2026-05-14, 10:45
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
AB idag:
"MP anser att regeringen istället borde halvera priserna i kollektivtrafiken och rikta ett särskilt transportstöd till dem som är beroende av bilen, istället för att sänka skatten för alla.

– Man gör helt fel här och det säger ju alla experter som är inne på det här området."

Miljösekten menar alltså att det är bättre att ta bussen, och tycker att ett halverat busspris skulle få folk att glatt gå upp ett par, tre timmar tidigare på morgonen, vänta på bussen, och när den kommer, om den kommer, upptäcka att den är proppfull med folk, skrikiga ungar som ska till dagis i sällskap med stressiga mammor, barnvagnar, väskor, etc, etc. Och med lite tur kan de klämma in sej på ståplats medan bilen står kvar i garaget.

Allt för miljöns skull! Jovisst !!

..å sen påstår man att alla experter tycker det är fel??

Jag vill påpeka att ALLA experter ansåg det vara vansinne att lägga ner kärnkraften i Sverige.
Det sket miljöpartiet i, och skålade i champagne när Ringhals las ner.

Såna är de, miljömupparna. De lyssnar på experter bara när det gynnar deras egen politik!

Katastrofalt beslut som fattats i desperation av en regering som helt tappat kontakten med en majoritet av väljarna och framförallt de rörliga och ideologiskt drivna väljarna.

Den här sänkningen av drivmedelspriset eller "sveket mot städerna" är spiken i kistan för möjligheten att slipa en rödgrön röra efter valet.
Citera
2026-05-14, 10:49
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Alltid bra när man får lite extra i plånboken genom sänkt bränsleskatt, sänkt matmoms och bidrag för elräkningen!

Jag kör samma sak hemma på vintrarna, drar ner värmen i sovrummet och kissar på mig. Det värmer så gött!

Det konstiga är att det blir så kallt och ruggigt efteråt?!?!

Fantastisk och klockren analys!!!
Citera
2026-05-14, 11:59
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Alltid bra när man får lite extra i plånboken genom sänkt bränsleskatt, sänkt matmoms och bidrag för elräkningen!

Jag kör samma sak hemma på vintrarna, drar ner värmen i sovrummet och kissar på mig. Det värmer så gött!

Det konstiga är att det blir så kallt och ruggigt efteråt?!?!

Har statens finanser överlevt 25 år av fri invandring av kaosfolk som inte betalar skatt lär staten nog överleva lite sänkta intäkter från bränsleskatt.
Citera
2026-05-14, 14:42
Medlem
Sänkningen har väl till stor del/helt finansierats av nettoprishöjningar av bränslet?

Rätt stor skillnad i skatteintäkter om bränslepriset höjs 10:-. Då lär väl skatteintäkterna ändå vara mer för staten trots att man sänker priset med 3:-?
Har ingen aning om vad skatt och moms är på bränslet, så killgissar bara.
Citera
2026-05-14, 16:07
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Miljömupparna är en sekt som gärna förstör ekonomin. Som tur är styr de inte landet.

Miljöpartiet bör behandlas som ett extremt parti, med allt vad det innebär. Aldrig mer ska Mp sitta i regeringen, eller ens ingå i ett regeringsunderlag!
Citera
2026-05-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Miljöpartiet bör behandlas som ett extremt parti, med allt vad det innebär. Aldrig mer ska Mp sitta i regeringen, eller ens ingå i ett regeringsunderlag!

Tyvärr är folk korkade. Bara för att vädret ändrat sig några år röstar dom på dårarna.
Putin skrattar medan hans nyttiga idioter fuckar upp ekonomin i hela EU. Vanvettiga batterifabriker och vindsnurror som inte ger ström när det behövs.
Senast redigerad av Svempa2014 2026-05-14 kl. 16:36.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in