Igår, 22:42
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Nu handlar inte tråden om stormaktspolitik eller vem som krigat mest sedan 1900.
Vi behöver inte hitta ursäkter för att Ryssland senast dödade 24 civila, vara 3 barn, långt bakom frontlinjen.

Ukraina har inte gjort något fel.
Det är Ryssland som har invaderat Ukraina.
Iv f sist jag tittade på kartan.
Ser vi samma karta?
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Du missar ju helt den större bilden. Det handlar inte om att dölja någons ansvar eller peka på andra för att flytta fokus – det handlar om att förstå varför spelplanen ser ut som den gör och hur kriget faktiskt kan ta slut. Det går inte att isolera en konflikt från det globala systemet och tro att den existerar i ett vakuum.
Citera
Igår, 22:51
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Tyvärr är jag inte tankeläsare och kan därför inte veta med säkerhet vad Putin och Kreml är villig att göra.
Jag vet dock med säkerhet att lita på vad dom säger är en mycket dum idé, och låta Ryssland ta över Ukraina är en ännu dummare idé.

Ja, ja, min vän.
Ingen av oss kan övertyga den andre.
Både du och jag har levt så länge och påverkats av den information vi tagit till oss från höger, vänster, hit och dit. så att våra åsikter är inmejslade i ryggraden.
Respekt, min käre broder!
Citera
Igår, 23:02
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Ja, ja, min vän.
Ingen av oss kan övertyga den andre.
Både du och jag har levt så länge och påverkats av den information vi tagit till oss från höger, vänster, hit och dit. så att våra åsikter är inmejslade i ryggraden.
Respekt, min käre broder!

Jag är inte ute efter att övertyga nån, men jag tycker man ska va försiktig med att lita på vad ledare som Putin säger. När han påstår en sån sak som att kriget snart är över utan att nåt tyder på det, ja då tror jag nog man innerst inne förstår hur det ligger till. När Ryssland slutar översvämma folk och militär utrustning till frontlinjerna, då är det slutet på kriget.
Citera
Igår, 23:52
Medlem
Obs! Glöm inte att ryssen alltid ljuger. Säger de att krigett snart är över så menar de tvärtom.
Citera
Igår, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Nu handlar inte tråden om stormaktspolitik eller vem som krigat mest sedan 1900.
Vi behöver inte hitta ursäkter för att Ryssland senast dödade 24 civila, vara 3 barn, långt bakom frontlinjen.

Ser vi samma karta?

Jag får utslag och det kliar och kryper i huden när jag läser sådan här standardiserad västerländsk propaganda.
Citera
Idag, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Sverige hade inte skickat dit kungen om det hade varit mer risk att vistas där än i Rosengård, Biskopsgården eller Rinkeby.
Lägg ner energin kring det där jävla området och lägg pengarna på Sverige.

Vi behöver ett AFD i stället för ett svagt SD

Ja kamrat! Analogt så hade det givetvis varit mycket bättre om de allierade från den civiliserade västvärlden INTE hade motsatt sig den Böhmiske korpralen "rättmätiga" krav på "lebensraum" och annektering av andra länder med vapenmakt. Om dom bara hade gett fan i detsamma och "lagt pengara" på sina egna länder så hade det inte funnits något Ukraina att bråka om överhuvudtaget (och inget bolsjevikiskt ryssland heller). Alla hade levt i högsta välmåga under det välvilliga tredje rikets ledning (förutom en del slaviska Untermenschen, inklusive den psykotiske dvärgen i kreml, men det hade väl bara varit positivt)?
Citera
Idag, 00:02
Medlem
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus

Ser vi samma karta?

Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Jag får utslag och det kliar och kryper i huden när jag läser sådan här standardiserad västerländsk propaganda.

Vad, om något, i det du kommenterar är "västerländsk propaganda" snarare än objektiva fakta?
Citera
Idag, 01:08
Medlem
Kriget i Ukraina kommer att pågå längre än Putin önskar. Det går inte bra för ryssen.

Hade Europa varit starkt hade det aldrig hänt ens fr0n början dock, det här slemmiga woke och identitetsskapande kaoset och beroendet av oligarkUSA har skapat en instabilitet som 1 miljon unga män fått plikta för hittills.
Citera
Idag, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Allt går som vanligt helt enligt plan när det kommer till det över 4 år långa 3-dagarskriget.

Nej, det går inte som vanligt i kriget. Putin och Ryssland håller på att förlora kriget tack vare Ukrainas "hemmagjorda" drönare.

https://www.dailymail.com/news/article-15822281/MARK-GALEOTTI-Ukraine-turned-tables-winning-war-drone-attacks.html

https://www.jpost.com/defense-and-tech/article-896008
Citera
Idag, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Kriget i Ukraina kommer att pågå längre än Putin önskar. Det går inte bra för ryssen.

Hade Europa varit starkt hade det aldrig hänt ens fr0n början dock, det här slemmiga woke och identitetsskapande kaoset och beroendet av oligarkUSA har skapat en instabilitet som 1 miljon unga män fått plikta för hittills.

Ja, något slut på kriget är inte i sikte. Putins krig i Ukraina är den ryska motsvarigheten till USA:s Vietnam, Irak och Afghanistan: en soppa som man själva skapat och frivilligt dragits allt längre in i. Kriget lär inte ta slut så länge Putin är kvar på makten i Moskva.

Europa gjorde i grunden rätt som satsade få fredsspåret istället för militarismen. Världen behöver inte fler krig och särskilt inte Europa. Men man felbedömde Putins styre och insåg misstaget försent. Europa fick på 1990-talet uppfattningen att ett demokratiskt Ryssland kunde vara en partner och inte en fiende. Detta ändrades av Putin och tyvärr tog det för lång tid innan man insåg vad Putin var.
Citera
Idag, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Nej, det går inte som vanligt i kriget. Putin och Ryssland håller på att förlora kriget tack vare Ukrainas "hemmagjorda" drönare.

https://www.dailymail.com/news/article-15822281/MARK-GALEOTTI-Ukraine-turned-tables-winning-war-drone-attacks.html

Historien om de ukrainska drönarna är fascinerande.

https://www.youtube.com/watch?v=CVcy3sbF6ng

https://www.youtube.com/watch?v=teOcl3VK0PI
Citera
Idag, 09:09
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X

Det är bara senaste vändan i propagandan för att dra ut på kriget. Om och om igen är mönstret detsamma: "bara lite till...bara 6 månader till....". Just nu är det "drönarna kommer vända kriget. Det och Zelenskys robotar som ska storma ryssarnas ställningar."

Argumenten skiftar över tid.
Snart har ryssarna slut på missiler. (2022)
Snart har ryssarna slut på människor, de gör KÖTTVÅGZATTACKER (2023).
Snart har ryssarna slut på pengar. (2024)
Snart har ryssarna slut på olja och bensin (2025).
Snart kommer ryssarna fly för de blir slaktade av superdrönare (2026).

Kan du se mönstret? Argumenten skiftar, men är egentligen bara copium för att fortsätta kriget.

Av alla dessa finns bara ett som inte är trams, och det är hotet att slå ut rysk fossil oljeinfrastruktur.

Kriget slutar när ukrainska eller västliga befolkningen genomskådar dimridåerna och ser sitt eget bästa. Därmed inte sagt att man ska lägga sig platt för Putin, men hitta en deal istället för att genomföra hela slutspelet till sin militära konklusion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in