2026-05-07, 11:04
Medlem
Verkar vara en god glass. Orka vara upprörd. Kommer köpa glassen.
Citera
2026-05-07, 11:06
Medlem
Vargunge1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vad kännetecknar en bögglass? Har den formen av en ståkuk?
passar perfekt att pula upp i stolgången en varm sommardag.
Citera
2026-05-07, 11:06
Medlem
Mytenlegendes avatar
Helt rätt. Ännu ett bolag att bojkotta.
Citera
2026-05-07, 11:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
För att återta kommandot i debatten föreslår jag att GB återintroducerar "Black Nogger" och 2 kr går till antirasistiska organisationer.

Eftersom "pride" enbart går ut på att skylta "vi vill ha sex med män" så borde glassen åtminstone haft en välkänd form. Att slicka på.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-07 kl. 11:18.
Citera
2026-05-07, 11:19
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Skit i att köpa skiten! Om någon skulle ta fram en nazzeglass skulle jag inte heller köpa den även om det var den godaste glassen som gjorts!

Sluta bete er som kränkta snöflingor hela tiden!
Citera
2026-05-07, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
GB glass har väl också en fejk vaniljglass?

Jag har bojkottar GB glass sedan länge.

Beror på hur man räknar. Man kan hävda att all gb-glass är fejk, eftersom man ersatt mjölk med ärtor.
Citera
2026-05-07, 11:38
Medlem
Att GB har en pedofil logga är tydligen mindre viktigt.
Inget konstigt att dom hänger med pride människor direkt.
Citera
2026-05-07, 11:44
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Om det inte fanns tillräckligt många skäl att bojkotta GB och deras ägare Unilever sen innan så finns det definitivt det nu.

Man har ju för farao bytt ut sin logga till pedofilsymbolen "little boy lover", bara det liksom. Inte förvånande att man nu kommer med en "Pride-glass", går ju helt i den inslagna linjen.

Som om inte det räckte har man ju tagit bort de sista spåren av äkta råvaror och "glassen" består numera av 100% kemiskt skit som ger dig turbocancer på nolltid

Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx

Att GB har en pedofil logga
är tydligen mindre viktigt.
Inget konstigt att dom hänger med pride människor direkt.

Nytt för mig så jag googlade och hittade inga uppgifter om detta.

Vad baserar ni detta på?
Citera
2026-05-07, 11:45
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Standardsvar och standardsvar. Det är ett välkänt faktum att homofober ofta är homosexuella själva.

Har du funderat på att det kanske endast är i ditt huvud som ”gränsen för tolerans överskrids”? När jag vandrar runt i det offentliga rummet lägger jag märke till ytterst lite av det du kanske skulle benämna som ”hbtq-propaganda” (regnbågsflaggor, bögglassar osv). Undantaget är väl Prideveckan men den syns nästan bara i våra storstäder.

Jag ser väldigt mycket oftare reklam för tex Coca Cola än vad jag ser en regnbågsflagga. Är detta verkligen nåt att uppröras över?

Jaja, och folk med spindelfobi vill egentligen vara spindlar. Den som sa det han var det. Smart.

Jag anser att det ofta varit prideflaggor i olika sammanhang där de inte hör hemma, det har hänt massvis med gånger att övergångsställen, skolor, kommunhus etc flaggat med dessa.

Ifall det inte hade varit viktigt för dig så hade du ju inte gått in i varenda tråd på flashback och skrivit att det inte är viktigt för dig
Citera
2026-05-07, 11:47
Medlem
Jag börjar bli hjärtligt trött på allehanda tilltag i syfte att godhetssignalera än det ena, än det andra. Det gäller hela spektrat av produkter eller tjänster. Det kan gälla glassar, eller tvättmedel som signalerar att man räddar klimatet för att man lyckats göra en kapsyl på ett klimatneutralt sätt.
Är annars rätt neutral och likgiltig angående både Pride och tvättmedel, de får väl hålla på om de vill, jag köper inte glassen i alla fall.
Citera
2026-05-07, 11:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jaja, och folk med spindelfobi vill egentligen vara spindlar. Den som sa det han var det. Smart.

Jag anser att det ofta varit prideflaggor i olika sammanhang där de inte hör hemma, det har hänt massvis med gånger att övergångsställen, skolor, kommunhus etc flaggat med dessa.

Ifall det inte hade varit viktigt för dig så hade du ju inte gått in i varenda tråd på flashback och skrivit att det inte är viktigt för dig

Definiera ”massvis” av gånger. Det är väl 1 av 10.000 övergångsställen som är målat i regnbågsfärger? Är det verkligen så stort problem?

Som jag var inne på tidigare så kan du ta vilket stort varumärke som helst och räkna antalet gånger du blir exponerad för deras loggor under ett år. Du kommer se Coca Cola, Donken, Nike osv så sjukt många fler gånger än en Prideflagga. Men din bögfixerade hjärna ser endast regnbågar ÖVERALLT i samhället.
Citera
2026-05-07, 12:03
Medlem
Anybodykillers avatar
På ett sätt är det lite fint att företag vill inkludera osv. Men det blir ju olustigt när det är produkter som i grunden inte är bra för hälsan eller är en dålig produkt.

Gränsen mellan ytlig "Pinkwashing" samt att kommersiellt exploatera grupper och att faktiskt inkludera grupper i samhället är nog svår i vissa fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in