2026-05-14, 07:02
  #85
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertU
Ifall detta var sant hade hon blivit anmäld för falsk tillvitelse - du ljuger

Det trodde jag med. Men så var inte fallet för hon drog tillbaka det så pass fort. Det var polisen som sen gjorde bedömningen att hon kanske dragit tillbaka det under hot..

Det blev en långdragen utredning.
Citera
2026-05-14, 07:09
  #86
Medlem
Olle-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuckerkorn
Var försiktiga därute! Man kan bli häktad i flera månader misstänkt för våldtäkt och sedan åtalad även fast du inte ens haft samlag eller ens gjort något sexuellt med/mot personen!

Detta hände nämligen mig när jag träffade en kvinna som var hemma hos mig.

Jag tror dessutom att jag hade KUNNAT bli dömd om inte min försvarare hade lyckats få fram viktig information till huvudförhandlingen.

Målsäganden var "trovärdig", "grät" och fick "panikångest" under första rättegångsdagen så att första rättegångsdagen fick skjutas upp. Jag som hade sett fram emot att det skulle börja så fick jag sitta häktad ännu längre bara på grund av "stackars" målsäganden.

Det fanns inte ens DNA från mig någonstans på eller i målsäganden, inga skador etc. Aldrig varit i belastningsregistret tidigare etc. Ändå frihetsberövad i över två månader.

Tänk om man hade dömts? Skadestånd för frihetsberövandet, visst.. Men det är en ganska klen summa och kompenserar inte direkt mot den enorma chock, panik och ångest man satt med i över två månader och chocken att för första gången i sitt liv bli gripen, detta när man ligger och sover i sängen, bli körd till en arrest, klä av sig naken, sätta på sig kriminalvårdens kläder, och för första gången i sitt liv bli frihetsberövad.

Att få sitta flera veckor utan ens en TV att titta på pga överbelastat häkte. Inte ens få se solljus. Gå runt på "promenad" i en liten fyrkantig instängd bunker.

Det värsta är nog att inte ha en aning om NÄR man kommer komma ut därifrån, OM man kommer bli dömd eller inte för något man inte ens har gjort!

Hoppet försvinner mer och mer för varje dag som går och för varje gång man för beskedet att åklagaren vill att man ska sitta fortsatt häktad bli man mer och mer nedbruten.

Några tankar eller frågor om detta? Har någon här på Flashback någon gång suttit oskyldigt frihetsberövad eller till och med blivit oskyldigt dömd för våldtäkt?

Sånt här ska ju såklart inte hända men det låter ju som att du gjorde din reaserch dåligt innan du bjöd hem denna damen? Fanns det några varningssignaler? Färgat hår? Tatueringar? Arbetslös? Näsring? Skärsår på armarna? Övervikt? Nåt som stack ut i den skriftliga kommunikationen som jag antar föranledde mötet? Udda bilder? Nåt annat?

För egen del så låter jag inte längre kuken styra mina handlingar och hade tyvärr kunnat gå i samma fälla när jag var yngre och beblanda mig med fel umgänge. Skyller inte detta på dig TS mer än att det finns varningssignaler man ska passa sig för.
Citera
2026-05-14, 07:26
  #87
Medlem
Gäller ha kameror hemma
Mina spelar in 24/7
Finns tydliga skyltar
Jag litar inte på nån längre 🤷🏼
Problemet de raderas efter 3månader eller iaf spelar över i nytt material
Citera
2026-05-14, 07:37
  #88
Medlem
Firewaias avatar
Inte en enda detalj om vad som faktiskt hände.... Tror inte ett piss på TS
Citera
2026-05-14, 07:38
  #89
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Gäller ha kameror hemma
Mina spelar in 24/7
Finns tydliga skyltar
Jag litar inte på nån längre 🤷🏼
Problemet de raderas efter 3månader eller iaf spelar över i nytt material
Behöver man har 24/7 kamerainspelningar överallt i sitt hem för att inte bli anklagad för oförrätter har man nog grava problem man inte inser.
Citera
2026-05-14, 08:19
  #90
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Tjejer som ljuger ihop historier om våldtäkt får väl 150 tkr av försäkrinsbolag. får behålla även om det blir friande dom? Då är det ju inte så konstigt att det finns mytomanbrudar.
Citera
2026-05-14, 08:38
  #91
Medlem
Har man suttit på några häktningsförhandlingar vet man att det inte finns någon anledning att misstro ts. Beviskraven för att bli häktad är låga (sannolika skäl). Det måste rimligen vara på det sättet att många människor sitter och suttit häktade för brott de inte har begått, det är närmast inbyggt i systemet och kan knappt kallas för ett kontroversiellt påstående.
Citera
2026-05-14, 08:57
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuckerkorn
Var försiktiga därute! Man kan bli häktad i flera månader misstänkt för våldtäkt och sedan åtalad även fast du inte ens haft samlag eller ens gjort något sexuellt med/mot personen!

