foucaults vanföreställningar. Och nej, det som låg bakom järnridån var inte ens i närheten av Marx teser.
Citera
Igår, 23:06
Medlem
Citat:
Du är en oerhört svag debattör, så jag slösar inte min tid på dig i onödan. Du faller på eget grepp.

Som sagt, intränade läten som du inte klarar av att backa upp.

Nämn ett lyckat patriarkalt samhälle.
Citera
Igår, 23:07
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Du hittar på så många saker och det beror bara på att du aldrig har haft en riktig familj. Du är bitter, incel och högerextrem. Inget du skriver är sant utan bara dina runkfeberdrömmar.
Vi riktiga män har inget problem med starka kvinnor eftersom vi är trygga i vår manlighet.
Ja, kvinnor är så starka att de enligt media, inte mig, stannar i snitt 12 månader i yttre tjänst innan de söker sig in på de varma poliskontoren.

Vilka sexobjekt dom är poliskvinnorna... Verkligen något att runka till (som man känner sig själv känner man andra)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in