2026-05-08, 07:27
Medlem
Fettsugnings avatar
Den där uppfattningen att kvinnor bryr sig så mycket om pengar och status har spridits av bittra incels.

Det kvinnor bryr sig mest om är att bli sedda, lyssnade på och bli bra behandlade. Visst finns det undantag men de vill du ändå inte ha att göra med.

Se till att ge henne orgasm också. Det är vanligare än man tror att män efter några års relation inte lyckas med/orkar fixa detta så länge de själva får tömma.

Om du fixar detta så kommer din ekonomi och status ganska långt ner på önskelistan.
Citera
2026-05-08, 07:30
Medlem
990099s avatar
Glöm inte att hennes liv har falerat hennes ex är säkert skit trött på hennes snobberier som sabbat deras familj har hon ungar så letar hon efter en ny idiot so kan finansiera hennes "lite finare" vardag och ta hand om ungarna och pröjsa hennes räkningar.
Citera
2026-05-08, 07:52
Medlem
Är du iinte en rätt vanlig knegare då? Fast med lite sparpengar.

Hyresrätt, vaknar, tar bilen till kontoret, gör som chefen säger för att du vill ha din lön. Pysslar med nån hobby på fritiden. I ditt fall bilarna.

Det är väl typ så vartenda knegare lever sina liv?
Citera
2026-05-08, 08:32
Medlem
Handlar väl mer om att hon vill pröva på något annat och är trött på sin rika kille? Yta och status är ganska tråkigt i längden. Frågan är väl mer om du kanske bara är en stepping stone eller om du får ut något av det hela än en besvikelse.
Citera
2026-05-08, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Den där uppfattningen att kvinnor bryr sig så mycket om pengar och status har spridits av bittra incels.

Det kvinnor bryr sig mest om är att bli sedda, lyssnade på och bli bra behandlade. Visst finns det undantag men de vill du ändå inte ha att göra med.

Se till att ge henne orgasm också. Det är vanligare än man tror att män efter några års relation inte lyckas med/orkar fixa detta så länge de själva får tömma.

Om du fixar detta så kommer din ekonomi och status ganska långt ner på önskelistan.
Exakt är det så sedan finns det vissa som sätter ekonomin högt med det är oftast inga bra tjejer heller som man inte vill ha något och göra med.
Citera
2026-05-08, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Ni som dejtat eller har förhållande hur har ni "hanterat" eller "lagt" upp själva förhållandet/dejtingen med tjejer som anser sig vara lite finare än andra?

En tjej jag gått i samma skola med i gymnasiet har relativt nyligen gjort slut med sin kille och sålt sitt hus och visar lite intresse för mig. Hennes tidigare kille drev eget företag som var framgångsrikt så han hade garanterat stor plånbok.

De byggde nytt hus när de träffades, kör alltid nya bilar, unnar sig resor och hon klär sig extremt propert.
Det känns lite som om vi inte spelar i samma liga. Men hon verkar ändå visa intresse för mig.

Jag har ett bra jobb där jag tjänar ca 40k i månaden.
Men jag bor i hyreslägenhet, kör +20 år gammal bil och klär mig normalt.

De komiska i det hela är dock att jag är mångmiljonär utan att visa det. Jag har ca 2milj på banken och sen en samling entusiastbilar som inbringar ca 500k-1milj vid försäljning. Men jag varken visar eller skryter med det utåt. Och det är inget jag vill heller göra.
Så inget vet något om det.
Hon tror säkert jag är en vanlig knegarsnubbe.

Så på ett sätt lirar jag inte i hennes liga men på det andra sättet gör jag det ändå.
Hur hade ni gått tillväga?

mm hon visade inget intresse för dig i gymnasiet utan valde en annan och nu när hon behöver en ny plånbok så kan hon tänka sig dig i värsta fall.
Man kan enkelt kolla upp hur mycket någon tjänar och har i förmögenhet, tror du verkligen den "fina" inte har kollat upp dig innan?

Bara spring forest, annars kommer du inte ha kvar några pengar efter att fittan har rånat dig på allt du äger och har.

Har hon barn? i sådana fall är det ju ännu mer uppenbart att hon söker en plånbok till sin efterbörd!
Citera
2026-05-08, 11:18
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
mm hon visade inget intresse för dig i gymnasiet utan valde en annan och nu när hon behöver en ny plånbok så kan hon tänka sig dig i värsta fall.
Man kan enkelt kolla upp hur mycket någon tjänar och har i förmögenhet, tror du verkligen den "fina" inte har kollat upp dig innan?

