2026-05-11, 10:12
Medlem
jcockers avatar
Man kan säga att jag ger mänskligheten något av en sista chans.
2026-05-11, 10:21
Medlem
halaltarzans avatar
Är det segt på jobbet - som nu - så går ju dan absolut fortare.
2026-05-11, 10:26
Medlem
För att främst diskutera i mitt tycke viktiga samhällsfrågor.
Sedan för att här är inte pk eller vänstervridet som över allt annars, där man förväntas svara politiskt korrekt och inte utifrån hur det faktiskt förhåller sig eller vad man egentligen tycker.
Sedan också som någon form av social interaktion på den nivå som jag ungefär orkar med.
2026-05-11, 11:03
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Mest för tidsfördriv.
2026-05-11, 11:11
Medlem
Kleiners avatar
Av ren och skär nyfikenhet.
2026-05-11, 11:36
Medlem
pn222jws avatar
1. Intresse för frågor.
2. Ge och få råd och tips.
3. Allmänbildande - det bästa sättet att lära in är att lära ut.
4. Mycket fritid.
5. Nostalgi tillbaks i samtiden och till seminarier under utbildningen.
6. För att träna upp/förbättra skriftspråksförmågan.
2026-05-11, 14:30
Medlem
hippilis avatar
Tidsfördriv ibland läser man något intressant

Om jag behöver få reda på något så letar jag i trådarna

Om någon annan vill ha reda på något och ibland kan jag svaret
2026-05-11, 17:17
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
1. För att jag har en fråga som jag vill ha svar på.

2. För att jag är duktig på vissa saker och gärna hjälper till och svarar på frågor om det.

3. För att jag vill berätta om saker som jag vet och som andra inte vet.

4. För att jag vill driva min politiska linje.

5. För att jag vill chatta.

6. För att jag vill ragga.

7. För att jag vill tramsa.

8. För att jag är så ensam och så uttråkad av mitt dagliga liv att jag skriver nästan vadsomhelst bara för att någon ska märka att jag överhuvudtaget finns.

Lägg gärna till fler alternativ.
Det undrar jag också lite av och till, när jag blir less. Men ska jag välja något på din lista fångar nog 1-4 in en del.
2026-05-11, 17:18
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag har inga sociala medier så det får bli detta istället. Sen vill jag ju så klart delge er andra alla mina smarta genomtänkta tankar.

Läser på Flashback gör jag för att få andras perspektiv. Det är också kul när någon ifrågasätter ens argument med vettiga kommentarer. Har man tur lär man sig något nytt.
2026-05-11, 17:36
Moderator
Popesizes avatar
Nu skriver jag väl inte lika mycket längre, tyvärr. Moddandet gjorde att jag tog ett litet steg tillbaka.
Men en av huvudanledningarna till att jag började var för att Flashback är så brett. Man kan diskutera i stort sett allt (med några få undantag). Jag behövde alltså inte ha konton på flera olika forum för att diskutera serietidningar, scifi, spel eller vad mer man kan vara intresserad utav. Det räcker med Flashback.

Så jag antar att alternativ 1, 2 och 3 är de som stämmer bäst in för mig
2026-05-11, 18:08
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Jag kommer nog närmast punkt åtta med handen på hjärtat. Jag har visserligen flickvän, tre vuxna barn och en massa vänner och släktingar jag umgås med, men ändå, jag har inget yrkesliv, så jag antar att mitt deltagande här är en slags ersättning för det.
2026-05-11, 18:09
Medlem
godboys avatar
Jag skriver och läser här eftersom forumet är ganska brett. Just när det gäller större nyheter så är Flashback ofta väldigt bra på att leverera information. Vi ska veta att polisen och annan nyhetsmedia hårdbevakar forumet av den orsaken.

Sen gillar jag gärna att hjälpa till när folk frågar om saker, till exempel om bostadsområden i stan där jag bor, eller om någon frågar något i arbetsmarknad eller någon teknisk fråga. Jag läser på många ställen på forumet.

Vidare gillar jag att alla användare är anonyma, man kan skriva precis vad man tycker utan att bli sedd som dödsknarkarrasist som tidigare blev på Facebook, även om det ändrats till det bättre där.

Jag är glad att forumet är modererat, även om det inte alltid funkar perfekt, men generellt så gör moderatorerna ett gott jobb. Forumet hade snabbt blivit oläsligt annars.

Jag svarar inte på idiotkommentarer som vissa skriver bara för att trigga, men svarar gärna om någon undrar något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in