2026-05-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Går inte att diskutera med någon som fortfarande lever på sina kunskaper från högstadiet.
Tyvärr talar du nog om dig själv.
Du har ju genomgående haft fel.
Det är en social åkomma. Om en generation kommer vi tycka detta var extremt korkat att uppmuntra.
Citera
2026-05-14, 18:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Apedonien
Varför ansåg David att han var en man?
För att han hade en snopp?
Man kan uppfatta sig vara av annat kön än det som syns utan underbyxor. Davids fall visar väl, tvärtemot vad du påstår, att en person skall ha samma fysiska kön som hen identifierar sig med. Det bevisar inte att korrigering av kön är fel. Fick du underkänt på denna kurs eller var det många andra frågor du hade turen att pricka in rätt svar på?

Davids fall talar ju starkt för att kön inte är något du kan fantisera ihop. Det är inget som lärs. Davids penis förstördes när han var ett spädbarn och en erkänd psykiatriker försökte allt han kunde för att få ungen att tro att han var en flicka, han saknade ju penis. Men det gick inte. Ungen visste instinktivt att han var en pojke ändå. Det talar för att kön inte är något som lärs eller är flytande. Vilket alla nyktra vuxna fattar, då kön är empiriskt mätbart.
Citera
2026-05-14, 19:00
Avstängd
Citat:
Fast nu vet vi att vi inte lever i en freudiansk värld. Psykiska symptom gömmer sig inte för att sedan kunna avkodas. Tillbaka till 80-talet med dig!

Du framstår som väldigt seriös när du nekar forskning och empiri men samtidigt försöker leka auktoritet utan att kunna hänvisa till literatur. Tillbaks til skolbänken med dig.
Citera
2026-05-14, 19:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Och där kom det ja. Ingen inplanterar något i huvudet på barn utan det är bara ni korkade personer man med lätthet kan hjärntvätta att hata. Barn däremot får lära sig att acceptera människors särdrag så de inte växer upp i en värld jag växte upp i. I min uppväxt på en liten bruksort så knackade man bög och tidningen gjorde ett stort reportage om ortens första neger där man även flikade in att han startade ortens först pizzeria i förbifarten.
Än i dag är jag rasist gentemot negrer men min homofobi har gått över då jag tvingades lära känna ett flertal bögar på kort tid och de tog död på mina förutfattade meningar.
Konstigast i ditt inlägg är att vi nu lever i ett land där politiken fokuserar och uppmuntrar individen samtidigt som du går emot vissa individer.
Nu över till min undran:
Vart kan man hitta dina fakta på att nästan hälften av alla korrigerade tar livet av sig? Vart kan man hitta forskning som visar på att självmord hör ihop med korrigeringen?
Rent logiskt kan jag se att vissa korrigerade tar livet av sig pga de trauma de burit med sig innan korrigeringen och att dessa två faktorer handlar om att psykiatrin misslyckades och korrigeringen mest handlade om att vården ville göra sig av med problem.

Min empiriska studie handlar om ett exempel.
En kvinna jag känner fick sin korrigering godkänd på kort tid där utredaren sa ”Detta var det lättaste han varit med om och det var självklart att hon skulle få korrigeras”.
Hon blev en hen och den där snabba utredningen visade sig vara fel och hen backade innan den sista operationen. I dag lever hon med konstgjorda bröst vilket bör vara ännu ett trauma bland alla andra hon levde med sedan tidigare.
Tjejen är psykiskt sjuk och vården hjälpte till. Det var inte transeriet som gjorde henne sjuk utan transeriet blev en del av sjukdomen.
Nu vill jag inte outa henne utan hennes psykiska ohälsa är skitlätt att se om man vet hennes historia. Däremot är hon antagligen ett obotligt fall med tanke på all skit som hänt henne.
Men att påstå att trans är en psykisk åkomma lär jag aldrig köpa. Däremot borde du gå på sakostund för att bota din transfobi.

Här ser man ju problemet om hur icke utbildade människor sväljer politiska narrativ och ideologiska dogmer istället för att förhålla sig till vad vetenskapen säger. Vi vet, eftersom vi har 60 års psykiatrisk litteratur på ämnet, ff a forskning som skett nyligen, att "transpersoner" och människor med "könsdysfori" har psykisk ohälsa eller rent av psykiatrisk sjukdom. Detta vet vi genom att undersöka hur det hänger ihop med annan psykisk ohälsa, psykiatrisk diagnos etc, trauma under barndomen, sexuell trauma under barndomen, självmordsstatistiken etc etc.

Nyttiga idioter som du, som saknar utbildning i frågan, gör inte dessa människor en tjänst genom att försöka förminska deras lidande och roten till det för att du saknar källkritik, utbildning och sväljer politiska narriativ med hull och hår. Tillbaks till skolbänken med dig eller lyssna på de som faktiskt studerar dessa saker.
Citera
2026-05-14, 19:08
Avstängd
Citat:
Du kan avbryta meningen i att jag är trött på transgrejen.

JA, jag är SÅ trött på att människor i nutid har förstått att det finns transmänniskor och de ska prata om det heeela tiden. Att visa staters styren tar upp det är ju bara att avleda från verkliga saker. För inte är man egentligen så investerad i 1 % av befolkningen.

Om man har förstått att trans finns mer eller mindre hela sitt liv så mejkar inte denna hysteri någon sense alls.

Nya trådar hela tiden. Det hade börjat avta men så kommer en jävla tråd till.

Och folk skriver för att de är så jävla kåta på att vara normala och sedan påstå utan något som backar upp att könsdysfori är en slags schizofreni. Sedan får man höra detta av the ususal suspects i inlägg efter inlägg. Man behöver inte läsa, man vet hur det repeterar sig.

