Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Antifeminist = en person som vill inskränka kvinnors mänskliga rättigheter, inskränka kvinnors demokratiska rättigheter, inskränka att kvinnor ska ha samma möjligheter som män: ekonomiskt, socialt och politiskt.
Jag ser problem med din terminologi, eftersom ordet "anti-feminism" låter som om man är emot feminismen. Det du definierar däremot låter mer som "anti gentemot kvinnor", vilket åtminstone jag inte är.
Men du kanske försöker missbruka Flashback för att sprida det falska narrativet att "om man är emot feminism, ja då hatar man kvinnor!".
Citat:
Antifeministerna avskyr feminism och vill ha den väck, eftersom feminismen kämpar för kvinnors mänskliga rättigheter och kvinnors demokratiska rättigheter. Antifeminister vill tex.: ta bort kvinnlig rösträtt, ta bort rätten till säker abort, helst se att kvinnor får barn så ungt som möjligt och är så livegna som möjligt så att de måste underkasta sig män, ser kvinnor som en lägre stående människo-sort helt enkelt. Osv. Det vill säga: du låter inte som en antifeminist, då du ju vill att kvinnor, liksom män ska få leva "precis hur fan man vill!".
Kolla dig runt på FB, så ser du gott om antifeministiska inlägg. Där antifeminister vill ta bort kvinnlig rösträtt (då de anser att kvinnor rösta fel), ta bort rätten till säker abort. Dessa antifeminister tror även att i princip varenda våldtäktsanmälan som gått till åtal (och även fällande dom) är en lögn - att kvinnan har ljugit eller att hon får skylla sig själv. Denna sortens antifeminister finner du på aktuella brott, samma skribenter som i varje våldtäktstråd antingen besudlar tråden med sina åsikter om att kvinnan får skylla sig själv eller att hon ljuger.
Oj vilka halmgubbar. Feminismen bygger på elaka män som konspirerat i typ bastun och vill kränka alla kvinnor. Och nu är de jättekränkta över att detta hot knappt existerar. Förutom från islam, och dessa är de allierade med!
Självklart tror INGEN att "nästan alla" våldtäktsanmälningar är falska. ALLA förstår väl att andelen falska anmälningar ligger över 0% men under 100%. Det som skiljer är att feministerna inte har någon empati med den andel av fallen där män blir falskanmälda, och incels/kvinnohatarna/muslimerna inte har någon empati med den andel av fallen där kvinnorna faktiskt blivit våldtagna. Personligen värderar jag (politiskt/juridiskt) alla individer lika högt oavsett kön, och privat värderar jag kvinnor högre eftersom jag är hetero.
Men låt mig fråga såhär då: Jag är kritisk mot den feministiska ideologin men älskar kvinnor och abort. Hur anser du att jag bör titulera min ideologi?
Citat:
I övrigt har du fel om feminismen. Finns ju gott om kvinnliga feminister som bejakar sin skönhet, utan att bannas för det.
Du måste väl kunna erkänna att det finns fler kortklippta och glasögonbeprydda och icke urringade tjejer i vänstern än inom t ex libertarianismen?