Detta hände nämligen mig när jag träffade en kvinna som var hemma hos mig.

Jag tror dessutom att jag hade KUNNAT bli dömd om inte min försvarare hade lyckats få fram viktig information till huvudförhandlingen.

Målsäganden var "trovärdig", "grät" och fick "panikångest" under första rättegångsdagen så att första rättegångsdagen fick skjutas upp. Jag som hade sett fram emot att det skulle börja så fick jag sitta häktad ännu längre bara på grund av "stackars" målsäganden.

Det fanns inte ens DNA från mig någonstans på eller i målsäganden, inga skador etc. Aldrig varit i belastningsregistret tidigare etc. Ändå frihetsberövad i över två månader.

Tänk om man hade dömts? Skadestånd för frihetsberövandet, visst.. Men det är en ganska klen summa och kompenserar inte direkt mot den enorma chock, panik och ångest man satt med i över två månader och chocken att för första gången i sitt liv bli gripen, detta när man ligger och sover i sängen, bli körd till en arrest, klä av sig naken, sätta på sig kriminalvårdens kläder, och för första gången i sitt liv bli frihetsberövad.

Att få sitta flera veckor utan ens en TV att titta på pga överbelastat häkte. Inte ens få se solljus. Gå runt på "promenad" i en liten fyrkantig instängd bunker.

Det värsta är nog att inte ha en aning om NÄR man kommer komma ut därifrån, OM man kommer bli dömd eller inte för något man inte ens har gjort!

Hoppet försvinner mer och mer för varje dag som går och för varje gång man för beskedet att åklagaren vill att man ska sitta fortsatt häktad bli man mer och mer nedbruten.

Några tankar eller frågor om detta? Har någon här på Flashback någon gång suttit oskyldigt frihetsberövad eller till och med blivit oskyldigt dömd för våldtäkt?

Ingen egen erfarenhet av det.

Men man vet ju att det förekommer. Visste dock inte att man kunde vara häktad också bara på ord.

Man kan ju dömas också utan bevis så det viktigaste för dig var att det inte hände så klart.

Systemet är ju helt sjuk där företrädelsevis psykiskt sjuka människor (används inte här i meningen att det skulle vara en förmildrande omständighet utan som de facto förklaring till verkligheten) "ord" tas som sanning utan bevis.

Ett hån mot alla riktiga brottsoffer.
Citera
2026-05-14, 08:59
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Inte en enda detalj om vad som faktiskt hände.... Tror inte ett piss på TS

Vi kan sätta här och tro på FB.

Det vidriga är ju att domstolarna gör likadant och inte kräver bevis eller fakta.
Citera
2026-05-14, 09:05
  #94
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Vi kan sätta här och tro på FB.

Det vidriga är ju att domstolarna gör likadant och inte kräver bevis eller fakta.
Och jag ser inget bevis eller fakta för det uttalandet heller. Jag ser åsikter, icke uppbackade sådana, och där kan vi använda hitchens rakkniv.

""Det som kan hävdas utan belägg kan förkastas utan belägg""
Citera
2026-05-14, 09:18
  #95
Medlem
asså.. flera månader låter lite långsökt, men tänkter på kirurgen berne som blev anklagad för våldtäkt. han satt ju hätkad om det var fyra eller sex veckor tills de släppte honom och lade ner ärendet.

men som en klok advokat sa en gång att har man en bra underbyggd påhittad historia och falska bevis kan man mycket väl vinna ett case
Citera
2026-05-14, 09:22
  #96
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Tror inte på TS historia. Han kan nog ha andra motiv att skapa en tråd som denna.

Håller med, total bullshit, det går inte till så i Sverige, vi är faktiskt en rättsstat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in