2026-05-08, 18:34
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Du är nog ute och cyklar här. Det är ofta intellektualiteten i människor som driver deras uppskattning av musikaler. Och intellektualitet och intelligens korrelerar positivt.

Nä det är jag inte. Ska faktiskt ut och cykla en sväng snart. Men i inlägget så är det givetvis som jag säger. Så är det bara och det kommer från "säker källa".
Citera
2026-05-08, 18:34
Medlem
glockenreins avatar
Ja det är generellt bara gaymän som går på musikaler
Citera
2026-05-08, 18:44
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansseparatist
Började prata med min kvinnliga kollega på jobbet om musikaler och refererade till Cabaret. Den hade hon inte sett. För nämligen en hel radda med andra musikalfilmer visade sig att hon inte hade sett någon av dem.

Sen tittade hon på mig och bara säger:

"Jaha, jag visste inte att du var en sån som gillade musikaler. Så det är du som är kvinnan i det här rummet alltså?"

Hård diss, men nu till frågan. Jag visste inte att musikaler är omanliga.

Är det här konsensus?

Egentligen, ja.

Jag minns en MARDRÖMSLIK dejt med en söt kille - som jag var lite kär i - när han plötsligt swingade sig upp i en lyktstolpe (nej jag skojar inte), flängde ut med ena handen och brast ut i sången "let it snow, let it snow, let it snow." Det var fruktansvärt. Jag blev så arg över själva bögigheten.

Dock finns ett undantag. Jag får känslan av att du är väldigt manlig. OM så är fallet: se på hur mycket musikal du vill.

Hela grejen är att inte bete sig som en fjolla. Är du tillräckligt manlig kan du stå på alla 4 och ta kuk i röven for all I care: du kommer fortfarande att vara, och bli betraktad som, en M-A-N.

Så länge du inte beter dig som en fjolla och brister ut i sång under promenader och utekvällar, med glittrande och drömsk blick liksom... kör på
Citera
2026-05-08, 18:54
Medlem
acid_nations avatar
yepp så ere. Undantaget är fan singing in the rain för där springer dom upp på väggar och gör bakåtvolter och alla dudsen smattrar med sina fötter det är ju förfan coolt. Men musiken är väl lite…just det ja.
Citera
2026-05-08, 19:10
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Började prata med min kvinnliga kollega på jobbet om musikaler och refererade till Cabaret. Den hade hon inte sett. För nämligen en hel radda med andra musikalfilmer visade sig att hon inte hade sett någon av dem.

"Jaha, jag visste inte att du var en sån som gillade musikaler. Så det är du som är kvinnan i det här rummet alltså?"

Är det här konsensus?

Storkuksaura = Kunna äga vad man gillar, no fucks given.
Citera
2026-05-08, 20:18
Medlem
Kom på att det faktiskt skulle kunna vara coolt med en "manlig musikalfilm, dov klang, djupa röster, manliga dansare och ett coolt manligt uttryck, inte fjolligt men manligt.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-05-08 kl. 20:34.
Citera
2026-05-08, 21:03
Medlem
Citat:

Är det här konsensus?

Ja det är bögigt att gilla musikaler, är det inte uppenbart? 😂
Citera
2026-05-08, 21:40
Medlem
Vem fan bryr sig?

Att ens behöva diskutera vad som är manligt eller ej visar mest på ens egen osäkerhet.
Citera
2026-05-08, 22:14
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Ja.
Citera
2026-05-08, 23:50
Medlem
Det finns väl inga normala killar som gillar att se musikaler!
Citera
2026-05-09, 07:22
Medlem
-Nederbird-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Ja.

Fan håller just på att skriva ihop "En arg blatte talar - the musical" ju...
Citera
2026-05-09, 10:12
Medlem
Citat:

Är det här konsensus?

Jo, klassiskt feminin gren detta med musikal. Men framförallt är det ju homosexuella mäns paradgren tillsammans med Eurovision.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in