2026-05-13, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
Jag tänker att vi på ett eller annat sätt ser till att de lämnar. Borde inte vara allt för svårt om man drar in alla bidrag ett tag

Hade du haft några vänner från andra länder eller de typerna av länder så hade du kanske kunnat ha en mildare syn och faktiskt få vara med vid det här bordet där vi diskuterat sånt här. Att mörda folk är ganska många ljusår ifrån vad jag försöker pådyvla er

Vem har sagt något om att mörda dem? Vad tycker du om ICE och det som händer med illegala invandrare i USA just nu? Tycker du inte att det hade behövts även här hemma?

Drar du in alla bidrag så slutar folk komma hit, det behöver vi egentligen inte göra för ingen vill hit längre, finns bättre lycka i Tyskland eller UK. De individer vi redan har i systemet är för bekväma för att åka hem om vi drar in bidragen, de skulle börja med någon form av kriminalitet.

Jag umgås med invandrare från dessa länder, vad spelar det för roll? Blir de utvisade så är det så. Men har de anpassat sig, lärt sig språket, arbetar och är laglydiga medborgare, då har jag inget problem med att de är här.
Citera
2026-05-13, 05:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag tänker att vi på ett eller annat sätt ser till att de lämnar. Borde inte vara allt för svårt om man drar in alla bidrag ett tag

Hade du haft några vänner från andra länder eller de typerna av länder så hade du kanske kunnat ha en mildare syn och faktiskt få vara med vid det här bordet där vi diskuterat sånt här. Att mörda folk är ganska många ljusår ifrån vad jag försöker pådyvla er
Allt är inte svart eller vitt. Helt överens med dig här. De utlänningar som verkligen vill bli svenskar, lär sig svenska och sköter sig har jag inga problem med. De som kommer hit och inte vill bli svenskar har jag problem med. Kriminella utlänningar har jag stora problem att förstå varför de får vara kvar.
Citera
2026-05-13, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepink
Invandringen gynnar Sverige också, om de jobbar eller hjälper till.
Men vi behöver inga fler invandrare, de som hjälper till och jobbar är tillräckligt många nu. Det får räcka med fler.

Ja lite så.
Jag skulle lösa det ungefär såhär:

1. Stoppa invandringen helt.

2. Utvisa 1-1.5 miljoner som inte hör hemma här. Kriminella ska naturligtvis ut med prioritet. Detta tar troligtvis 10-20 år när det gäller en så stor skala om man inte går till extrema metoder. Men målet är att dessa utvisningar ska ske på ett bra och städat sätt.

3. Jobba med det man har under utvisningsperioden. Sätta upp områden där folkgrupper kan bo segregerat med sina egna. Blandområden ska också finnas. Alla dessa är frivilliga. Man anpassar utbudet till behov för varje grupp. Barnfamiljer har prioritet till homogena områden med krav på samma etnicitet på personalen på dagis, grundskolor och äldrevård som deras egen. Blandade par hamnar i blandområden.

4. Öppna upp igen för normal invandring. Max 10 000 per år. Höga krav på de som invandrar till Sverige. Inte vansinnessiffrorna på 100 000+ som vi haft de senaste 30 åren med inga krav alls. Det är slut med det.

5. Ett välfungerande land igen. Eller iallafall i ett mycket bättre utgångsläge än vad vi har idag.
Citera
2026-05-13, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Inte en enda jävla syrier skulle släppts över gränsen för att söka asyl efter 17 Juli 2013 eftersom varenda en som gjorde det bröt mot dublinkonventionen.

Därmed finns moralisk och juridisk grund att slänga ut varenda en omgående och dra in medborgarskap om så behövs, helt oberoende om de lärt sig helt perfekt svenska eller inte på vår bekostnad.

Det har du helt rätt i, de skulle sökt asyl i första landet de kom till men nu hade vi varken inre gränskontroller eller vettiga politiker i Sverige eller EU under dessa år tyvärr. Hela EU börjar vända och många länder har helt stoppat asylinvandringen från tredje världen, bortsett från de kvotflyktingar som EU fortfarande tvingar på oss.

Jag undrar mer, varför måste vi visa oss som bror duktig? Flera länder i EU skiter fullständigt i lagar och regler, får lite böter och hårda ord men det blir inte mer än så. Samtidigt sitter duktiga Sverige och följer varenda jävla EU lag och förordning till punkt och pricka. Vi borde skaffa lite cojones och stå upp för oss själva.
Citera
2026-05-13, 05:16
Medlem
Hela resonemanget är så infantilt.

"Öhhhh var ska vi utvisa etniska svenskar som begår brott? Öhhh öhhhh"

Bara för att det finns etniska svenskar som är dåliga på språket betyder det inte att 8 Miljarder migranter har rätt att bosätta sig i Sverige och göra om Sverige.

Bara för att svenskar begår brott innebär det inte att vi skall låta tusentals migranter stanna i Sverige efter att de våldtagit, misshandlat eller skjutit någon.

Nivån är så låg.....
Citera
2026-05-13, 05:18
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Allt är inte svart eller vitt. Helt överens med dig här. De utlänningar som verkligen vill bli svenskar, lär sig svenska och sköter sig har jag inga problem med. De som kommer hit och inte vill bli svenskar har jag problem med. Kriminella utlänningar har jag stora problem att förstå varför de får vara kvar.
Coolt. Det var länge sen någon höll med om något.

