Citat:
Ursprungligen postat av
Mansseparatist
Började prata med min kvinnliga kollega på jobbet om musikaler och refererade till Cabaret. Den hade hon inte sett. För nämligen en hel radda med andra musikalfilmer visade sig att hon inte hade sett någon av dem.
Sen tittade hon på mig och bara säger:
"Jaha, jag visste inte att du var en sån som gillade musikaler. Så det är du som är kvinnan i det här rummet alltså?"
Hård diss, men nu till frågan. Jag visste inte att musikaler är omanliga.
Är det här konsensus?
Egentligen, ja.
Jag minns en MARDRÖMSLIK dejt med en söt kille - som jag var lite kär i - när han plötsligt swingade sig upp i en lyktstolpe (nej jag skojar inte), flängde ut med ena handen och brast ut i sången "let it snow, let it snow, let it snow." Det var fruktansvärt. Jag blev så arg över själva bögigheten.
Dock finns ett undantag. Jag får känslan av att du är väldigt manlig. OM så är fallet: se på hur mycket musikal du vill.
Hela grejen är att inte bete sig som en fjolla. Är du tillräckligt manlig kan du stå på alla 4 och ta kuk i röven for all I care: du kommer fortfarande att vara, och bli betraktad som, en M-A-N.
Så länge du inte beter dig som en fjolla och brister ut i sång under promenader och utekvällar, med glittrande och drömsk blick liksom... kör på