2026-05-08, 23:05
Medlem
Trakessons avatar
Har du testat magnesium?
Ett gäng tjejkompisar pratade om det och jag trodde det var trams, men provade och det gjorde stor skillnad. Finns brustabletter på vanliga varuhus.
Citera
2026-05-08, 23:37
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankyboy
Har under året börjat inse att jag inte har ett virilt sprut när jag kommer längre. Utan istället så rinner sperman ur kuken på ett riktigt patetiskt sätt. Min orgasm har blivit sämre när jag inte längre sprutar.

Jag är 40+ har rejält med sex, har inga problem med att bli hård eller att komma i övrigt.

Är det åldern eller en dålig muskulatur? Går det att träna bort eller är det bara att acceptera? Tar gärna emot tips och råd av er som varit i samma sits.

Sannolikt prostatan

Kontakta en urolog, du behöver låta undersöka bla din prostata, tala med urologen om att prova en liten dos tadalafil varje dag.

Du kan googla "tadalafil varje dag" och "tadalafil every day"

Du kan också prova att dricka ca en deciliter rödbetsjuice varje dag.

Googla också "svag ejakulation prostata"

https://msinsight.dk/sv/artiklar/prostata-och-ejakulation/

Artikeln ovan förklarar sambanden bra.
Senast redigerad av trottwell 2026-05-08 kl. 23:52.
Citera
2026-05-08, 23:45
Medlem
Va härligt det är att få totalt intetsägande och icke-värdeskapande svar.

- Ett hårt sprut med mycket sperma ökar orgasmen
- Ja, det flesta kvinnor känner när man sprutar i dom
- Nej, jag kommer inte bara acceptera att jag blivit äldre och därmed bara får leva med detta.
- Ska kolla in kegelsövningar och påbörja zink och magnesiumdieten igen för jag tror mig se en ökning av sperman från den.

I övrigt, tack för er som kom med tips!
Citera
2026-05-10, 18:07
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Du är inte bara en idiot utan du är också antagligen jävligt ful. Det finns NOLL nackdelar med att träna sina muskler. Eller är du av uppfattningen att dina ben blir trasiga av att ta en promenad om de redan fungera? Fan att klappträn som du alltid ska klämma ur er en massa jävla idiot trams med noll självinsikt i hur jävla korkade ni framstår.

PC musklen är det som kontrollerar om du kan spruta starkt eller ej. Kegels stärker PC- muskeln och, ofta i samband med andra övningar, övrig relevant muskulatur, ex bäckenbottenmuskulaturen.
Det finns bokstavligen noll nackdelar med att göra kegels. Det är förövrigt någonting som antagligen alla behöver göra, speciellt i samband med åldern. Hjälper även att hålla tätt när du närmar dig 70-80. Nästan all kukhälsa går att härleda till träning alt hormonellhälsa, men nu är inte sprutet kopplat till just hormonell hälsa då det är en muskelreflex. I detta fall behöver snubben antagligen träna utöver kegels och övningar för bäckenbotten, saker som löpning och höfter också.

Du skriver själv "bero på dåliga muskler", kegels stärker musklerna som är kopplad till din förmåga att spruta starkt. Vem FAN är så obildad, korkad och mentalt fåraktig att de behöver gå till vårdcentralen för att fråga om sämre sprut efter 40? Är du omyndigförklarad eller bor du på särskilt gruppboende? Din goda man borde inte låta dig posta på flashback. Skippade du högstadie sexualkunskap? Du var kanske i en OBS klass istället och käkade limm?
Är detta något man kan träna upp på ett vanligt gym eller? Ts kanske måste träna upp PC-muskeln riktigt ordentligt.
Citera
2026-05-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Är det bara du som har problem med det, för bruden känner ju inte hur mycket du sprutar.

Svårtt med ansiktssprut.
Citera
2026-05-10, 18:53
Medlem
void-exes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankyboy
Har under året börjat inse att jag inte har ett virilt sprut när jag kommer längre. Utan istället så rinner sperman ur kuken på ett riktigt patetiskt sätt. Min orgasm har blivit sämre när jag inte längre sprutar.

Jag är 40+ har rejält med sex, har inga problem med att bli hård eller att komma i övrigt.

Är det åldern eller en dålig muskulatur? Går det att träna bort eller är det bara att acceptera? Tar gärna emot tips och råd av er som varit i samma sits.
Du kör nog för ofta. När man haft uppehåll ett tag med sex, så blir det nästan löjligt bra sen i en rejäl explosion. Testa!
Citera
2026-05-12, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Är detta något man kan träna upp på ett vanligt gym eller? Ts kanske måste träna upp PC-muskeln riktigt ordentligt.

Nej, man gör knipövningar och liknande.
Citera
2026-05-12, 05:26
Medlem
Jag ser det bara som positivt att sprutet har lugnat ner sig lite med åldern.
Tidigare stack ju sperman iväg i 190 och det var typ helt omöjligt att träffa munnen på tjejen.

Nu kommer det ut i lite lagom tempo och tjejen hinner få i sig alltihop.
Min orgasm är lika skön och tjejen får det hon vill ha. Alla glada och nöjda!

Happy wife, happy life!
Citera
2026-05-12, 05:30
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Ju mer du är vän med ditt mörker - ju bättre sprut

Undrarom jag orkar en fjärde runk på 20 timmar
Citera
2026-05-13, 20:21
Medlem
Förmodligen brist på näringsämnen. Rekommenderar kostillskott för detta(t.ex. Zink men man behöver ju många fler nutrienter för att kroppen ska fungera optimalt). Och hydrering. Då ska du få se på rejäla sprut.

Rekommenderar en varierad kost, där du äter kött, grönsaker men även kolhydrater (dock inte överdrivet) för en bra sexuell funktion.
Och lite motionering ibland.
Citera
2026-05-13, 23:33
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Nej, man gör knipövningar och liknande.
Och på Gym? Har dom speciella maskiner för det på gymmet?
Citera
2026-05-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Och på Gym? Har dom speciella maskiner för det på gymmet?

Nej. Kegels är inget som sker på gym eller med redskap. Eller du kan göra knip och kroppsövningar på gymmet. Men det behövs ej.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in