Ju djupare man rotar i psykologin bakom att bo i Sverige men inte gilla Sverige desto meckigare blir det. Jag tror dessa individer i grund och botten skäms för att ha behövt lämna sina länder.. att de nu har en del av Sverige i sig som de inte vill ha då de vill vara coola i orten. Så ytligt vara cool men på djupet en skam, dessa saker leder till att en människa kan ha mage att sitta på ett tåg och säga till mig att h*n inte gillar Sverige trots allt h*n fått här. T.o.m hatar Sverige lät det

Lyckas inte riktigt förmedla det här självhatet som projiceras på vårt fina land.. eller?
Citera
2026-05-13, 05:19
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramblashoran
Det har du helt rätt i, de skulle sökt asyl i första landet de kom till men nu hade vi varken inre gränskontroller eller vettiga politiker i Sverige eller EU under dessa år tyvärr. Hela EU börjar vända och många länder har helt stoppat asylinvandringen från tredje världen, bortsett från de kvotflyktingar som EU fortfarande tvingar på oss.

Jag undrar mer, varför måste vi visa oss som bror duktig? Flera länder i EU skiter fullständigt i lagar och regler, får lite böter och hårda ord men det blir inte mer än så. Samtidigt sitter duktiga Sverige och följer varenda jävla EU lag och förordning till punkt och pricka. Vi borde skaffa lite cojones och stå upp för oss själva.
Varför?

Påverkansoperationen inleddes redan på 1960-talet som fick Sverige att vända 180 grader i denna fråga på bred front.

Saken och fenomenet diskuteras en hel del i denna tråd:
(FB) Judiska avpixlat reviderar sin egen historia?

I slutet av tråden finns uppdaterade länkar.
Senast redigerad av mlon.eusk 2026-05-13 kl. 05:22.
Citera
2026-05-13, 05:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone

Bara för att det finns etniska svenskar som är dåliga på språket betyder det inte att 8 Miljarder migranter har rätt att bosätta sig i Sverige och göra om Sverige.

Bara för att svenskar begår brott innebär det inte att vi skall låta tusentals migranter stanna i Sverige efter att de våldtagit, misshandlat eller skjutit någon.

Nivån är så låg.....
Nja det är snarare en tankelek. Det mest seriösa i sin dåvarande form var delen om att vissa invandrare värnar mer om Sverige än vissa/generella svenskar.

Jag försöker rucka lite på era små ”tempel” eller vad man ska kalla det. Sudda ut ramar. Poängen är dock som du säger att resonemanget är efterblivet och det är just vad jag försöker påvisa

Asså: jag försöker få folk att inse att det finns många fler kategorier än ”svenskar” och ”invandrare” i vårt land
Senast redigerad av DetEBaraJagSomEOnd 2026-05-13 kl. 05:25.
Citera
2026-05-13, 05:28
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
...
...
Exakt detta är ett mycket bra exempel som visar hur sinnessjuk debatten har blivit i masspsykosens Sverige.

De mest självklara sakerna måste förklaras som för ett barn fastän alla redan vet hur sjuk hela debatten och argumentationen är.

Men det hjälper inte. Många fortsätter ändå att hävda att miljarder inkräktare har någon sorts universell rätt att komma hit och parasitera, "bara de lär sig svenska".
Citera
2026-05-13, 05:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ramblashoran
Vem har sagt något om att mörda dem? Vad tycker du om ICE och det som händer med illegala invandrare i USA just nu? Tycker du inte att det hade behövts även här hemma?

Drar du in alla bidrag så slutar folk komma hit, det behöver vi egentligen inte göra för ingen vill hit längre, finns bättre lycka i Tyskland eller UK. De individer vi redan har i systemet är för bekväma för att åka hem om vi drar in bidragen, de skulle börja med någon form av kriminalitet.

Jag umgås med invandrare från dessa länder, vad spelar det för roll? Blir de utvisade så är det så. Men har de anpassat sig, lärt sig språket, arbetar och är laglydiga medborgare, då har jag inget problem med att de är här.
Var det inte du som tyckte att man skulle åka in i områden och skjuta folk? Lite sådär en sakförekommande ”el Salvador”
Citera
2026-05-13, 05:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Nivån är så låg.....
TS väcker eller skakar liv i en fråga med Reverse engineering, lite intressant hur olika svarar, läs mellan raderna så ser du.
Citera
2026-05-13, 05:40
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Nja det är snarare en tankelek. Det mest seriösa i sin dåvarande form var delen om att vissa invandrare värnar mer om Sverige än vissa/generella svenskar.

Jag försöker rucka lite på era små ”tempel” eller vad man ska kalla det. Sudda ut ramar. Poängen är dock som du säger att resonemanget är efterblivet och det är just vad jag försöker påvisa

Asså: jag försöker få folk att inse att det finns många fler kategorier än ”svenskar” och ”invandrare” i vårt land
Bra att du är tydlig med din agenda.

Det är tydligen ett "tempel" att våga ifrågasätta att 8 miljarder skulle ha någon universell rätt att bosätta sig i sverige, och du ser det i detta specifika sammanhang som din uppgift att försöka sudda ut andras referenramar att det minsann ska vara självklar att 8 miljarder inkräktare ska ha full rätt att bosätta sig i sverige som permanenta parasiter, bara de lär sig svenska.

Ett litet tips: försök att se över vad dina egna referensramar innebär innan du går så långt med att försöka sudda bort andras.

Min referensram att 8 miljarder inkräktare inte ska ha rätt att bosätta sig permanent i sverige, den kan du aldrig sudda bort.

Det första en invandrare som värnar sverige skulle göra, är att sudda bort dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in