2026-05-08, 14:25
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Så på ett sätt lirar jag inte i hennes liga men på det andra sättet gör jag det ändå.
Hur hade ni gått tillväga?

Dumpat henne. Ev med en rejäl verbal uppläxning.

EDIT: vilket jag faktiskt gjorde en gång men av privata skäl ska jag inte berätta detaljerna annat än att hon verkligen fick vad hon förtjänade. (vi var inte ihop men hade något på G sas). hon blev rejält förvånad å troligen lite chockad. så går det när man betett sig som ett as och ansett sig vara just lite finare och mer privilegierad än de flesta andra.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-05-08 kl. 14:31.
Citera
2026-05-08, 16:17
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ni som dejtat eller har förhållande hur har ni "hanterat" eller "lagt" upp själva förhållandet/dejtingen med tjejer som anser sig vara lite finare än andra?

En tjej jag gått i samma skola med i gymnasiet har relativt nyligen gjort slut med sin kille och sålt sitt hus och visar lite intresse för mig. Hennes tidigare kille drev eget företag som var framgångsrikt så han hade garanterat stor plånbok.

De byggde nytt hus när de träffades, kör alltid nya bilar, unnar sig resor och hon klär sig extremt propert.
Det känns lite som om vi inte spelar i samma liga. Men hon verkar ändå visa intresse för mig.

Jag har ett bra jobb där jag tjänar ca 40k i månaden.
Men jag bor i hyreslägenhet, kör +20 år gammal bil och klär mig normalt.

De komiska i det hela är dock att jag är mångmiljonär utan att visa det. Jag har ca 2milj på banken och sen en samling entusiastbilar som inbringar ca 500k-1milj vid försäljning. Men jag varken visar eller skryter med det utåt. Och det är inget jag vill heller göra.
Så inget vet något om det.
Hon tror säkert jag är en vanlig knegarsnubbe.

Så på ett sätt lirar jag inte i hennes liga men på det andra sättet gör jag det ändå.
Fattar inte vad hon gör för snobbigt utom att hon klär sig propert. Du skriver ju inte att hon gör något som visar att hon ser ner på dig, bara att du själv tänker på att hon ser rik ut och att du inte verkar rik. Hittills är det ju du som lägger vikt vid pengar, du skriver ju inte att hon gör det. Tvärtom dejtar hon dig.
Citera
2026-05-08, 16:17
Medlem
Citat:

Du måste signalera att du kommer från gamla pengar.
Uppträd med diskret charm och undvik skrytsamma statussymboler. Du kan tex. bjuda henne på en middag där ditt tjänstefolk serverar lite fasan eller rapphöna i samband med jakten. Du behöver inte nämna att det är dina byten som serveras, men om saken inte kommer på tal kan du bekräfta din jaktlycka genom att erbjuda henne att följa med på den kommande säsongens rävjakt i storbrittanien Du kan även spela generad över att porslinet är mönstrat efter din släkts vapen. Den typen av insinuationer kommer du komma långt på.
Citera
2026-05-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ni som dejtat eller har förhållande hur har ni "hanterat" eller "lagt" upp själva förhållandet/dejtingen med tjejer som anser sig vara lite finare än andra?

En tjej jag gått i samma skola med i gymnasiet har relativt nyligen gjort slut med sin kille och sålt sitt hus och visar lite intresse för mig. Hennes tidigare kille drev eget företag som var framgångsrikt så han hade garanterat stor plånbok.

De byggde nytt hus när de träffades, kör alltid nya bilar, unnar sig resor och hon klär sig extremt propert.
Det känns lite som om vi inte spelar i samma liga. Men hon verkar ändå visa intresse för mig.

Jag har ett bra jobb där jag tjänar ca 40k i månaden.
Men jag bor i hyreslägenhet, kör +20 år gammal bil och klär mig normalt.

De komiska i det hela är dock att jag är mångmiljonär utan att visa det. Jag har ca 2milj på banken och sen en samling entusiastbilar som inbringar ca 500k-1milj vid försäljning. Men jag varken visar eller skryter med det utåt. Och det är inget jag vill heller göra.
Så inget vet något om det.
Hon tror säkert jag är en vanlig knegarsnubbe.

“Mångmiljonär” med 2-3 miljoner till sitt namn!😂

Du har inte fel, mångmiljonär är man om man har 2 mille. Visst. Men en mångmiljonär med 2-3 miljoner kronor är inte direkt vad man tänker på när man hör det ordet. Men som sagt du har inte fel.

