Citat:
Ursprungligen postat av
Mumbo2022
Kommer få lite arv från min mor som jag högaktar och vår relation är fin.
Det är inte småpengar.
Hur kan jag förhindra att dessa sprids till mina barn som inte alls är rättfärdiga till sånt, när jag dör. Måhäna varit en dålig förälder, men barnen ska inte få leva och knarka på andras pengar.
Måste jag spendera upp dem, eller ge bort till någon organisation för att lösa detta? Svensla lagar är ju inte enkla kring detta kring arv, man kan kan inte ge till vem man vill i testamente.
Jag tror att dina starka känslor kring ditt arv, är ett uttryck för hur du har det och hur du har haft det. Jag blev ganska bekymrad av att läsa dina inlägg här i tråden, och ögnade igenom din trådhistorik.
Det verkar som att du har mist vårdnaden om din dotter delvis för att du knarkade innan hon föddes. Du verkar vara besviken på dina barn...och de verkar vara besvikna på dig. Jag ser också att du i perioder tappat livslusten och frågat "varför...?". Det gör man inte utan anledningar.
Jag misstänker att du behöver titta inåt. Om du gräver i djupet av ditt hjärta - vad ångrar du i ditt liv? Vad har du inte bett om ursäkt för eller tagit ansvar kring ännu? På vilka sätt har du gjort dig själv och andra besvikna? Finns det några försonande samtal som skulle behöva äga rum?
Och tänk på att bakom extrema beteenden eller ageranden - t.ex. supande/knarkande, fejder, döttrar som är bitska - ligger ofta trauma, stark besvikelse eller sorg. Fundera på det i förhållande till dig själv och dem du har i din närhet. Kanske kan saker ljusna för er framöver om du vidtar ett antal välriktade åtgärder?