Igår, 14:45
Medlem
Celestrons avatar
AB idag:
"MP anser att regeringen istället borde halvera priserna i kollektivtrafiken och rikta ett särskilt transportstöd till dem som är beroende av bilen, istället för att sänka skatten för alla.

– Man gör helt fel här och det säger ju alla experter som är inne på det här området."

Miljösekten menar alltså att det är bättre att ta bussen, och tycker att ett halverat busspris skulle få folk att glatt gå upp ett par, tre timmar tidigare på morgonen, vänta på bussen, och när den kommer, om den kommer, upptäcka att den är proppfull med folk, skrikiga ungar som ska till dagis i sällskap med stressiga mammor, barnvagnar, väskor, etc, etc. Och med lite tur kan de klämma in sej på ståplats medan bilen står kvar i garaget.

Allt för miljöns skull! Jovisst !!

..å sen påstår man att alla experter tycker det är fel??

Jag vill påpeka att ALLA experter ansåg det vara vansinne att lägga ner kärnkraften i Sverige.
Det sket miljöpartiet i, och skålade i champagne när Ringhals las ner.

Såna är de, miljömupparna. De lyssnar på experter bara när det gynnar deras egen politik!
Citera
Igår, 14:57
Medlem
Bassplays avatar
Fy fan. Alla dessa köpta expert-troll kan dra åt helvete. Finns inget som kommer hända för att vi kör bil till jobbet.
Citera
Igår, 14:58
Medlem
Glostrups avatar
Frågan är vad kärnkraft har med oljepriser att göra, särskilt som nuvarande högre oljepriser är en direkt följd av ett ogenomtänkt anfallskrig i Mellanöstern.

Men visst är det typiskt miljöpartiets skygglappspolitik att tro att hela världen omfattas av lokaltrafik som är anpassad efter samtliga medborgares behov, och att sänkt pris på bussbiljetter skulle lösa problemet. Men så ju också är MP ett ideologiskt extremparti som inte bryr sig om något annat än att lösa just det problem de har identifierat, på just det sätt som de själva vill - oavsett de breda konsekvenserna.

Jag tror dock att sänkningen av bensinpriset är en dålig idé, särskilt om konflikten i Iran inte kommer till en snar lösning och vi når en punkt där drivmedel blir en bristvara. Att uppmuntra onödig körning riskerar att vi når den punkten snabbare. Punktlösningar hade nog varit effektivare, men inte lika bra för regeringen under ett valår.
Citera
Igår, 15:01
Medlem
stpungens avatar
Mkt bra av regeringen att tänka på att hela landet ska leva och att även fattiga människor ska få del av statens stöd, MPs förslag är i vanlig ordning byråkratiskt och knäppt, Mp är mer en sekt av utspökade människor än ett folkligt politiskt parti..
Citera
Igår, 15:04
Medlem
Från SVT, citat idag.
"Den extra ändringsbudgeten är ofinansierad och innebär att regeringen lånar pengarna."
Citera
Igår, 15:12
Medlem
GreenBastards avatar
"Väldigt få människor okynnes kör" säger någon begåvad politiker, tycker de borde besöka mindre orter på helgerna under sommarmånaderna.

Är det inte lite konstigt att dessa motorburna som oftast är SDare och islamisthatare fortfarande gör allt för att islamistiska diktaturer ska kunna hålla ett järngrepp om världsekonomin.
Citera
Igår, 15:19
Medlem
misssommars avatar
Smart drag av regeringen i detta valår.
Citera
Igår, 16:03
Medlem
Imnshos avatar
Alltid bra när man får lite extra i plånboken genom sänkt bränsleskatt, sänkt matmoms och bidrag för elräkningen!

Jag kör samma sak hemma på vintrarna, drar ner värmen i sovrummet och kissar på mig. Det värmer så gött!

Det konstiga är att det blir så kallt och ruggigt efteråt?!?!
Citera
Igår, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djehklfl
Från SVT, citat idag.
"Den extra ändringsbudgeten är ofinansierad och innebär att regeringen lånar pengarna."

Detta är ren vänsterpropaganda. Regeringen lånar inte pengar för att betala medborgarnas drivmedelskostnader. Det man gör är att sänka skatten på drivmedel.

Skatten på drivmedel är extremt hög. När vi tankar betalar vi tre olika skatter: koldioxidskatt, energiskatt och moms. Dessa skatter utgör ca 50 procent av priset vid pumpen.

Att man nu sänker den orimligt höga skatten på drivmedel är väl jättebra. Sänkningen borde vara permanent.
Citera
Igår, 17:13
Medlem
Nachoalistens avatar
Sänkt skatt/moms på el hade gynnat fler. Det finns ingen anledning för oss att fortsätta vara oljeberoende mer än vad vi behöver.
Citera
Igår, 17:13
Medlem
Jag vill självklart av egenintresse betala så lite som möjligt men…

Vi står inför en brist på bränsle om kriget i Iran fortsätter. Att då sänka gör att denna brist visar sig snabbare. Vad är det för tröst att det är billigt om det blir ransonering. Jag betalar hellre mer det har råd med än att jag inte får något bränsle till mina nödvändiga resor. Låga priser uppmuntra onödiga resor.
Citera
Igår, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Jag vill självklart av egenintresse betala så lite som möjligt men…

Vi står inför en brist på bränsle om kriget i Iran fortsätter. Att då sänka gör att denna brist visar sig snabbare. Vad är det för tröst att det är billigt om det blir ransonering. Jag betalar hellre mer det har råd med än att jag inte får något bränsle till mina nödvändiga resor. Låga priser uppmuntra onödiga resor.
Två sidor av myntet, då blir det mer skatteintäkter, om så sker.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in