2026-05-06, 09:41
Medlem
Hon säger att hon är vuxen och vill ha en förklaring och trodde jag bara var sur eller nåt svammel som jag inte får ihop

Därför fortsatte hon trots att jag sa det var förolämpande

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ja men där har ni nåt att snacka om istället? "Vi borde lita på varandra när man säger hur man mår" är väl ett dundrande sätt att ta sig framåt?
Citera
2026-05-06, 09:43
Medlem
På ett sätt önskar jag att snubben hon chattat med om hjälp en dag kommer över å frågar hur det gick med cykeln, så då kan jag säga "ja det där var ju en enkel punka så jag vet inte vad min sambo tänkte egentligen när hon ropar på hjälp i en fb-grupp när jag kan lösa det med ögonbindel"
Citera
2026-05-06, 09:45
Medlem
Den enda vettiga förklaringen måste vara att hon har en romans med cykelgubben.
Citera
2026-05-06, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Sambon har en el-cykel till jobbet som jag tagit på mig att ta hand om åt henne för att jag är tekniskt lagd, hon är inte.
Då vi bara har carport och hennes parkering på jobbet är under bar himmel behöver den tas väl om hand; var helg om vintern, nu kanske varannan helg.

Häromdagen fick hon punka på den och innan jag ens hunnit kolla på det har hon skrivit efter hjälp på områdets fb-grupp och har en snubbe vi inte mött som bor tre hus bort planerad att hjälpa oss. Han jobbar tydligen med cyklar.

Jag vet dock inte hur jag ska reagera för det är en enkel punktering som nästan vem som helst kan fixa (jag definitivt) och jag upplever det som rentav förolämpande att hon inte vänder sig till mig. Jag är old school och tycker en man ska kunna fixa vissa saker i ett hem även om jag inte skulle ge mig på tätskikt på wc eller dra om el å vvs etc. Och kan man inte så är det nästan mer manligt att försöka först ändå, imo.

Hon förstår inte problemet alls.

Vad tycker ni?
Är genuint nyfiken.
Påhopp möts med påhopp.

De scenarium som jag ser är;
-Hon kanske är intresserad av honom, sådant där att leta tillfällen för att lära känna och kolla läget är deras grej när de är på det humöret.
-Hon kanske vill passa på att lära känna mer folk i området, kvinnor är bra på att hitta dessa tillfällen på olika kreativa sätt.
-Det kanske tar alldeles för lång tid innan du lagar cykeln.
-Du kanske inte är så där jätteglad att fixa den och hon vill därmed helst slippa fråga, samt hitta någon annan att fixa cykeln när det behövs.

Det är upp till dig att själv fundera igenom vad som kan vara mest troligt.
Vi här på fb känner varken dig eller din sambo personligen för att egentligen kunna ge det faktiskt svaret.
Citera
2026-05-06, 09:57
Medlem
frdks avatar
Citat:
Sambon har en el-cykel till jobbet som jag tagit på mig att ta hand om åt henne för att jag är tekniskt lagd, hon är inte.
Då vi bara har carport och hennes parkering på jobbet är under bar himmel behöver den tas väl om hand; var helg om vintern, nu kanske varannan helg.

Häromdagen fick hon punka på den och innan jag ens hunnit kolla på det har hon skrivit efter hjälp på områdets fb-grupp och har en snubbe vi inte mött som bor tre hus bort planerad att hjälpa oss. Han jobbar tydligen med cyklar.

Jag vet dock inte hur jag ska reagera för det är en enkel punktering som nästan vem som helst kan fixa (jag definitivt) och jag upplever det som rentav förolämpande att hon inte vänder sig till mig. Jag är old school och tycker en man ska kunna fixa vissa saker i ett hem även om jag inte skulle ge mig på tätskikt på wc eller dra om el å vvs etc. Och kan man inte så är det nästan mer manligt att försöka först ändå, imo.

Hon förstår inte problemet alls.

Vad tycker ni?
Är genuint nyfiken.
Påhopp möts med påhopp.