Bara spring forest, annars kommer du inte ha kvar några pengar efter att fittan har rånat dig på allt du äger och har.

Har hon barn? i sådana fall är det ju ännu mer uppenbart att hon söker en plånbok till sin efterbörd!
Jag håller helt klart med dig här, det verkar riktigt skumt denna situation. Man ska inte Forest Gump:a, man ska pumpa och dumpa.

Lämna avskrädena till statsbyggare och samhällsbärare, hehe. Pilsnerhumor med kall bira i hand och snurre under läppen.
Citera
2026-05-08, 11:51
Medlem
Om ni inte var ihop tidigare och hon dumpade dig då, varför dra dåliga slutsatser? Att hon är intresserad av dig visar ju faktiskt tvärtom att hon inte anser sig ”för fin”. Du kanske var någon hon gillade redan då utan att du vet om det. Hade hon varit ute efter status/pengar hade hon satsat på någon som exet. Förutsatt att hon är en normal vettig tjej utan personlighetsstörningar, men känner ni varann sen länge så är nog inte den risken så stor.

Glöm den där säkert inbillade känslan, hon gillar ju dig! Finns många betydligt mer omaka par. Rätt fint tycker jag, bevis på att det inte handlar om yta och status.

Föreslå en biltur i någon av dina bilar till något riktigt mysigt ställe och ha en picnic där.
Senast redigerad av marageo 2026-05-08 kl. 12:02.
Citera
2026-05-08, 12:04
Medlem
Finns inte, bara uppblåsta egon i deras egna fantasi samt bland andra likasinnade idioter (tänk raset blanda t ex).
Själslösa pissluffare rakt igenom.
Citera
2026-05-08, 12:27
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Hur hanterar? De är väl inget man frivilligt umgås med.
Citera
2026-05-08, 13:35
Medlem
Ilimitados avatar
Tjejer som anser sig lite finare daskar man till lite finare på rumpan.
Citera
2026-05-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Ni som dejtat eller har förhållande hur har ni "hanterat" eller "lagt" upp själva förhållandet/dejtingen med tjejer som anser sig vara lite finare än andra?

En tjej jag gått i samma skola med i gymnasiet har relativt nyligen gjort slut med sin kille och sålt sitt hus och visar lite intresse för mig. Hennes tidigare kille drev eget företag som var framgångsrikt så han hade garanterat stor plånbok.

De byggde nytt hus när de träffades, kör alltid nya bilar, unnar sig resor och hon klär sig extremt propert.
Det känns lite som om vi inte spelar i samma liga. Men hon verkar ändå visa intresse för mig.

Jag har ett bra jobb där jag tjänar ca 40k i månaden.
Men jag bor i hyreslägenhet, kör +20 år gammal bil och klär mig normalt.

De komiska i det hela är dock att jag är mångmiljonär utan att visa det. Jag har ca 2milj på banken och sen en samling entusiastbilar som inbringar ca 500k-1milj vid försäljning. Men jag varken visar eller skryter med det utåt. Och det är inget jag vill heller göra.
Så inget vet något om det.
Hon tror säkert jag är en vanlig knegarsnubbe.

Så på ett sätt lirar jag inte i hennes liga men på det andra sättet gör jag det ändå.
Hur hade ni gått tillväga?

Led aldrig med pengar. Berätta inte om din ekonomi.
Bjud inte på massa grejer. Helt fel väg att gå.
Men känn dig trygg och självsäker i att du troligtvis har bättre ekonomi än både hon och han.

Rent krasst så är många som flashar med sina pengar ofta posörer. De bränner pengar lika fort som de får in dem. Ibland har de lite narcisstiska drag.

Människor som verkligen har pengar behöver ofta inte visa det för allmänheten. De umgås i kretsar där alla är snortäta.

Jag skulle hålla henne lite kort I början. Se till att lära känna varandra och avvakta med att göra en eventuell relation känd. Ligg och ha skoj men var försiktig med extravaganta utgifter.
Gå på någon mysig restaurang som är lite över genomsnittet. Ha skoj.

Det låter som att du är ekonomiskt ansvarig. Släpp inte det. Var dig själv men njut.
Människor som vet att de har något speciellt men inte har ett behov av visa det brukar utstråla något speciellt. Håll fast i det.

Sen skulle jag tipsa dig om att kolla upp hennes ekonomi på ratsit eller någon annan sida där en kan göra det anonymt . Hon kan ha gjort samma sak med dig. Det kommer troligtvis göra att du kan känna dig lite mer självsäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in