Citat:
Ursprungligen postat av
Threadkiller
Jag skrev att HBTQ-lobbyn "vill byta kön på barn, indoktrinera barn och låta sexualiserade dragqueens med ståfräs läsa sagor för barn". Det är tre påståenden som du alltså säger "inte har hänt på riktigt".
Källor:
1.
RFSL:s eget remissvar när Kristersson drev igenom den nya könsbyteslagen, i strid med vad ungefär alla utom han, vänsterpartister och HBTQ-lobbyn ville.
2. Gå in på i stort sett vilken lågstadieskola som helst så ser du regnbågsband och andra synliga tecken på HBTQ-lobbyns indoktrineringsverksamhet.
3. Googla "drag queen story hour". Eller "Lady Busty och Miss Shameless" som är två av de transor - helt icke-sexualiserade så klart, som man hör på namnen - som läser böcker för småbarn i Sverige. Av någon konstig anledning aldrig för gamla människor på ålderdomshemmen till exempel, utan för barn.
Orkar inte läsa hela RFSL dokumentet. Men jag vet att transpersoner är kraftigt överrepresenterade när det gäller t ex självmord. Så ifall en unge som går igenom en undersökning av könsdysfori (psykiatrin håller i det) och dom, barnet och föräldrarna är överens så förstår jag inte varför staten ska stå i vägen för det?
Ang det andra så är jag väldigt kritisk till att du har åkt runt till en "massa lågstadieskolor" och undersökt detta. Jag råkar faktiskt arbeta inom skolan (men kan inte uttala mig om hur det ser ut på massa andra skolor). Men det finns inte hundratals regnbågar överallt och det pågår inte någon enorm psy-op där målet är övertala kidsen att byta kön. Förstår att du tror att detta är verkligheten men Flashback och Facebook är inte alltid att lita på. Det som vi gör är att förebygga mobbning och uppstår det en situation med ett barn som lider av könsdysfori så stöttar vi såklart barnet och t ex har basala diskussioner om allas lika värde.
Nästa gång du besöker någon av dina fantasi-skolor så kanske du kan be att få vara med på en sån diskussion. Hade du fått vara med på en sån när du var barn så hade du troligtvis tyckt annorlunda om detta.
Du är sååå nära med drugorna på biblioteket men tyvärr så missar du att trans och transa INTE är samma sak. Sen tänker jag spontant att ifall dom hade haft några onda avsikter så är det svindumt att göra det i en offentlig byggnad med massor av vuxna runtomkring. Ifall dom vill läsa för barnen och föräldrarna anser att dom vill gå och lyssna så skadar det inte någon.
Att du tolkar in så mycket ang deras namn säger nog mer om dig än vad det gör om dom.
Jag är en stark förespråkare av personlig frihet och gillar inte när trångsynta människor ska pracka på andra människor deras åsikter. Du behöver inte gå och lyssna på barnböcker om du inte vill. Men lämna det där och låt vuxna och kunniga personer ta sina egna beslut. Jag litar på att proffsen inom psykiatrin vet vad dom gör, eller tycker du att du själv har MER kunskap inom området än dom som gör dessa utredningar?