2026-05-06, 22:25
Bannlyst
Vem är det egentligen som tänker bojkotta GB:s nya bög-glass: invandrare eller vita svenskar? Vad tror ni?
Citera
2026-05-06, 22:33
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Var det inte en massa woke med Ben&Jerry? eller vad fan glassen hette.
Det stämmer att de två namngivna ägarna donerat/drivit flera sådana frågor.

Deras glassar i Sverige har inte haft så tydliga teman. Just i år så är deras rundare sandwich tillbaka
https://sockerbiten.org/ben-jerrys-slices-on-the-dough/
Citera
2026-05-06, 22:33
Medlem
Pressbyrån går fetbort efter deras glasskampanj på arabiska.
Citera
2026-05-06, 22:38
Medlem
Knotknets avatar
Ska man suga på en glass så som man suger på en kuk, är det minsta man kan begära, att det är en bög-glass!
Citera
2026-05-06, 22:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Du kan ju också välja att inte köpa just den glassen om du inte vill ha den.

Man bör öht inte sponsra företag som sponsrar HBTQP. Även om man inte köper just den glassen så sponsrar man ändå HBTQP.
Citera
2026-05-06, 22:58
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
[url]

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Tack för att du uppmärksammar detta fjanteri. Bojkott här med.
Citera
2026-05-06, 23:01
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man bör öht inte sponsra företag som sponsrar HBTQP. Även om man inte köper just den glassen så sponsrar man ändå HBTQP.

Sant.

Tyvärr har ju Gb ivf "lokala monopol". Men blir att avstå. Spara deg!
Citera
2026-05-06, 23:01
Moderator
tobess avatar
Vad jag tänker? Ja, om man inte vill stöda kampanjen så kan man ju förslagsvis låta bli att köpa just den glassen.

Utöver det rekommenderar jag starkt att flytta ut i en stuga i skogen och bli självförsörjande om man ska bojkotta varje företag som gör minsta sak som man inte tycker om. Det kommer nämligen inte att bli så mycket kvar att köpa om man ska vara konsekvent.
Citera
2026-05-06, 23:07
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Äsch, var inte så känslig nu, klart du ska testa en Pink Pride Rocket rakt ner i halsen och kanska få smak för det! Även om smaken inte lär vara "hallon och citron" utan något helt annat spännande
Citera
2026-05-06, 23:12
Medlem
kalkryggars avatar
Hur kan det vara fel att någon vill skänka pengar så utsatta människor som är förföljda ska kunna leva i frihet?

Vill man inte stödja det så är det väl bara att man köper en Päronsplitt, 88:an eller Nogger istället. Varför måste ni alltid vara emot så jävla mycket hela tiden? Mår ni så dåligt i era liv?

Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Satan
Bojkott. Ska från och med nu bojkotta även för att VD:n är jude.

Homofobi och nazism hänger ihop. Nu är frågan om du är vänsterbliven också. Det är ju den nya nazistiska gruppen, som vill utrota muslimerna.
Citera
2026-05-06, 23:20
Medlem
AndersPersson99s avatar
Fullständigt vidrigt.

Fick de inte memot att woke är dött. De kan köra upp sina pride-glassar i röven.
Citera
2026-05-06, 23:23
Medlem
Analbrun glass i alla färger och en.
GayBögh strut tack
Och en homo alla dumle med strut.

Det är ju bra att allt finns

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto