2026-05-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Du verkar vara svagbegåvad. Är du bög också? Så vad tycker du om glassen, var den god?

Dags att komma ur garderoben..... Glass och glassreklam gör dig inte bög!
Citera
2026-05-08, 23:14
Medlem
Pruttars avatar
Det är väl bara att låta bli att köpa glassen om en inte gillar den. De som stör sig på detta borde söka vård eller flytta till ett annat land.
Citera
2026-05-09, 00:33
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Som du skriver, det finns mycket oklarheter som jag misstänker kommer att vara ett kärt ämne för historikerna att reda ut om hundra år när vi förhoppningsvis lagt det här vansinnet bakom oss. Och det är ungefär vad jag tror behövs för att få någon riktig rätsida på det, tjocka böcker och långa, referentgranskade avhandlingar. Jag tror alltså inte att det ens tillnärmelsevis kan kokas ner till att alltsammans är kapitalismens, kommunismens, judarnas/sionisternas, den kvinnliga rösträttens, veka mäns, teknologins, välfärdssamhällets, sjunkande testosteronnivåers, eller någon annan enskild faktors fel.

Skulle jag ändå peka ut en enskild som mest skyldig så hade jag mycket riktigt valt BlackRocks VD Larry Fink. Han drev på för att integrera DEI i ESG-systemet i flera år och är en av de mest inflytelserika människorna på planeten. Nu har han distanserat sig från DEI på grund av tryck från regeringen Trump, men jag gissar att det är både en omvändelse under galgen och ett spel för gallerierna. Oavsett vilket hade ingenting mindre än ett totalt avståndstagande och att ägna resten av sitt liv åt att försöka motverka skadeverkningarna kunnat ge honom absolution.

Jag bryr mig ganska lite om att straffa de skyldiga. Däremot anser jag det viktigt att de förr eller senare får sitta på de anklagades bänk och tvingas svara på frågor om hur massinvandringen kom till stånd, vilka som aktivt medverkade till att svartmåla och förtrycka kritiker, hur det gick till när man började diskriminera mot vita heterosexuella män, hur de kunde motivera det för sig själva, hur de kunde säga att det är bra att vita blir en minoritet, et cetera. Huruvida det sedan är inför en sanningskommission där alla får amnesti och kommer undan med bara skammen, eller en tribunal med möjlighet att utdöma dödsstraff känns mindre viktigt.

EDIT: Oavsett tror jag knappast att GB:s tilltag når upp till den nivån där ett hårt straff vore aktuellt. Men att tvingas svara på frågor däremot. Kände ni till HBTQ-lobbyns pedofilkopplingar? Visste ni att de förespråkade könsbyten för barn? Kände ni till sagostunderna med transvestiter? Tänkte ni inte på barnen? Hur såg ni på deras smutskastning av alla som protesterade? Et cetera.

Jag önskar den utvecklingen du beskriver, med ansvarsutkrävning, skulle inträffa. Men jag ser oroande tendenser till att det inte kommer inträffa. Min bedömning är att dessa identitetspolitiska frågor exploderade under perioden strax innan 2010 t.o.m. strax efter 2020. Men den sida som drivit på detta vill ju inte erkänna att någon extrem progressiv förändring skett. De progressiva förändringarna, eu-direktiv, lagändringar, esg osv, de har ju ens inte diskuterats. Inte av media. Inte av de etablerade partierna. Det mesta mörkades under införandet och det fortsätter att mörkas. Många människor verkar oförstående med. Däremot, oavsett vad man tycker om karln, så kan man i exempelvis Trumps installationstal eller Hegseth tal till generalerna, utröna att woke-motståndet hamnat på högsta nivå. Även sd i sverige har gjort lite motstånd stundtals. Jaja, framtiden får utvisa. Kanske hamnar sanningen i en historiebok om 100 år.
Men jag är konspiratoriskt lagt, att en lavin av woke frågor plötsligt begraver och paralyserar västvärlden under en period på ca 15 år av en slump? Tror inte det.
Citera
2026-05-09, 00:36
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Beror allt det där på glassen?

Glassen faller i mönstret av massiv progressiv identitetspolitik som förgiftat den västerländska civilisationen senaste 15 åren.

Antingen är man medveten om det, eller så är man inte det.
Citera
2026-05-09, 00:41
Medlem
Solglimtsjakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
GB ägs av The Magnus IceCream Company, i Nederländerna. En stor supporter av HBTQ-världen. Så för guds skull, se till att inte köpa vare sig Igloo, Top Hat eller Piggelin heller.
Bättre att göra sin egna glass med glassmaskin
Citera
2026-05-09, 00:42
Medlem
Solglimtsjakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Glassen faller i mönstret av massiv progressiv identitetspolitik som förgiftat den västerländska civilisationen senaste 15 åren.

