2026-05-08, 16:31
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShakespeareHimself
hon är lite över 20.

Jag kan tänka mig att de lever som amerikaner, mellan bilen jobbet och hemmet.

Extremt deprimerande allt.
En drygt 20-årig kvinna har fått din tillåtelse att "leva sitt liv fritt"?
Förstår du hur märkligt detta låter?
Citera
2026-05-08, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
En drygt 20-årig kvinna har fått din tillåtelse att "leva sitt liv fritt"?
Förstår du hur märkligt detta låter?

För dig kanske. Men jag orkar inte ha en arbetslös tatuerad fettaktivist i mitt liv.

Det måste finnas gränser.
Citera
2026-05-08, 16:41
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
För dig kanske. Men jag orkar inte ha en arbetslös tatuerad fettaktivist i mitt liv.

Det måste finnas gränser.
Att en vuxen kvinna som inte är ditt barn eller partner verkar behöva din tillåtelse att leva som hon vill, det tror jag de flesta anser ganska märkligt.
Citera
2026-05-08, 16:53
Avslutad
Citat:
Att en vuxen kvinna som inte är ditt barn eller partner verkar behöva din tillåtelse att leva som hon vill, det tror jag de flesta anser ganska märkligt.

Hon behöver inte min tillåtelse till att leva hur hon vill, jag däremot behöver inte vara delaktig i någon som lever ett i mitt tycke ovärdigt liv.

Du missförstår, givetvis med flit eftersom du är känslomässigt retarderad.
Citera
2026-05-08, 16:58
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Hon behöver inte min tillåtelse till att leva hur hon vill, jag däremot behöver inte vara delaktig i någon som lever ett i mitt tycke ovärdigt liv.

Du missförstår, givetvis med flit eftersom du är känslomässigt retarderad.
Du skrev ordagrant "Jag har sedan ett par år sagt att hon lever sitt liv fritt".
Det är inte bra att hon blir fet, men vad fan ska du göra åt det? Meddela henne att hon inte längre "lever sitt liv fritt" och att nu ska det bantas? Snacka om att vara retarderad
Citera
2026-05-08, 16:59
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
hon är lite över 20.

Jag kan tänka mig att de lever som amerikaner, mellan bilen jobbet och hemmet.

Extremt deprimerande allt.

Låt henne vara så hon inte får anorexi!
Citera
2026-05-08, 17:08
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Hon har börjat käka p-piller.

Är inte svårare än så.

Eller så har hon inte käkat p-piller
Citera
2026-05-08, 17:43
Avslutad
Citat:
Du skrev ordagrant "Jag har sedan ett par år sagt att hon lever sitt liv fritt".
Det är inte bra att hon blir fet, men vad fan ska du göra åt det? Meddela henne att hon inte längre "lever sitt liv fritt" och att nu ska det bantas? Snacka om att vara retarderad

Nä, jag tar avstånd. Man måste ta avstånd i Sverige.

Tycker man inte om något något tycker eller tänker eller gör tar man avstånd.

Så är det problemet löst.

Tack för all bra input.
Citera
2026-05-08, 20:00
Medlem
Pinnzs avatar
Prata med henne. Säg att du ser utvecklingen som oroväckande och hör vad det kan bero på. Ta det sen därifrån.

För dietistkontakt behövs ingen remiss.

Tips
Ord som "tjockis" bjuder inte in till en förtrolig diskussion
Citera
2026-05-08, 20:03
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Jag talar inte om bonusbarn osv det är ett märkligt svenskt uttryck i stil med att "skaffa" barn. Inte heller är barnet mitt i den biologiska bemärkelsen.

Men hon är min skyddsling, min protegee.

Hon har alltid varit smal som en skrika, men sedan hon träffat en pojke har hon börjat gå upp i vikt, mycket oroväckande.

Jag har alltid tyckt att hon varit för liten i maten, men nu på senare tid då hon spenderar större delen av sin tid med spolingen som tillhör den bilburna arbetarklassen har hon alltså gått upp säkert tio kilo och jag kan se att hon fått latinska former vilket gör mig oroad då hon är av norrländsk biologisk härkomst.

Jag har sedan ett par år sagt att hon lever sitt liv fritt, behöver hon pengar eller stöd finns jag men jag har också mitt liv att leva och har inte oroat mig alltför mycket då hon är i arbete och betalar skatt samt har ett socialt umgänge som inte gör mig orolig.

Men detta chockar mig. Jag frågar var hon egentligen äter hemma hos sin pojkvän och hon svarar pasta.

Övervikt är ett typiskt underklassproblem. Jag väntar bara på att hon skaffar sig ett trampstamp varpå hon har sårat mina förväntningar på henne helt och jag måste distansiera mig från hennes leverne.

Är det fler än jag som känt och upplevt detta?
Det är helt i sin ordning. Raggarbrudar ska vara feta. Stora, feta och skrikiga.
Citera
2026-05-08, 21:10
Medlem
Är hon i raggar kretsar så är det väl säkert ganska ohälsosamma matvanor, nattamat med hamburgare
och pommes
Citera
2026-05-09, 03:22
Medlem
Citat:

Säg till henne nu gå du ner I vikt
Din feta sosse
Jag hade aldrig axeppterat en tjockis
Underklass
Bara feta folk utan pengar

Rika tänker på sin kropp
Träning mat osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto