2026-05-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Alla som kör elbil vill inte ha sänkta priser på drivmedel, för att det inte drabbar dom.
Det är precis vad det går ut på, egoism.

Ena stunden kan dom sitta och vara så självgoda i hur lite den kostar på kort sikt, oj så billigt det är.

Men när en person som fossilbil, där personen får stå ut med höga bränslepriser, men som plötsligt får en liten lättnad..
Ja då ska den elbilskörande muppen börja grina!
Fyfan vilket patetiskt småsint beteende.
Då vill de förmodligen inte heller ha pengar på elstödet?!
Citera
2026-05-13, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Ja, den som påstår att människor inte kör runt i onödan måste leva i en extrem bubbla. Dels talar vi om sådana som direkt okynneskör i timmar på helgkvällarna, men även sådana som helt verkar sakna framförhållning när det gäller att planera körningen eller alltid tar lättast möjliga väg.

Samtidigt förstår jag ju att denna frihet betyder mycket för många människor, men då kanske man måste vara beredd att betala för den friheten också.
Den friheten har stockholmare som med goda kommunikationer kan "slentrianmässigt" (okynnesåka) in till stan.
Citera
2026-05-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Regeringen kommer sänka priset på drivmedel! Pris ske gudarna ! Jag älskar denna regering och är så stolt över den.

Heja! Tänk med miljöpartiet hade vi tvingats in i armod nu med bränslepriser över 30 kr litern!!
Och SVT gör reklam igen för sin serie, missa inte: "Svenska smärtpunkter, vid pump", ett ställningstagande?
Senast redigerad av tjanska 2026-05-13 kl. 22:10.
Citera
2026-05-13, 22:10
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Då vill de förmodligen inte heller ha pengar på elstödet?!

Det är nog inte bara elbilen man har el till, eller vad pratar du om?
Citera
2026-05-13, 22:43
Medlem
israelisinnocents avatar
Vad är detta då?
Drivmedelspriserna har rusat. Men för Samuel Johansson kostar soppan drygt 15 kronor litern. ”Det är svårt att förstå varför inte fler gör som jag” säger han.

Låst givetvis
https://www.aftonbladet.se/bil/a/Rj180x/tankar-etanol-for-15-kronor-litern-sa-gor-du
Citera
2026-05-13, 22:44
Medlem
Tomtekukars avatar
Japp, valrörelsen är igång på riktigt nu.

Regeringen “sänker priset” lagom till september och folk står där och klappar händer som dresserade sälar, helt oförmögna att se att det bara är deras egna skattepengar som tillfälligt hälls tillbaka i tanken för att köpa röster. Det är samma gamla knep varje val: först plundrar man hushållen via skatter, avgifter och inflation. Sen spelar man generös och bjuder på en symbolisk rabatt och kräver applåder.

Valboskapen går på det varje gång, och politikerna vet det. Det är därför de gör det.
Citera
2026-05-13, 23:04
Medlem
Miljömupparna är en sekt som gärna förstör ekonomin. Som tur är styr de inte landet.
Citera
2026-05-13, 23:04
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misssommar
Smart drag av regeringen i detta valår.

Skulle säga tvärt om, de har just skrivit under på att förlora städerns och de med utbildning och val vins inte på 17-åringar i EPA...
Citera
2026-05-13, 23:16
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Den friheten har stockholmare som med goda kommunikationer kan "slentrianmässigt" (okynnesåka) in till stan.
Det handlar inte bara om stockholmare, tro mig.
Citera
2026-05-13, 23:21
Medlem
Miljöpartiet tycker väl att så få människor som möjligt ska ha råd med bil?
Elpriset går upp hela tiden så inte lär det bli billigt att köra elbil i framtiden.
Skulle vara intressant att höra deras ledare tala sanning om detta någon gång.
Citera
2026-05-13, 23:46
Medlem
Det korkade vänsterfolk inte tänker .... Dyrare drivmedel-Dyrare mat och andra varor!
Citera
2026-05-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det handlar inte bara om stockholmare, tro mig.
Jag syftar på att stockholmarna kan ta bussen spontat och ta sig runt i brist på annat, detta saknar landsbygden därav mer "nöjesåkning" med bil där.
Senast redigerad av tjanska 2026-05-14 kl. 00:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in