2026-05-07, 12:09
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Nytt för mig så jag googlade och hittade inga uppgifter om detta.

Vad baserar ni detta på?

Inte direkt första träffarna på Google om man säger så, man får väl titta själv och dra sina egna slutsatser.

Var något jag hade i bakhuvudet bara så hade tydligen fel på könet på logon, men det är väl mindre viktigt kanske.

"I ett dokument som Wikileaks släppt från FBI listas ett antal symboler som pedofiler använder sig av, en av dessa symboler är omisskännligen väldigt likt GB GLACE:s logotyp (Girllove logo) föreställandes ett litet hjärta omslutet av ett större hjärta, vilket betyder Girl Lover och skall symbolisera en relation mellan en vuxen person och en minderårig flicka. "
Senast redigerad av GenusKhan 2026-05-07 kl. 12:11.
Citera
2026-05-07, 12:15
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
På ett sätt är det lite fint att företag vill inkludera osv.

HBTQ... är ju faktiskt inte inkluderande, tvärtom. Det står för homosexuella, bisexuella och så vidare in absurdum. Ingenstans inkluderas heterosexuella människor utan ovanliga läggningar, vilken torde vara den största målgruppen för alla vinstdrivande företag.
Citera
2026-05-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Bra man fick reda på detta så man kan bojkotta skiten!
Citera
2026-05-07, 12:16
Medlem
Salcinns avatar
Varför behövs det pengar överhuvudtaget till Sverige som är ett av de friaste och mest accepterande länder i hela världen.
Citera
2026-05-07, 12:16
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.
Du kan ju bara undvika att äta just den glassen om du är rädd för att bli påverkad eller va fan du nu är rädd för.
Eller är du såpass osäker att du mår dåligt av att bara närma dig glassfrysen?
Citera
2026-05-07, 12:17
Medlem
Tuors avatar
GB har väl varit en judeglass länge? Då förstår ni väl att HBTQ är ett måste.

Märkligt att det dröjde så länge.
Citera
2026-05-07, 12:22
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:

Tja, vi får väl sluta bojkotta SIA-glass och köpa deras glass i stället. Negerpappor i reklamen är ju mindre jävligt än bögerier. Sedan är ju SIA-glass också godare än GB-glass.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Finns väl andra glassar att köpa?
Citera
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
HBTQ... är ju faktiskt inte inkluderande, tvärtom. Det står för homosexuella, bisexuella och så vidare in absurdum. Ingenstans inkluderas heterosexuella människor utan ovanliga läggningar, vilken torde vara den största målgruppen för alla vinstdrivande företag.
Det är samtidigt märkligt för de är inte en stor del av befolkningen? Är de en köpstark grupp? Eller är det för att heteropersoner ska känna att de mår bättre?

Jag tror vi har en på vårat jobb som går under den bokstavskombinationen resten ondgör sig över netflix kyss-scener och melodifestivalen.

En likande diskussion för 20 år sedan hade varit en tongue in cheek "bägare eller strut".
Citera
Medlem
Herre vad folk kan bli arga för småsaker 😂

Det är väl bara fint att samhället försöker lyfta frågan även i glass världen! Att folk faktiskt blir arga är väl ett tecken på att det var helt rätt sak att göra. Människor behöver bli mer öppna och vänliga 😉
Citera
2026-05-07, 12:23
Medlem
ImTheMans avatar
Det är väl rimligt om de vill markera ståndpunkter, att de som motsätter ståndpunkten markerar tillbaks. Nu har ju GB väldigt få produkter som jag skulle kunna tänka mig att köpa, förutom Magnum-sortimentet så nån bojkott från min sida skulle inte bli särkilt effektfull. Sen är ju GB sen länge varit distributör åt Ben & Jerrys, som har varit väldigt vänsterextrema, så skäl till bojkott har ju funnits länge i så fall.

Men jaja, det får väl bli lite överdrivet dyr serbisk Daim-glass "från" Triumf i sommar istället för en del.
Citera
2026-05-07, 12:33
Medlem
Ilimitados avatar
Hatar den här nya slaskkapitalismen som uppstått där fokus inte längre går ut på att sälja en produkt utan man får även en politisk värdering på köpet. Då vet man att monopolet är mycket nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in