2026-05-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
1. RFSL vill inte byta kön på någon. Det är individerna själva som vill byta kön. Av olika skäl. En remiss är ingen lagändring eller bindande, utan ett förlag.
Idag får man byta kön vid 16 års ålder, men då måste man ha föräldrarnas tillstånd, samt få sin situation styrkt av både läkare och psykolog. Det finns faktiskt folk som är "fånge i fel kropp", men kanske inte så många som också mest vill bli sedda?

2. Jag är inte övertygad om att någon är intresserad av att fira regnbågsflaggor på ett lågstadium. Barn i den åldern är inte intresserad av sexualitet. Men om någon homosexuell lärare har t ex en väska med en regnbåge på, visst.

3. Två transor läser böcker på ett bibliotek. Oj. Är du säker på att de hade stånd? Men visst, det har hänt. Visst, det är löjligt och tramsigt. Men det är också en bagatell. Tvivlar på att ens batikhäxor stod på kö med sina telningar.

Du har verkligen inte förstått någonting. Men fortsätt att låtsas som att det regnar så blir det säkert jättebra. Att du inte förstår att det är hjärntvätt och indoktrinering som pågår säger rätt mycket om svensken av idag. Att kalla hbtq-propaganda och sexualisering av våra barn för en bagatell är magstarkt.
Citera
2026-05-08, 20:33
Medlem
Glassen verkar god. Det är det som är lite synd faktiskt. Jag kunde faktiskt misstänkta att de godaste godiset osv faktiskt går till bögarna. Man kan ju nästan förstå det till o med. Är inte så förvånad faktiskt. Ifall det kom ut en bög cola så skulle det nog fan i mig motsvara typ den mexikanska colan med äkta socker i sig som gör det extra sött. Tänkt lite ändå. Jag vill inte stoppa detta
Hursomhelst så höll de ju inte tillbaka på en god smak iallafall? Tänk vad en regnbågs glass skulle smaka med flera smaker isåfall. Detta kan vara en viktig mark att stå på för godis tillverkare. Ni skall icke stoppa denna glass! Bort med er!
P.S. är inte bög jag vill bara se godis utvecklas och bli bättre samt att jag gillar godis som är bra. Det är fan i mig bögigare med veganskt godis utan socker som tagit över överallt i butikerna nuförtiden. Är det förstått?
Senast redigerad av Dantedansen 2026-05-08 kl. 20:36.
Citera
2026-05-08, 21:11
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Bara i din och andra homofobers sjuka fantasier.
Visste inte att homofober hade fantasier, snarare att de var fobiskt rädda för sjukt perverterad tarmsexualitet marknadsförd riktat mot barn genom deras glass.
Citera
2026-05-08, 21:40
Medlem
Helvete vilken icke nyhet.... det bevisar bara att folk fortfarande tror att dom kan bli smittade och helt magisk bli lite bög....
Citera
2026-05-08, 21:44
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyralis
Helvete vilken icke nyhet.... det bevisar bara att folk fortfarande tror att dom kan bli smittade och helt magisk bli lite bög....

Öhh uppenbarligen kan man bli "smittad" av bögeriet när 20 procent av amerikanska ungdomar kallar sig för något annat än heterosexuella.
Citera
2026-05-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Öhh uppenbarligen kan man bli "smittad" av bögeriet när 20 procent av amerikanska ungdomar kallar sig för något annat än heterosexuella.

Jaha du är en sån som tror dig vara påläst och tror att bögar och transor smittar världen för att ta över den?
Citera
2026-05-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Jag vet inte hur det ser ut i Sverige, men det finns en del statistik från Storbritannien över hur ofta olika grupper förekommer i reklamfilmer:

Vita: 60 % (Mot 82 % av befolkningen)
Svarta: 22 % (Mot 4 % av befolkningen)
Rasblandade: 11 % (Mot 3 % av befolkningen)
Sydasiater: 5 % (Mot 7 % av befolkningen)
Östasiater: 2 % (Mot 1 % av befolkningen)

Vuxna i familjesituationer:
Vita: 61 %
Svarta: 19 %
Rasblandade: 9 %
Sydasiater: 5 %
Övriga (Östasiater m.fl.): 1–2 % vardera.

Barn i familjesituationer:
Rasblandade 47 %
Svarta 13 %
Vita 12 %

Och detta är alltså inte från mig utan från en stor tankesmedja inom reklambranschen, som trots dessa siffror anser att branschen inte är tillräckligt inkluderande.

https://www.channel4.com/press/news/how-representative-are-adverts-british-population-channel-4s-mirror-industry-audit

Till och med brittiska mainstreammedier har tagit upp detta som märkligt:
https://www.telegraph.co.uk/news/2025/10/28/not-racist-to-notice-black-asian-ad-overrepresentation/
https://www.thetimes.com/uk/media/article/disabled-and-elderly-people-still-being-shunned-in-tv-adverts-56dnpmncw

I Sverige ser det naturligtvis likadant ut, men våra massmedier är fegare så här tas det bara upp av alternativmedia.

Jahopp, tack för din informativa och strukturerade presentation. Men min reflektion handlade mer om att det finns ett marknadsintresse för företag som op nämnde att nå ut brett och skapa ett inflytande för fler grupper än just vita kärnfamiljer. Det handlar om kapitalism a la Mad Men om det är en referens du kan relatera till bättre.
Citera
2026-05-08, 21:56
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Reklambranschen har ju helt spårat ur
Svarta är hundratals procent överrepresenterade och ingen vet VARFÖR?!
Även närbilder på kyssar varit "hett" senaste tiden reklam för allt från banker (swedbank) och möbler (ikea) amazon mm
Är det kvoter?
Känner ingen i branschen och är verkligen nyfiken i vilken egen värld de lever i

Skulle vara intressant hur många som jobbar på en reklambyrå är vita övre medelklass versus svarta/negrer
Kanske skulle se sig själva i spegeln först..
Citera
2026-05-08, 21:58
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyralis
Jaha du är en sån som tror dig vara påläst och tror att bögar och transor smittar världen för att ta över den?

Du är en sån som tror att dina korkade avledningar är argument?
Citera
2026-05-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Du är en sån som tror att dina korkade avledningar är argument?

Avledningar? är tjacket starkt idag?
Citera
2026-05-08, 22:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Visst finns det ett marknadsintresse av att nå ut brett, men "the numbers don't add up". I ett land som fortfarande är 82% vitt, 4% svart och 3% rasblandat, är det inte en optimal marknadsstrategi att låta barnen i reklamfilmer till 47% vara rasblandade, 13% svarta och 12% vita, eller att göra etniskt blandade par till normen (vilket rapporten konstaterar att man gör, utan exakta procenttal).

Det är inte att spegla hur befolkningen ser ut. Det är att spegla hur reklamskaparna vill att befolkningen ska se ut. Att framställa "diversity" ses mer som en moralisk plikt än en smart marknadsstrategi (även om man gärna framställer det som att också vara en smart marknadsföringsstrategi).

Ja och samtidigt retar de upp den normala, heterosexuella, vita, infödda svenska befolkningen (utom en krympande andel hjärntvättade stackare), så att dessa inte vill köpa något alls från företaget... Det är en så TOTAL härdsmälta!
Citera
2026-05-08, 22:35
Medlem
dude2ks avatar
Först Sia med sin woke husneger reklam och nu detta?!

Vilka andra svenska glass märken finns?
Triumf är väl kanske danskt, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in