2026-05-13, 05:41
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
TS väcker eller skakar liv i en fråga med Reverse engineering, lite intressant hur olika svarar, läs mellan raderna så ser du.
Jag försöker vara snäll, både i sakpolitiska ändamål men även, iaf någorlunda, i själva hjälpen av era fakulteters fattningsförmåga som jag killgissar mig till nästan fast lite värre ändå. Men det går ju som tur är jättebra.

Fan jag blir så extrem i mina tankegångar. Sammanfattar och använder precis en nyans och ledgång i orden som tilltalar och målar ut de viktigaste aspekterna av händelsen.

Men förstår ni mig? Vad hjälper det att jag kläcker ur mig en beskrivning som är hjärtskärande korrekt men bara helt otillgänglig för de flesta

Jag tror på en värld där ingen människa lämnas kvar! Om den inte är helt fucked up, yo! *flavor added*. Därför vill jag vara snäll både i mina mål och även i interaktion och strävan.

Tack för ikväll kul att någon fattar att jag iaf inte är efterbliven
Citera
2026-05-13, 05:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Bra att du är tydlig med din agenda.

Det är tydligen ett "tempel" att våga ifrågasätta att 8 miljarder skulle ha någon universell rätt att bosätta sig i sverige, och du ser det i detta specifika sammanhang som din uppgift att försöka sudda ut andras referenramar att det minsann ska vara självklar att 8 miljarder inkräktare ska ha full rätt att bosätta sig i sverige som permanenta parasiter, bara de lär sig svenska.

Ett litet tips: försök att se över vad dina egna referensramar innebär innan du går så långt med att försöka sudda bort andras.

Min referensram att 8 miljarder inkräktare inte ska ha rätt att bosätta sig permanent i sverige, den kan du aldrig sudda bort.

Det första en invandrare som värnar sverige skulle göra, är att sudda bort dig.
Asså du har säkert rätt i sak? Vi pratar om olika ting. Du pratar om att Sverige ska hållas rent vilket är någon fiktiv idé om att alla svenskar håller måttet medan ingen invandrare gör det. Jag pratar om att vissa invandrare håller måttet

Asså sudda bort mig? Tror du någon annan vill leva i din verklighet liksom?
Citera
2026-05-13, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
Var det inte du som tyckte att man skulle åka in i områden och skjuta folk? Lite sådär en sakförekommande ”el Salvador”

Citera gärna när jag sa det... Jag sa att militären gärna får gå in och plocka dem alla, sen att du pratar förortssvenska och förknippar plocka med skjuta får stå för dig.

Vad vet du om El Salvador? Det landet var ett av världens absolut sämsta länder för några år sedan. Bukele tog tag i problemet och fängslade alla som ens var affilierade med kriminella, nu är det ett fint land. Men du ser ju med brunögat så du skulle nog inte se någon skillnad ändå. Men jag kan ge dig en poäng iallafall, jag är inte emot dödsstraff i en rättsstat.
Citera
2026-05-13, 05:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ramblashoran
Citera gärna när jag sa det... Jag sa att militären gärna får gå in och plocka dem alla, sen att du pratar förortssvenska och förknippar plocka med skjuta får stå för dig.

Vad vet du om El Salvador? Det landet var ett av världens absolut sämsta länder för några år sedan. Bukele tog tag i problemet och fängslade alla som ens var affilierade med kriminella, nu är det ett fint land. Men du ser ju med brunögat så du skulle nog inte se någon skillnad ändå. Men jag kan ge dig en poäng iallafall, jag är inte emot dödsstraff i en rättsstat.
Nej det här står vi gemensamt för tycker jag. Vad säger du? Men klart står att informationen någonstans blev förvanskad mellan bud och bärare. När man börjat hitta sina tankar som avslöjar för mycket om en. Då är det bra
Citera
2026-05-13, 05:50
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ska de få stanna? Ska vi utvisa de svenskar som kan sämre svenska än en duktig arab kan?

Helt seriöst, de är mer patrioter än vissa svenskar (röstar ofta på
ett svergievänligt vis)

Vad vill ni göra med dessa? Och om du tänker dig att de ska ut dem också, hur rimligt tänker du dig föresatsen är att det kommer behövas en kompromiss i den frågan? Förlåt om jag är otydlig men det jag försöker förklara är att ni relativt få”alla ska ut”-typer är i klar minoritet inom vår folkgrupp. Vi har haft denna typ av invandring länge. De flesta har nån vän utifrån.

