2026-05-12, 20:53
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Finns ett ställe på Södermalm kina restaurang som har en god strimlad biff med böngroddar och en Pizzeria nära Nytorget så god pizza, frutti di mare!
Citera
2026-05-12, 21:59
Medlem
tobbeskinheads avatar
Dasses beabåt
Citera
2026-05-12, 22:08
Medlem
SwizzerNöts avatar
Brukar ta en kebabpizza och en sprite på mitt ställe. Jag är dock ingen finsmakare så dyrare mat är direkt bortkastad.
Citera
2026-05-13, 00:18
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Snyggt. En rätt jag ofta lagar hemma med tjocka skivor välstekt fläsk.

Inte jag heller. Tar igen det nu i vuxen ålder, då jag blivit en riktig läckergom. Det finns en häftig restaurangvärld som inte behöver vara pretentiös för att vara god.
Jag är också en läckergom. Men en ganska spartansk sådan. Den som hade tid att utforska mer balanserade sätt att äta mat..

Dessutom letar jag alltid efter en bra chans att förolämpa någon
Citera
2026-05-13, 00:34
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Råbiff är även en av mina favvisrätter, men jag skulle aldrig våga äta den ute, eller göra den på köttfärs som mals i affären. Jag mal köttet själv, och innan dess steriliserar jag köttkvarnen med kokhett vatten.
Halvfrys köttet och finhacka köttet för hand eller kör det på den grövsta sidan av rivjärnet/vad du river med? Köttet skall vara hackat "flagat" för bästa resultat, inte malt enligt mig.

Har nog plåtmage, råkar aldrig ut för vinterkräken eller så men ätit Tartar i Italien några gånger, en gång hamnade jag på toa. Efter det undviker jag det utomlands och på restauranger jag inte känner till sedan innan.
Citera
2026-05-13, 01:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Vågar man gissa att Polpetten är bäst?
Ja, den är god.
Citera
2026-05-13, 01:30
Medlem
Comitiums avatar
Isterband med stuvad potatis på Zum Fransiskaner på Skeppsbron. Mums.
Citera
2026-05-13, 09:31
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Brukar ta en kebabpizza och en sprite på mitt ställe. Jag är dock ingen finsmakare så dyrare mat är direkt bortkastad.

Jo, men jag varvar med kebabrulle och kebabtallrik med pommes också.

Skäms nästan att skriva det där då jag bor centralt i Sthlms innerstad och har hur många krogar runt mig som helst. Men va fan, är man semi-WT så är man.
Citera
2026-05-13, 10:01
Medlem
Bassplays avatar
Planka. Det är nog det enda egentligen men är nog inte där tillräckligt ofta för att ha någon slags stammis status.
Citera
2026-05-13, 10:33
Medlem
trickydicks avatar
Stekt fläsk med löksås, Pannbiff med ringlad lök och räkmacka.
Citera
2026-05-13, 11:08
Medlem
LitenochSkrajs avatar
Wow wow wow, varför vill du veta mina stammisställen? Vill du träffas? Är det de du vill? stammisställen är något intimt, något mellan en gubbe och en öl.

Men min favoritmat är en tunnbrörulle från biltema, kommer INTE säga vilken!!

billigt och bra :-)
Citera
2026-05-13, 12:41
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenochSkraj
Wow wow wow, varför vill du veta mina stammisställen? Vill du träffas? Är det de du vill? stammisställen är något intimt, något mellan en gubbe och en öl.

Men min favoritmat är en tunnbrörulle från biltema, kommer INTE säga vilken!!

billigt och bra :-)
Vill inte veta dina ställen, utan endast vad du äter där. Men då vet vi ju det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in