Citat:
Ursprungligen postat av
JacquesDuquesne
Apropå TS så förstår jag inte varför det skulle vara osannolikt, kan se/höra det framför mig.
Tja, alltså visserligen kan väl goda vänner ha en jargong att retas med varandra på skämt. Men då startar man ju inte en tråd om det på Flashback tänker jag. Eftersom man vet att det är jargong på kul.
Min poäng är att det ter sig osannolikt att en kollega skulle hålla på och jävlas i fikarummet med att någon är omanlig. Då är det ju snarare det som är problemet än musikalerna.
På vissa arbetsplatser har man väl en rätt grisig jargong och kallar varandra hora och bög till höger och vänster. Återigen så är det ju i så fall det som är problemet. Och inte en fråga om det är fjolligt att kolla på Mello. Eller om det är horigt att Eva har en tight blus.
Jag vet inte, själv skulle jag inte drömma om att kalla en ytlig bekant för omanlig, och dessutom fortsätta insistera på det om jag blir ifrågasatt. På skämt? Tja men i så fall känner man väl varandra så väl att man är säker på att det landar som just fånigt skämt. Och att han inte kommer starta en tråd på Flashback i förvirring.