Hur skulle ni agera om att ni inte får ert ”alla ska ut”-tänk begript av resten av ert folk?

Hoppas på en nyttig och för framtiden lyckobådande diskussion. Men jag är lite dum.

Du vill ha en debatt om 0.00001%?
Visst. Jag biter.

Vart ska vi utvisa svenskar någonstans tänker du?

99.9% av de som röstar SD vill inte kasta ut ALLA invandrare. Bara de som inte sköter sig och går på bidrag. Svårare än så är det inte.
Citera
2026-05-13, 05:50
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Jag försöker vara snäll, både i sakpolitiska ändamål men även, iaf någorlunda, i själva hjälpen av era fakulteters fattningsförmåga som jag killgissar mig till nästan fast lite värre ändå. Men det går ju som tur är jättebra.

Fan jag blir så extrem i mina tankegångar. Sammanfattar och använder precis en nyans och ledgång i orden som tilltalar och målar ut de viktigaste aspekterna av händelsen.

Men förstår ni mig? Vad hjälper det att jag kläcker ur mig en beskrivning som är hjärtskärande korrekt men bara helt otillgänglig för de flesta

Jag tror på en värld där ingen människa lämnas kvar! Om den inte är helt fucked up, yo! *flavor added*. Därför vill jag vara snäll både i mina mål och även i interaktion och strävan.

Tack för ikväll kul att någon fattar att jag iaf inte är efterbliven
"Jag försöker vara snäll" skriver DetEBaraJagSomEOnd.

Ja du är extrem, du tror på en värld som innebär att just svenska folket av alla ska slängas framför en gigantisk buss fylld med 8 miljarder inkräktare. Och låtsas vara god och omtänksam och snäll.

Eller gäller ditt resonemang även andra folk och länder, ska alla tyskar och kineser få bosätta sig permanent i Israel också, bara de lär sig hebreiska?
Citera
2026-05-13, 05:52
Medlem
dude2ks avatar
Varför skulle de få stanna? Deras egna länder behöver dem. De behöver en stor vinst!
Citera
2026-05-13, 05:54
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Visst. Jag biter.

99.9% av de som röstar SD vill inte kasta ut ALLA invandrare. Bara de som inte sköter sig och går på bidrag. Svårare än så är det inte.
Till vilken planet ska vi skicka dig, som tror att tråden handlar om att utvisa svenskar från Sverige?
Citera
2026-05-13, 05:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Visst. Jag biter.

Ja så då är kanske trådens ändamål att belysa vilka fullständiga grottmongon ”alla ut”-folket är. Att de sitter i en sådan helgjuten cementbubbla och inte inser att den enda och turligt nog ringa effekten deras aktiva propagerande för sitt ställningstagande får är att göra det lite lite svårare för etniciteter att komma överens. Det är vad ni gör. Ni är någon typ av dumbfucks i en egen kosmos och som sagt enda funktionen handlandet har är att vara rent utsagt kontraproduktivt mot de mål jag tror finns bakom dessa dassiga uttalanden

Ja.. så kan man säga iaf
Citera
2026-05-13, 05:55
Avstängd
Citat:
"Jag försöker vara snäll" skriver DetEBaraJagSomEOnd.

Ja du är extrem, du tror på en värld som innebär att just svenska folket av alla ska slängas framför en gigantisk buss fylld med 8 miljarder inkräktare. Och låtsas vara god och omtänksam och snäll.

Eller gäller ditt resonemang även andra folk och länder, ska alla tyskar och kineser få bosätta sig permanent i Israel också, bara de lär sig hebreiska?
Jag håller ju med dig här. Man ska bygga sig innan man kan bli krossad
Citera
2026-05-13, 05:57
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Asså du har säkert rätt i sak? Vi pratar om olika ting. Du pratar om att Sverige ska hållas rent vilket är någon fiktiv idé om att alla svenskar håller måttet medan ingen invandrare gör det. Jag pratar om att vissa invandrare håller måttet

Asså sudda bort mig? Tror du någon annan vill leva i din verklighet liksom?
Att inte släppa in 8 miljarder inkräktare = "Sverige ska hållas rent"

Enligt dig.

Tror inte vi kommer vidare så länge du ägnar dig åt den där debattekniken.
Citera
2026-05-13, 05:57
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Till vilken planet ska vi skicka dig, som tror att tråden handlar om att utvisa svenskar från Sverige?

God morgon!
Det står i TS första mening…
”Ska vi utvisa de svenskar som kan sämre svenska än en duktig arab kan?”

Gå å ta en kopp kaffe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här