Du är en fattig mångmiljonär.🤣
Citera
2026-05-08, 17:01
Medlem
Etta.Places avatar
Låter mer som att det är du som ser dig som lite finare än "en vanlig knegare" för att du har två miljoner sparat. 😄

Ni spelar nog visst i samma liga.
Citera
2026-05-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Dumpat henne. Ev med en rejäl verbal uppläxning.

EDIT: vilket jag faktiskt gjorde en gång men av privata skäl ska jag inte berätta detaljerna annat än att hon verkligen fick vad hon förtjänade. (vi var inte ihop men hade något på G sas). hon blev rejält förvånad å troligen lite chockad. så går det när man betett sig som ett as och ansett sig vara just lite finare och mer privilegierad än de flesta andra.
Om hon blev rejält förvånad och chockad så lär hon inte ha menat det som du uppfattade det. Kan vara bra att kolla först så det inte handlar om något missförstånd i så fall. Nästan oavsett vad det handlar om.
Citera
2026-05-08, 18:31
Medlem
Inte ovanligt att knegare har det gott ställt och tjänar lika mycket eller mer än en del akademiker för övrigt.
Citera
2026-05-08, 20:16
Medlem
glockenreins avatar
Om hon visar intresse är det väl bara att köra och se vad som händer? Sen om du har mycket lägre status än hon är det tveksamt om intresset är genuint eller om hon tex vill ha dig för att visa sitt ex att hon gått vidare eller för att hon inte vill vara ensam. Brudar är aldrig med snubbar som har lägre socioekonomisk status än de själva om de inte är nydumpade, rädda för ensamhet eller desperata.
Citera
2026-05-08, 21:07
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Om hon blev rejält förvånad och chockad så lär hon inte ha menat det som du uppfattade det. Kan vara bra att kolla först så det inte handlar om något missförstånd i så fall. Nästan oavsett vad det handlar om.

Tro mig. Det var inget missförstånd. Hon gjorde något som 99,9% av alla män såväl som kvinnor hade tyckt var helt galet (man kan säga att det var ett väldigt märkligt och illasinnat "test" som hon sen trodde att jag skulle förlåta henne för - jag kan i övrigt faktiskt förlåta folk för rena misstag å klanterier). Hade jag berättat exakt vad och under vilka omständigheter så hade det varit uppenbart. Hon lyckades även applicera DUBBEL dubbelmoral. Så. Det var inte baserat på något missförstånd att jag läxade upp henne. Det var ren jävla karma jag levererade. Jag hade t om kunnat leverera något ännu mer förödande om vissa sanningar om henne till vissa andra men jag var nöjd bara jag blev av med henne.

EDIT: hon blev chockad och förvånad pga hennes kvinnliga privilegium och ego för en gångs skull inte funkade på en snubbe.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-05-08 kl. 21:16.
Citera
2026-05-08, 22:06
Medlem
Mycket bra svar i tråden, tack.

Jag vill inte att hon ska tycka om mig för mina tillgångar. Varken i ett tidigt eller senare skede.
Vill inte att hon visar intresse för att hon vet jag har pengar. Eller att intresset skulle öka om hon får reda på eller den dagen hon får reda på min ekonomiska situation.
Men med tanke på att jag inte visar det utåt eller pratat med någon om det så är det ju bara om hon kollar upp mig.

Med lite finare menar jag att många upplever som om att hon är lite över alla andra. Helt enkelt att hon anser sig vara lite finare än andra personer. Sen om det är en uppfattning eller om det är så är svårt att säga.
Jag fick höra att hon hade uttalat sig negativt kring personer som har "skitiga arbetskläder" på sig.
Jag är ju dock vanlig knegare i arbetskläder så varför skulle hon då vara intresserad av mig.

Sen är det hennes klädstil som kan uppfattas som om hon är lite finare. Det är alltid fina kläder, kjolar, klänningar, kavajer etc. Hon går aldrig i jeans som exempel.

Tar med mig vad ni skrivit så får vi se vad det leder någonstans.
Citera
2026-05-08, 22:13
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Reta dom för det, så klart De ska inte få glömma hur bortkopplade de är från proletariatet. Vare sig man doppar eller inte.
Citera
2026-05-08, 22:32
Medlem
Norrbagg79s avatar
Om hon inte riktigt är lite finare, men bara provar vara det tyder ju det på osäkerhet eller dåligt självförtroende, vilket då kanske är hennes svaga punkt. Gräv lite och finn ut och är det så blir det nog lättare att få henne i sängen, om det nu är det du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in