2026-05-06, 23:29
Medlem
JustTrollings avatar
Synd att det var en isglass. Annars hade jag kanske testat. Äter inte isglass.
Citera
2026-05-06, 23:29
Medlem
kibokos avatar
Är väl bara att bojkotta just den glassen och välja någon annan som är godare och där man inte behöver bidra med två kronor till någon organisation.

Folk är så jävla bajsnödiga över att gnälla på sånt här. Köper ingen bögglassen så lär den försvinna.
Citera
2026-05-06, 23:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
GB ägs av The Magnus IceCream Company, i Nederländerna. En stor supporter av HBTQ-världen. Så för guds skull, se till att inte köpa vare sig Igloo, Top Hat eller Piggelin heller.

Magnum, inte Magnus.
Visste inte att tvättpulvertillverkaren Unilever hade sålt sina glassfabriker.
Tydligen sommaren 2025.

Skräpglass hur som. Fattar att de släpper en HBT-8Q-glass, glassen är ju inte riktig, den heller..
Citera
2026-05-06, 23:32
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.
Det påverkar mig knappt eftersom jag för länge sedan i princip slutat köpa glass från GB, då GB inte längre är svensk glass och knappt ens glass överhuvudtaget numer eftersom råvarorna är långt ifrån vad som engång varit traditionell gräddglass. Det är inte ens mjölk i vissa produkter.

Triumf eller SIA blir det för det mesta, eller något lokalt.

Angående HBTQ-glass så är jag så jävla trött på Pride-skiten så jag kan spy, även om jag inte alls har något emot "sexuellt avvikande" människor.
Uppmärksamhetshysterin och godhetsknarkandet gör att jag ändå skulle ha valt bort glassen även om den var god.

GB kan sälja sin små jävla glasspinnar i Spanien där dom tillverkas. Mindre storlek och samtidigt dyrare är en bra beskrivning av GB-glass idag.
Citera
2026-05-06, 23:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Är glassen brun, avlång och smakar bögbrunt?

Du tänker nog på "Nogger Black"?
-Det är väl samma tillverkare tror jag..
Citera
2026-05-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glengalm
Vem är det egentligen som tänker bojkotta GB:s nya bög-glass: invandrare eller vita svenskar? Vad tror ni?
Muslimer
Citera
2026-05-06, 23:37
Medlem
Så typiskt att jag slutade äta glass för ett par år sedan, då märks ju inte min bojkott.
Citera
2026-05-06, 23:57
Medlem
Fan vad folk "rasar" över onödig skit. Är detta verkligen nåt att hånga läpp över? Högern blir lipigare för varje dag som går.
Citera
2026-05-07, 00:00
Medlem
KillPus avatar
Alla dessa "bojkottare" är smått efterblivna. Kommer ihåg att det varit liknande storm mot SIA-glass pga reklam med familj bestående av blond tjej och neger.
Citera
2026-05-07, 00:07
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Du är billig som låter andra sätta etiketter.

Nya Magnum är ruskigt god.
Citera
2026-05-07, 00:16
Medlem
Q-Trons avatar
Med smak av hallon och citron? Borde väl ha varit ollon och HIV-infektion.

Nu var det länge sedan jag köpte glass från någon av de etablerade tillverkarna, men nu blir det definitivt aldrig igen. Sia saluför medelst rasblandningspropaganda. GB stödjer skinkryttarna. Och Ben&Jewish.

T ex Kling Glass från Mariestad har definitivt ett läge att plocka marknadsandelar nu, och deras utbud ser robust och sodomitfritt ut: https://klingglass.se/vara-produkter/strutar-och-pinnar/
De har bl a en glass som heter Svea, som smakar fläder och jordgubb: https://klingglass.se/produkt/strabarry/
Citera
2026-05-07, 00:27
Medlem
Men då ! 😁
Ingen tvingar folk att äta den .
Men inte kul om den är god .hur ska man göra kasta pappret fort och skynda sig att äta den .
Jag tror jag gillar smaken fy fen vill inte äta aidsglass .
Finns ingen kärnfamiljglass
Orkar inte skriva mer .natti natti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in