2026-05-11, 06:31
Medlem
Mohaves avatar
1. För att jag har en fråga som jag vill ha svar på.

2. För att jag är duktig på vissa saker och gärna hjälper till och svarar på frågor om det.

3. För att jag vill berätta om saker som jag vet och som andra inte vet.

4. För att jag vill driva min politiska linje.

5. För att jag vill chatta.

6. För att jag vill ragga.

7. För att jag vill tramsa.

8. För att jag är så ensam och så uttråkad av mitt dagliga liv att jag skriver nästan vadsomhelst bara för att någon ska märka att jag överhuvudtaget finns.

Lägg gärna till fler alternativ.
2026-05-11, 06:31
Moderator
Ancistruss avatar
Vänligen tänk på att listtrådar inte är tillåtna här så det är viktigt att ni också motiverar era svar. Tack!

/Mod
2026-05-11, 06:40
Avstängd
Jag har haft lite olika erfarenheter på andra forum och just nu funkar Flashback bäst för mig. Där finns mer öppna diskussioner inom vissa ämnen.
2026-05-11, 07:11
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
1. För att jag har en fråga som jag vill ha svar på.

2. För att jag är duktig på vissa saker och gärna hjälper till och svarar på frågor om det.

3. För att jag vill berätta om saker som jag vet och som andra inte vet.

4. För att jag vill driva min politiska linje.

5. För att jag vill chatta.

6. För att jag vill ragga.

8. För att jag är så ensam och så uttråkad av mitt dagliga liv att jag skriver nästan vadsomhelst bara för att någon ska märka att jag överhuvudtaget finns.

Lägg gärna till fler alternativ.
9. För jag är intresserad på andra människors perspektiv, varesig om det är i linje med min eller totalt motsatt.
2026-05-11, 07:27
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
9. För jag är intresserad på andra människors perspektiv, varesig om det är i linje med min eller totalt motsatt.
10. För att jag vill förändra världen.
2026-05-11, 07:41
Medlem
Sunimods avatar
Jag följer aktuella händelser på FB och är delaktig i en del trådar om jag har något att tillföra.

Flashback är fantastisk bra för att nyhets bevaka. Dock får man sila lite trams och själv kontrollera att det finns fakta bakom.
2026-05-11, 07:58
Medlem
triptykens avatar
Jag gillar att läsa skojiga sätt att formulera sig. Det finns en hel del textliga ekvilibrister här som kan konsten att kalla nån ett ollon.

Jag tycker om att få se nån med en åsikt jag hatar också vara enormt mänsklig (man dehumaniserar så lätt folk som man tycker är idioter)

Jag tycker om att kalla folk som är idioter för idioter.

Jag uppskattar att läsa idiotiska åsikter och inse "det var fan bara idioti". Man lurar sig så lätt att ursäkta pantade människors tankar och fylla dom med förstånd. Att få se hur det är skit hela vägen ner är nyttigt.

Jag har ingen social media så när jag sitter på dass (som nu) behöver jag nåt att göra
2026-05-11, 08:53
Medlem
2,3 och 7

Sen också se vad folk vet egentligen.
Tyvärr är de speciella och för mig väsentliga frågorna inte så vanliga utan mest trams och petitesser som lyfts fram här.
ALLT som rör de viktiga sakerna flyttas till en redan skapad tråd som hamnar långt bort från fokus.
2026-05-11, 09:01
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Jag är på en mission.

Att som medicinare, skriva patientjournal är så kreativt begränsat.

Att tänka, tala, skriva och läsa är underskattat i dagens Sverige.

Kolla in ett av många franska kulturdebattprogram så ska du få se på espri och tankar som flyger.

Jämförelse: Vi i Sverige har SVT:s Babbel.
2026-05-11, 09:06
Medlem
SilkyJohnsons avatar

Mycke pga att flashback har gått ner sig och blir sämre och sämre
2026-05-11, 09:43
Medlem
LKKINGENs avatar
Tristess, ha koll på nyheter som jag är intresserade av samt får tips om media som inte ger en pkbild av det inträffade.

Har en önskan om att slå min panna blodig så jag försöker mig på logiska argument i debatter med feminister och kvinnor generellt.

Har fått mina hatobjekt som jag brukar kolla om dom skrivit något så jag kan gå till den tråden och kommentera på ett sätt som jag vet kommer få vederbörande att gå i taket eller åtminstone börja argumentera och bevis sin idioti.

Man kan be om hjälp o tips i olika ämne, mycket bra.

Men det blir sämre och sämre med de rolig bitarna för många mods har verkligen fått mycket om bakfoten så någon yttrandefrihet finns absolut inte här längre.
2026-05-11, 09:56
Medlem
För att jag hoppas på att få riktiga genuina svar, vilket man sällan får.

Mycket behöver jag inte längre fråga Flashback. Det är bara att fråga ai men dom frågor där man behöver veta mänskliga svar så skriver jag här. Jag är intresserad av vad människor tycker oavsett om jag håller med eller inte men det är fruktansvärt mycket tramssvar man får.
Men nu på senaste har jag haft ett bra trådar där folk har svarat seriöst, vilket är kul. Extremt ovanligt är det.

Det är inte bara medlemmar som svarar oseriöst utan även mod-folket som drar ned Flashback. Jag håller inte med om varningar jag får, vilket också minskar mina försök att starta eller svara i trådar. Jag är alltid seriöst men har nog prickat in alla regelbrott enligt Mod.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in