Citat:
Ursprungligen postat av
Modokrille
Ni som dejtat eller har förhållande hur har ni "hanterat" eller "lagt" upp själva förhållandet/dejtingen med tjejer som anser sig vara lite finare än andra?
En tjej jag gått i samma skola med i gymnasiet har relativt nyligen gjort slut med sin kille och sålt sitt hus och visar lite intresse för mig. Hennes tidigare kille drev eget företag som var framgångsrikt så han hade garanterat stor plånbok.
De byggde nytt hus när de träffades, kör alltid nya bilar, unnar sig resor och hon klär sig extremt propert.
Det känns lite som om vi inte spelar i samma liga. Men hon verkar ändå visa intresse för mig.
Jag har ett bra jobb där jag tjänar ca 40k i månaden.
Men jag bor i hyreslägenhet, kör +20 år gammal bil och klär mig normalt.
De komiska i det hela är dock att jag är mångmiljonär utan att visa det. Jag har ca 2milj på banken och sen en samling entusiastbilar som inbringar ca 500k-1milj vid försäljning. Men jag varken visar eller skryter med det utåt. Och det är inget jag vill heller göra.
Så inget vet något om det.
Hon tror säkert jag är en vanlig knegarsnubbe.
Så på ett sätt lirar jag inte i hennes liga men på det andra sättet gör jag det ändå.
Hur hade ni gått tillväga?
Vill du träffa henne och hon träffa dig tycker jag ni ska träffas. Vad är det värsta som kan hända?
En del människor har en officiell stil utåt men när man man väl lär känna dem märker man att de är lite annorlunda i verkligheten. Inte minst en del kvinnor, enligt min erfarenhet, kan ibland ha en bakomliggande personlighet de inte alltid visar utåt. Kanske der t.o.m. är så att hon längtar efter att den ska få komma fram och känner sig hemmad i sin bild utåt?
Jag tycker du ska träffa henne och ge henne en chans. Men utan att själv försöka imponera på henne genom att berätta om storleken på ditt bankkonto eller liknade utan bara försöka lära känna henne som person. Hennes karriär och liknade är ju inte hennes personlighet, förhoppningsvis åtminstone. Och tydligen tycker hon inte din är det heller.
Lycka till!