2026-05-07, 22:24
Medlem
Ni som dejtat eller har förhållande hur har ni "hanterat" eller "lagt" upp själva förhållandet/dejtingen med tjejer som anser sig vara lite finare än andra?

En tjej jag gått i samma skola med i gymnasiet har relativt nyligen gjort slut med sin kille och sålt sitt hus och visar lite intresse för mig. Hennes tidigare kille drev eget företag som var framgångsrikt så han hade garanterat stor plånbok.

De byggde nytt hus när de träffades, kör alltid nya bilar, unnar sig resor och hon klär sig extremt propert.
Det känns lite som om vi inte spelar i samma liga. Men hon verkar ändå visa intresse för mig.

Jag har ett bra jobb där jag tjänar ca 40k i månaden.
Men jag bor i hyreslägenhet, kör +20 år gammal bil och klär mig normalt.

De komiska i det hela är dock att jag är mångmiljonär utan att visa det. Jag har ca 2milj på banken och sen en samling entusiastbilar som inbringar ca 500k-1milj vid försäljning. Men jag varken visar eller skryter med det utåt. Och det är inget jag vill heller göra.
Så inget vet något om det.
Hon tror säkert jag är en vanlig knegarsnubbe.

Så på ett sätt lirar jag inte i hennes liga men på det andra sättet gör jag det ändå.
Hur hade ni gått tillväga?
Citera
2026-05-07, 22:30
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Ni som dejtat eller har förhållande hur har ni "hanterat" eller "lagt" upp själva förhållandet/dejtingen med tjejer som anser sig vara lite finare än andra?

En tjej jag gått i samma skola med i gymnasiet har relativt nyligen gjort slut med sin kille och sålt sitt hus och visar lite intresse för mig. Hennes tidigare kille drev eget företag som var framgångsrikt så han hade garanterat stor plånbok.

De byggde nytt hus när de träffades, kör alltid nya bilar, unnar sig resor och hon klär sig extremt propert.
Det känns lite som om vi inte spelar i samma liga. Men hon verkar ändå visa intresse för mig.

De komiska i det hela är dock att jag är mångmiljonär utan att visa det. Jag har ca 2milj på banken och sen en samling entusiastbilar som inbringar ca 500k-1milj vid försäljning. Men jag varken visar eller skryter med det utåt. Och det är inget jag vill heller göra.

Så på ett sätt lirar jag inte i hennes liga men på det andra sättet gör jag det ändå.

Herregud vad jag tycker synd om såna som tänker på pengar när man ska leta förhållande, vem fan bryr sig... Är du skön så är du skön, bjud ut henne och var dig själv och fokusera inte så mycket på kapitalet.
Citera
2026-05-07, 22:40
Medlem
jcockers avatar
Hmm, du menar hur du ska få en kvinna som tycker att det är viktigt att vara ”fin” att förstå att du är ”fin” fastän du inte visar att du är ”fin”?

Det är ju högsta graden av ”fin” det.

Du får nog skådespela lite då. Låtsas glömma ett kontoutdrag framme eller försäga dig om hur många bilar du har eller hur entusiastiska dom är eller nåt sånt.

Det löser sig säkert.

Lycka till!
Citera
2026-05-07, 22:55
Medlem
Jordgubbes avatar
När Tommy Lee skulle på dejt med Pamela Anderson såg han till att inte ha duschat, tog på sig det sämsta han hade, och var riktigt på tvären - det är en annan ingångsvinkel. Iofs fick hon hepatit C från honom. Men sensmoralen är annars att kanske inte stirra sig blind på "status" och hur du inrett garaget.
Citera
2026-05-07, 22:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Herregud vad jag tycker synd om såna som tänker på pengar när man ska leta förhållande, vem fan bryr sig... Är du skön så är du skön, bjud ut henne och var dig själv och fokusera inte så mycket på kapitalet.
Eftersom han startar den här tråden är han förmodligen inte särskilt skön.
Citera
2026-05-07, 23:01
Medlem
CC75s avatar
Du menar om hon ska tycka om dig för dig eller för dina tillgångar? Många kvinnor dras till vad killen "har" men inte alla. Hon kanske värderar andra egenskaper? Tycker generellt att du ska strunta i dina spekulationer om detta och bara köra på. Gillar hon dig som knegare kommer hon högst troligen inte tycka sämre om dig om det sedan visar sig att du har det ekonomiskt ställt okej.

// CC
Citera
2026-05-07, 23:06
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Vill du träffa henne och hon träffa dig tycker jag ni ska träffas. Vad är det värsta som kan hända?

En del människor har en officiell stil utåt men när man man väl lär känna dem märker man att de är lite annorlunda i verkligheten. Inte minst en del kvinnor, enligt min erfarenhet, kan ibland ha en bakomliggande personlighet de inte alltid visar utåt. Kanske der t.o.m. är så att hon längtar efter att den ska få komma fram och känner sig hemmad i sin bild utåt?

Jag tycker du ska träffa henne och ge henne en chans. Men utan att själv försöka imponera på henne genom att berätta om storleken på ditt bankkonto eller liknade utan bara försöka lära känna henne som person. Hennes karriär och liknade är ju inte hennes personlighet, förhoppningsvis åtminstone. Och tydligen tycker hon inte din är det heller.

Lycka till!
Citera
2026-05-07, 23:18
Medlem
Citat:

Kan garantera dig att hon vet om dina pengar och det är därför hon visat intresse för dig. Skippa denna bruden
Citera
2026-05-07, 23:31
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:

Såvida du inte har skyddade personuppgifter så vet hon förmodligen vad du äger för fordon och vad du har för inkomst av kapital.
Citera
2026-05-08, 05:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Du har 2 miljoner på banken och bilar som inbringar ca 750 000 vid försäljning?
Du räknas inte som mångmiljonär men dock miljonär.
Ta hand om dina pengar.
Citera
2026-05-08, 07:11
Medlem
grungewhores avatar
Sommarlovet börjar tidigt i år... "hon tror jag är knegare men jag är miljonär i hemlighet". Skriv till Mitt Livs Novell istället.
Citera
2026-05-08, 07:20
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur hanterar ni tjejer som anser sig vara lite finare?

Gå ut och festa med henne och se till att hon sover över. Brudar som visat sig bakfulla och osminkade brukar i regel vara rätt ödmjuka efter det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in