Så nej, det blir inga fler pärlor för svinen. Ni får leva i er egen psykos där ni inte fattar att det kan finnas neurologiska saker som man är född med, som inte är schizofreni. Ni förstår inte heller det lidandet som en person med schizo har när ni jämför.

Så ja jag är skittrött. Skulle aldrig öppnat den här skittråden, trots att TS faktiskt vill lära sig.

Men nu är det ju du som skiter helt i all forskning och alla källor jag matar dig med och tuggar på ditt tugg som saknar förankring i verkligheten, och sedan skyller på att vi som förhåller oss till den psykiatriska litteraturen lider av psykos och allt annat trams du skriver. Du saknar utbildning i frågan, du hänvisar aldrig till några källor eller literatur, du har en uppenbar personlig koppling till frågan som färgar din uppfattning, sen skyller du på att alla andra är tokiga.

Du inser väl själv hur oseriös du framstår?
Citera
2026-05-14, 19:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Men nu är det ju du som skiter helt i all forskning och alla källor jag matar dig med och tuggar på ditt tugg som saknar förankring i verkligheten, och sedan skyller på att vi som förhåller oss till den psykiatriska litteraturen lider av psykos och allt annat trams du skriver. Du saknar utbildning i frågan, du hänvisar aldrig till några källor eller literatur, du har en uppenbar personlig koppling till frågan som färgar din uppfattning, sen skyller du på att alla andra är tokiga.

Du inser väl själv hur oseriös du framstår?

Nej, däremot så verkar trans vara en fixering vissa inte kan släppa. De måste tala om det hela tiden. Vilken annan grupp på 1 % babblar ni varje dag om?
Citera
2026-05-14, 19:31
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Du framstår som väldigt seriös när du nekar forskning och empiri men samtidigt försöker leka auktoritet utan att kunna hänvisa till literatur. Tillbaks til skolbänken med dig.

Så du menar att freudianism är en vetenskap?
Citera
2026-05-14, 22:11
Medlem
Citat:
Här ser man ju problemet om hur icke utbildade människor sväljer politiska narrativ och ideologiska dogmer istället för att förhålla sig till vad vetenskapen säger. Vi vet, eftersom vi har 60 års psykiatrisk litteratur på ämnet, ff a forskning som skett nyligen, att "transpersoner" och människor med "könsdysfori" har psykisk ohälsa eller rent av psykiatrisk sjukdom. Detta vet vi genom att undersöka hur det hänger ihop med annan psykisk ohälsa, psykiatrisk diagnos etc, trauma under barndomen, sexuell trauma under barndomen, självmordsstatistiken etc etc.

Nyttiga idioter som du, som saknar utbildning i frågan, gör inte dessa människor en tjänst genom att försöka förminska deras lidande och roten till det för att du saknar källkritik, utbildning och sväljer politiska narriativ med hull och hår. Tillbaks till skolbänken med dig eller lyssna på de som faktiskt studerar dessa saker.
Men du glömde den där faktan
Citera
2026-05-14, 22:41
Avstängd
Citat:
Nej, däremot så verkar trans vara en fixering vissa inte kan släppa. De måste tala om det hela tiden. Vilken annan grupp på 1 % babblar ni varje dag om?

Jag vet inte vilka "ni" är i samhället. Jag personligen gillar att tala om den 1% ekonomiska eliten och deras förehavanden och brott. Men det kanske är orimligt eftersom de utgör så pass liten del av totala befolkningen? Vi ska inte diskutera människor med uppenbart lidande eftersom de utgör en så liten del av befolkningen? Är det detta du menar?

Citat:
Så du menar att freudianism är en vetenskap?

Jag vet inte hur den frågan är relevant till något jag skrivit. Detta verkar mer vara någon form av halmgubbe du drar eftersom att du inte kan bemöta det jag skriver som jag även hänvisar till en herrans massa olika forsknings artiklar som du kan läsa, men som du inte läser utan istället börjar tramsa och komma med ful retorik. Det är uppenbart att du har en personlig koppling till ämnet som gör dig förblindad och ej mottaglig för vad den vetenskapliga litteraturen säger.
Citera
2026-05-14, 23:00
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det är uppenbart att du har en personlig koppling till ämnet som gör dig förblindad och ej mottaglig för vad den vetenskapliga litteraturen säger.

Jaha, vad tror du den säger då?
Citera
2026-05-14, 23:07
Avstängd
Citat:
Jaha, vad tror du den säger då?

Du har beskrivit väldigt väl i denna tråden vad dina privata och högst icke vetenskapliga åsikter är. Problemet är att du verkar sakna självinsikt i frågan, för du bemöter litteratur och vetenskap med tyckande och tramsande.

Edit: Eller menade du vad vetenskapen säger? Klicka på länkarna jag skickade dig, läs själv. Det är bokstavligen hundratals studier som jag givit dig som du skiter fullständigt i.
Citera
2026-05-17, 17:48
Medlem
FunAndGamess avatar
Det beror väl på om de kan göra distinktioner eller inte. En transa som säger att h*n har skapat sig en någorlunda trovärdig kostym/utklädnad föreställande det motsatta könet men att det inte är mer än så är väl troligen inte psykiskt störd.

Om de hävdar att de verkligen är det motsatta könet, och ibland bara för att de definierar sig som det utan att ens ha genomgått några operationer, är de psykiskt störda på samma sätt som alla vänstertomtar är psykiskt störda. Oförmåga/ovilja att göra distinktioner mellan människor, hur olika de än må vara, är som bekant vad vänstertomteri kretsar kring.

Angående typerna som är ledande inom transrörelsen är de skyldiga till så mycket grotesk ondska att "psykiskt störda" inte på långa vägar räcker för att beskriva deras vedervärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in