2026-05-13, 11:11
Medlem
Alltid lika tragiskt och traumatiskt för omgivningen när någon väljer att ta livet av sig. Livet är kort ändå och mycket kan ändra sig till det bättre. Finns många som gjort självmordsförsök impulsivt som yngre och har ett väldigt bra liv senare. Och är väldigt glada att de lever och aldrig skulle göra om det. Människor i kris behöver perspektiv, det är väl det man kan försöka bidra med. Enda man kan göra.
Citera
2026-05-13, 11:34
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osthyvel86
Jag och min tjej hade inte varit tillsammans länge när jag gjorde slut. Det hade visat sig att hon hade ett drogmissbruk som jag försökta få henne att sluta med, men det var svårt. Hon sluta i alla fall med det hårdaste. Det visade sig också att hon hörde röster som sa åt henne att göra saker, och till slut var jag bara tillsammans med henne för att jag tyckte synd om henne. Nån gång mådde hon också så dåligt att hon gick ut för att hoppa framför ett tåg men lyckade övertala henne att gå hem. Till sist orkade jag inte med allt och jag försökte göra slut på så odramatiskt och milt sätt som möjligt, och hon blev svinledsen och tog massa tjack hon sa att hon hade slängt. Efter det kom hennes kompisar, och den första chocken verkade ha lagt sig. Några timmar senare skriver hon till mig och tackar mig för att jag fick henne att leva lite till, men att hon inte orkar mer nu. Jag svarade att hon skulle tänka på det och att hon har så mycket kvar att leva för, och att hon har familj och vänner som älskar henne. Hon svarade att hon inte har nån anledning att leva och att hon inte brydde sig hur mycket hennes familj skulle gråta. Att det är över nu och att ingen kunde stoppa henne. "Ha det bra nu". Det var det sista hon skrev.

Det här låter otroligt tungt. Fyfan.

Det viktigaste nu är att inte gräva ner dig i "tänk-om" eller tänka att du hade kunnat göra mer. Psykisk ohälsa är för vissa näst intill ostoppbart, och det låter som att du gjorde allt du kunde.

Jag hade en nära vän som jag "vaktade" för att den skulle hållas vid liv den sista tiden, och en dag så verkade vänen må ok och andra saker i livet kom emellan så jag lät personen vara. Personen hade nog redan bestämt sig och tog livet av sig. Detta var flera år sedan och det har krävt mycket stöd av nära och kära för att hantera. Hoppas att du också kan få det.

Jag skickar mina sympatier, det är jävligt tufft men det var inte ditt fel.
Citera
2026-05-13, 12:18
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Jag och min tjej hade inte varit tillsammans länge när jag gjorde slut. Det hade visat sig att hon hade ett drogmissbruk som jag försökta få henne att sluta med, men det var svårt. Hon sluta i alla fall med det hårdaste. Det visade sig också att hon hörde röster som sa åt henne att göra saker, och till slut var jag bara tillsammans med henne för att jag tyckte synd om henne. Nån gång mådde hon också så dåligt att hon gick ut för att hoppa framför ett tåg men lyckade övertala henne att gå hem. Till sist orkade jag inte med allt och jag försökte göra slut på så odramatiskt och milt sätt som möjligt, och hon blev svinledsen och tog massa tjack hon sa att hon hade slängt. Efter det kom hennes kompisar, och den första chocken verkade ha lagt sig. Några timmar senare skriver hon till mig och tackar mig för att jag fick henne att leva lite till, men att hon inte orkar mer nu. Jag svarade att hon skulle tänka på det och att hon har så mycket kvar att leva för, och att hon har familj och vänner som älskar henne. Hon svarade att hon inte har nån anledning att leva och att hon inte brydde sig hur mycket hennes familj skulle gråta. Att det är över nu och att ingen kunde stoppa henne. "Ha det bra nu". Det var det sista hon skrev.

Kan du ge oss hennes namn? Så vi kan kolla upp hennes fall
Citera
2026-05-13, 12:50
Medlem
Troligtvis hade nog hon tagit livet av sig oavsett vad. Bara att gå vidare psykiskt ostabila personer ryker ändå förr eller senare. Inget att oroa sig över
Citera
2026-05-13, 12:58
Medlem
Din föredetta tjej hade planerat detta långt innan du gjorde slut
Så du har ingen skuld i detta
Citera
2026-05-13, 13:16
Medlem
Fyfan stackare. Båda såklart.
Men den typen av extrem psykisk ohälsa handlar inte om att ni gjorde slut. Det kan ha varit sista droppen, men troligtvis hade det hänt för eller senare ändå. En sak med folk som hotar om att göra det, helt annan sak att genomföra. Nästan omöjligt att förhindra.
Citera
2026-05-13, 13:45
Medlem
glockenreins avatar
Fan vad tragiskt och tråkigt! Fanns inget du kunde göra.
Citera
2026-05-13, 15:07
Medlem
osthyvel86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
Det här låter otroligt tungt. Fyfan.

Det viktigaste nu är att inte gräva ner dig i "tänk-om" eller tänka att du hade kunnat göra mer. Psykisk ohälsa är för vissa näst intill ostoppbart, och det låter som att du gjorde allt du kunde.

Jag hade en nära vän som jag "vaktade" för att den skulle hållas vid liv den sista tiden, och en dag så verkade vänen må ok och andra saker i livet kom emellan så jag lät personen vara. Personen hade nog redan bestämt sig och tog livet av sig. Detta var flera år sedan och det har krävt mycket stöd av nära och kära för att hantera. Hoppas att du också kan få det.

Jag skickar mina sympatier, det är jävligt tufft men det var inte ditt fel.
Tack! Beklagar din förlust
Citera
2026-05-13, 16:49
Medlem
Beklagar att det blev en dyrköpt läxa för dig. Förhoppningsvis har du lärt dig att man inte har ett förhållande på något som helst sätt med någon som knarkar utan konsekvenser.
Citera
2026-05-13, 17:15
Medlem
Man kan aldrig stå för vad andra känner. Du gjorde ditt bästa under den tid ni var tillsammans. Må hon vila i frid!
Citera
2026-05-13, 18:23
Avstängd
Citat:
Inte 100% än men hon har vart nära på att göra det många gånger tidigare och haft problem med narkotika och lång depression så tyvärr så tror jag det är så

Sådana som du bör få fängelse för att du inte kontaktar polisen i denna situation.
Citera
2026-05-13, 18:39
Medlem
Det är inte ditt jobb att fixa någons problem. Varför ens ha en relation med en sån där person ifrån första början? Hon är fullständigt diskvalificerad ifrån första början.

Du ska aldrig umgås med sådana där människor. De har ingenting att erbjuda.

Inte ditt fel hon tog livet av sig. Gå vidare, sök psykolog eller terapi eller vad du nu behöver och sedan ser du till att du börjar välja kvinnor med omsorg i ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in