Citat:
Ursprungligen postat av
Modokrille
Ni som dejtat eller har förhållande hur har ni "hanterat" eller "lagt" upp själva förhållandet/dejtingen med tjejer som anser sig vara lite finare än andra?
En tjej jag gått i samma skola med i gymnasiet har relativt nyligen gjort slut med sin kille och sålt sitt hus och visar lite intresse för mig. Hennes tidigare kille drev eget företag som var framgångsrikt så han hade garanterat stor plånbok.
De byggde nytt hus när de träffades, kör alltid nya bilar, unnar sig resor och hon klär sig extremt propert.
Det känns lite som om vi inte spelar i samma liga. Men hon verkar ändå visa intresse för mig.
Jag har ett bra jobb där jag tjänar ca 40k i månaden.
Men jag bor i hyreslägenhet, kör +20 år gammal bil och klär mig normalt.
De komiska i det hela är dock att jag är mångmiljonär utan att visa det. Jag har ca 2milj på banken och sen en samling entusiastbilar som inbringar ca 500k-1milj vid försäljning. Men jag varken visar eller skryter med det utåt. Och det är inget jag vill heller göra.
Så inget vet något om det.
Hon tror säkert jag är en vanlig knegarsnubbe.
Så på ett sätt lirar jag inte i hennes liga men på det andra sättet gör jag det ändå.
Hur hade ni gått tillväga?
Led aldrig med pengar. Berätta inte om din ekonomi.
Bjud inte på massa grejer. Helt fel väg att gå.
Men känn dig trygg och självsäker i att du troligtvis har bättre ekonomi än både hon och han.
Rent krasst så är många som flashar med sina pengar ofta posörer. De bränner pengar lika fort som de får in dem. Ibland har de lite narcisstiska drag.
Människor som verkligen har pengar behöver ofta inte visa det för allmänheten. De umgås i kretsar där alla är snortäta.
Jag skulle hålla henne lite kort I början. Se till att lära känna varandra och avvakta med att göra en eventuell relation känd. Ligg och ha skoj men var försiktig med extravaganta utgifter.
Gå på någon mysig restaurang som är lite över genomsnittet. Ha skoj.
Det låter som att du är ekonomiskt ansvarig. Släpp inte det. Var dig själv men njut.
Människor som vet att de har något speciellt men inte har ett behov av visa det brukar utstråla något speciellt. Håll fast i det.
Sen skulle jag tipsa dig om att kolla upp hennes ekonomi på ratsit eller någon annan sida där en kan göra det anonymt . Hon kan ha gjort samma sak med dig. Det kommer troligtvis göra att du kan känna dig lite mer självsäker.