2026-05-08, 13:03
Avslutad
Jag talar inte om bonusbarn osv det är ett märkligt svenskt uttryck i stil med att "skaffa" barn. Inte heller är barnet mitt i den biologiska bemärkelsen.

Men hon är min skyddsling, min protegee.

Hon har alltid varit smal som en skrika, men sedan hon träffat en pojke har hon börjat gå upp i vikt, mycket oroväckande.

Jag har alltid tyckt att hon varit för liten i maten, men nu på senare tid då hon spenderar större delen av sin tid med spolingen som tillhör den bilburna arbetarklassen har hon alltså gått upp säkert tio kilo och jag kan se att hon fått latinska former vilket gör mig oroad då hon är av norrländsk biologisk härkomst.

Jag har sedan ett par år sagt att hon lever sitt liv fritt, behöver hon pengar eller stöd finns jag men jag har också mitt liv att leva och har inte oroat mig alltför mycket då hon är i arbete och betalar skatt samt har ett socialt umgänge som inte gör mig orolig.

Men detta chockar mig. Jag frågar var hon egentligen äter hemma hos sin pojkvän och hon svarar pasta.

Övervikt är ett typiskt underklassproblem. Jag väntar bara på att hon skaffar sig ett trampstamp varpå hon har sårat mina förväntningar på henne helt och jag måste distansiera mig från hennes leverne.

Är det fler än jag som känt och upplevt detta?
Citera
2026-05-08, 13:06
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Nej det har jag inte! Hur gammal är hon?
Citera
2026-05-08, 13:10
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShakespeareHimself
jag kan se att hon fått latinska former vilket gör mig oroad då hon är av norrländsk biologisk härkomst.

Norrländska kvinnor brukar ju vara feta.
Citera
2026-05-08, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej det har jag inte! Hur gammal är hon?

hon är lite över 20.

Jag kan tänka mig att de lever som amerikaner, mellan bilen jobbet och hemmet.

Extremt deprimerande allt.
Citera
2026-05-08, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Norrländska kvinnor brukar ju vara feta.

Frida Karlsson?

Nej alltså det där är föda ett barn och sen kommer hon se ut som en sumobrottare.

Men det är sant, genetiken är genetik. Det bor en flodhäst i många svenska kvinnor som kämpar och vill ut.

Att detta skulle inträffa bland de mina är oerhört bittert
Citera
2026-05-08, 13:46
Medlem
triptykens avatar
När du säger "skyddsling" som du gett tillåtelse att hon får leva fritt - pratar vi om en Fritzl-situation eller är hon förståndshandikappad och du har vart hennes förmyndare men valt att inte göra ditt jobb mer?

För jag tänker att om hon vart inlåst i din källare sen födseln så får man nog en rätt ensidig kost och blir snabbt undernärd. Och då när man får existera utanför din fängelsehåla så kanske man "fyller upp" enkelt?
Är hon förståndshandikappad som du vart förmyndare åt, kan det vara värt att ha ett snack om diet. Hon kanske spenderar pengarna på chips? Det är ju faktiskt ditt jobb att ta hand om henne!

Det är svårt att veta menar jag.
Citera
2026-05-08, 14:32
Medlem
TheJesuits avatar
Har ni en relation där hon lyssnar på och respekterar dina råd så bjud in till ett förtroendefullt samtal. Berätta för henne att ingen tycker om en feting och att hennes senaste utveckling är motbjudande och att du upplever henne som äcklig. Berätta samtidigt att du stöttar henne till att få Ozempic, magballong eller operation. Det kommer gå bra.
Citera
2026-05-08, 14:50
Medlem
Citat:
jag kan se att hon fått latinska former vilket gör mig oroad då hon är av norrländsk biologisk härkomst.
lol
Citera
2026-05-08, 14:57
Medlem
GastonLeMans avatar
Har sommarlovet redan börjat!
Låt du flickstackarn äta vad som behagar henne, så kan du ta en till hutt och fortsätta med ditt.
Ett förslag är att inte slänga sig med överklass tugget när det inte faller naturligt.
Citera
2026-05-08, 15:07
Medlem
Bunsofsteels avatar
Hon har börjat käka p-piller.

Är inte svårare än så.
Citera
2026-05-08, 15:27
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Jag talar inte om bonusbarn osv det är ett märkligt svenskt uttryck i stil med att "skaffa" barn. Inte heller är barnet mitt i den biologiska bemärkelsen.

Men hon är min skyddsling, min protegee.

Hon har alltid varit smal som en skrika, men sedan hon träffat en pojke har hon börjat gå upp i vikt, mycket oroväckande.

Jag har alltid tyckt att hon varit för liten i maten, men nu på senare tid då hon spenderar större delen av sin tid med spolingen som tillhör den bilburna arbetarklassen har hon alltså gått upp säkert tio kilo och jag kan se att hon fått latinska former vilket gör mig oroad då hon är av norrländsk biologisk härkomst.

Jag har sedan ett par år sagt att hon lever sitt liv fritt, behöver hon pengar eller stöd finns jag men jag har också mitt liv att leva och har inte oroat mig alltför mycket då hon är i arbete och betalar skatt samt har ett socialt umgänge som inte gör mig orolig.

Men detta chockar mig. Jag frågar var hon egentligen äter hemma hos sin pojkvän och hon svarar pasta.

Övervikt är ett typiskt underklassproblem. Jag väntar bara på att hon skaffar sig ett trampstamp varpå hon har sårat mina förväntningar på henne helt och jag måste distansiera mig från hennes leverne.

Är det fler än jag som känt och upplevt detta?

När jag gick i skolan fanns det fotoalbum. När man tittade på förstaårsstudenterna… oj vilken snygg tjej.. men vänta, det är ju hon. Hon som två år senare blivit en rulta. Väldigt vanligt. Män brukar fetta på sig senare.

Chips och läsk.
Citera
2026-05-08, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Har sommarlovet redan börjat!
Låt du flickstackarn äta vad som behagar henne, så kan du ta en till hutt och fortsätta med ditt.
Ett förslag är att inte slänga sig med överklass tugget när det inte faller naturligt.

Jag särskriver inte överklasstugg iaf så jag vet nog mer om det än somliga andra?

Dina komplex faller sig helt naturligt dock.

Jag hon får bli en tjockis om hon vill, men det är inte alls roligt.
Senast redigerad av ShakespeareHimself 2026-05-08 kl. 15:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in