Antingen är man medveten om det, eller så är man inte det.
Japp jag blev upprörd när jag läste att man skulle införa genus-lära i förskolor osv. Låt barn vara barn.
Citera
2026-05-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Isf är det jäkligt många invandrare i tråden.
Jo. Det är nog många invandrare och högerextremister i tråden.
Citera
2026-05-09, 00:53
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Det är väl bara att låta bli att köpa glassen om en inte gillar den. De som stör sig på detta borde söka vård eller flytta till ett annat land.

Många associerar pride med saker som htbq, trans och analsex medan glass associeras med t.ex. barn. Att göra en pride-glass är att associera barn med analsex. Men du tycker det är ok för att du är dum i huvudet och inte stannar upp och använder tillstymmelsen till hjärna.
Citera
2026-05-09, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Många associerar pride med saker som htbq, trans och analsex medan glass associeras med t.ex. barn. Att göra en pride-glass är att associera barn med analsex. Men du tycker det är ok för att du är dum i huvudet och inte stannar upp och använder tillstymmelsen till hjärna.
Hm, innan du skrev det du nu skrev så gjorde jag inte alls associationen barn och analsex. Vilket tydligen du gjorde. Om det beror på att jag är dum och har en liten hjärna eller om det ligger något hos dig här, det låter jag andra avgöra.
Citera
2026-05-09, 07:54
Medlem
Är det boomers som är rädd för lite rosa och regnbåge? Är ni arga för att ni aldrig vågat ur gaderoben?
Citera
2026-05-09, 08:03
Medlem
TronaldDrumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Jag skrev att HBTQ-lobbyn "vill byta kön på barn, indoktrinera barn och låta sexualiserade dragqueens med ståfräs läsa sagor för barn". Det är tre påståenden som du alltså säger "inte har hänt på riktigt".

Källor:

1. RFSL:s eget remissvar när Kristersson drev igenom den nya könsbyteslagen, i strid med vad ungefär alla utom han, vänsterpartister och HBTQ-lobbyn ville.

2. Gå in på i stort sett vilken lågstadieskola som helst så ser du regnbågsband och andra synliga tecken på HBTQ-lobbyns indoktrineringsverksamhet.

3. Googla "drag queen story hour". Eller "Lady Busty och Miss Shameless" som är två av de transor - helt icke-sexualiserade så klart, som man hör på namnen - som läser böcker för småbarn i Sverige. Av någon konstig anledning aldrig för gamla människor på ålderdomshemmen till exempel, utan för barn.

Orkar inte läsa hela RFSL dokumentet. Men jag vet att transpersoner är kraftigt överrepresenterade när det gäller t ex självmord. Så ifall en unge som går igenom en undersökning av könsdysfori (psykiatrin håller i det) och dom, barnet och föräldrarna är överens så förstår jag inte varför staten ska stå i vägen för det?

Ang det andra så är jag väldigt kritisk till att du har åkt runt till en "massa lågstadieskolor" och undersökt detta. Jag råkar faktiskt arbeta inom skolan (men kan inte uttala mig om hur det ser ut på massa andra skolor). Men det finns inte hundratals regnbågar överallt och det pågår inte någon enorm psy-op där målet är övertala kidsen att byta kön. Förstår att du tror att detta är verkligheten men Flashback och Facebook är inte alltid att lita på. Det som vi gör är att förebygga mobbning och uppstår det en situation med ett barn som lider av könsdysfori så stöttar vi såklart barnet och t ex har basala diskussioner om allas lika värde.

Nästa gång du besöker någon av dina fantasi-skolor så kanske du kan be att få vara med på en sån diskussion. Hade du fått vara med på en sån när du var barn så hade du troligtvis tyckt annorlunda om detta.

Du är sååå nära med drugorna på biblioteket men tyvärr så missar du att trans och transa INTE är samma sak. Sen tänker jag spontant att ifall dom hade haft några onda avsikter så är det svindumt att göra det i en offentlig byggnad med massor av vuxna runtomkring. Ifall dom vill läsa för barnen och föräldrarna anser att dom vill gå och lyssna så skadar det inte någon.
Att du tolkar in så mycket ang deras namn säger nog mer om dig än vad det gör om dom.

Jag är en stark förespråkare av personlig frihet och gillar inte när trångsynta människor ska pracka på andra människor deras åsikter. Du behöver inte gå och lyssna på barnböcker om du inte vill. Men lämna det där och låt vuxna och kunniga personer ta sina egna beslut. Jag litar på att proffsen inom psykiatrin vet vad dom gör, eller tycker du att du själv har MER kunskap inom området än dom som gör dessa utredningar?
Citera
2026-05-09, 08:28
Medlem
Syrons avatar
Jaha, en glass som säljs och refererar till en god sak, vad är problemet? Eller är det bara mer kulturkrigarskit igen där folk måste bli extremt förolämpade för clicks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in