2026-05-06, 16:22
Medlem
lady84s avatar
Hej
Jag har varit nykter 11 månader. Snart dags för ett event där jag kommer dricka.

Nån som varit i liknde situation. Hur lättpåverkade va ni? Jag är tjej 60kg 167 lång. Tänkte börja med 3,5or.
2026-05-06, 16:37
Avstängd
Severlohs avatar
Det kommer inte vara någon enorm skillnad mot när du var alkoholiserad. Testa dig fram bara.
2026-05-06, 16:40
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lady84
Hej
Jag har varit nykter 11 månader. Snart dags för ett event där jag kommer dricka.

Nån som varit i liknde situation. Hur lättpåverkade va ni? Jag är tjej 60kg 167 lång. Tänkte börja med 3,5or.

Vad och hur mycket drack du innan ?

Men oavsett 3,5 or kommer inte vara några problem
2026-05-06, 16:47
Medlem
Jag höll upp i precis ett år.
Drack typ 3 stora starköl och 3-4 drinkar sen var det stopp. Inte direkt full men bara lite varm och hjärnan slutade överprocessa...
När jag tog mina inköpta öl var det i princip likadant. Drack 3 öl och ett par vodka cola sen var det stopp. Jag kunde säkert dricka några till men mitt mysstadie hade infunnit sig så det blev inget mer.
Man 100 gram 185 kilometer lång 60 veckor gammal snart. (hemliga siffror så ingen identifierar mig).
2026-05-06, 17:47
Avstängd
Är du alkoholist?
2026-05-06, 19:12
Medlem
pn222jws avatar
Det blir förmodligen direkt tillbaks till där det slutade. Jag höll förrförra året upp tre månader (i och för sig bara vin men ofta) och tålde sen samma mängd.
2026-05-07, 06:21
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Trådar om alkoholism, baksmälla och andra hälsorelaterade tillstånd skall postas i Medicin & Hälsa.

Trådar om trams, fylla och andra ovidkommande saker postas i annat lämpligt forum men INTE i alkohol.

Här diskuterar vi alkoholdrycker, alkoholkultur och därtill hörande spörsmål.

Trådar som avviker från detta kommer att låsas/Mod.

(FB) Viktigt - regler för alkoholforumet!

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in