Hjälplösheten bland kvinnor har gått från komik till ett samhällsproblem faktiskt.
Summerade en närståendes härjning:

Personen får inte igång en [random vanlig hushållssak].
Ringer först närmast sörjande som ger en rad tips, inget av det testas då hon hade förväntat sig hands-om hjälp inte tips på lösningar.
Mobiliserar sen hela familjen, från far, till bror till mor som ska samordna de andra två.
Ringer yrkes firma, som erbjuder sig titta på den om hon kan köra in den till stan.
Varvid hon ringer första personen för att be han göra detta, han kan först dagen efter pga jobb.
Hon ringer då firman och frågar om de kan komma ut och titta på saken, de har körigt men lägger om planerna för att hjälpa henne och erbjuder komma ut dagen efter.
Hon skriver 3 inlägg på sociala medier hur livet är fruktansvärt, hennes planer går inte som tänkt och ingen hjälper henne. 20 svar tillbaka ger tips av likande karaktär som hon fått av män, och lika många "åh stackars dig" från kvinnor.

Första personen får ny påringning och utskällning att han inte avslutar jobbet och tar sig hem och fixar problemet.
Efter 2 timmars av dåligt samvete tar han sen tidig avslut på dagen med en påhittad motivering om hunden måste till vetirnären till chefen för att ta sig hem och hjäpa henne.
Väl hemma upptäcker han att hon inte satt in nyckeln i rätt läge, vilket var första saken han hade i hans förslag till henne att kolla. Det utbryter bråk resten av kvällen då hon försöker hitta skuldabock till att det var någon annans fel och att ny sak absolut måste köpas in som fungerar utan att veta att nyckel behövs.
Firman kommer dagen efter och vänder om när de får förklaring att deras hjälp inte behövs längre.
Dagen efter kommer faktura på hjälpen och herrn får förklara för chefen hur allt gått bra med hunden hos vetrinären.
Senast redigerad av frdk 2026-05-06 kl. 10:03.
Citera
2026-05-06, 09:58
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Hon säger att hon är vuxen och vill ha en förklaring och trodde jag bara var sur eller nåt svammel som jag inte får ihop

Därför fortsatte hon trots att jag sa det var förolämpande

Men det finns ju bara en lösning: snacka med henne om det utan att dra det till en konflikt? Hon är ju inte dum i huvudet och inte du heller?
Citera
2026-05-06, 10:03
Medlem
Hon letar efter nytt. Vill ha lite spänning i livet.

Vilken normal kvinna ber om hjälp med en punktering i en lokal FB- grupp.
Till 99% chans kommer bara män att svara och med största sannolikhet en man som bor i närheten.

Jag tycker du ska bli bekant med din grannes fru och sondera terrängen om hon vill ha en otrogen simpbeta till make som nu eller en alfa som du.

Det blir också en bra näsbränna till din fru.
Citera
2026-05-06, 10:04
Medlem
Sista är ju vad hon skyller på, men vi försöker vanligtvis lösa problem själva innan vi drar in andra, det är ju alltid snabbast.

jag har skrivit lite mer om allt i diverse svar så har inte fått med alla möjliga aspekter i trådstarten

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
De scenarium som jag ser är;
-Hon kanske är intresserad av honom, sådant där att leta tillfällen för att lära känna och kolla läget är deras grej när de är på det humöret.
-Hon kanske vill passa på att lära känna mer folk i området, kvinnor är bra på att hitta dessa tillfällen på olika kreativa sätt.
-Det kanske tar alldeles för lång tid innan du lagar cykeln.
-Du kanske inte är så där jätteglad att fixa den och hon vill därmed helst slippa fråga, samt hitta någon annan att fixa cykeln när det behövs.

Det är upp till dig att själv fundera igenom vad som kan vara mest troligt.
Vi här på fb känner varken dig eller din sambo personligen för att egentligen kunna ge det faktiskt svaret.
Citera
2026-05-06, 10:07
Medlem
Haha du skenar lite =)

Men ok, du tror verkligen hon gjorde detta för att se sig om efter alternativ till mig?
Måste vara ett av de mest intrikata otrohetsförsöken jag hört om

Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Hon letar efter nytt. Vill ha lite spänning i livet.

Vilken normal kvinna ber om hjälp med en punktering i en lokal FB- grupp.
Till 99% chans kommer bara män att svara och med största sannolikhet en man som bor i närheten.

Jag tycker du ska bli bekant med din grannes fru och sondera terrängen om hon vill ha en otrogen simpbeta till make som nu eller en alfa som du.

Det blir också en bra näsbränna till din fru.
Citera
2026-05-06, 10:11
Medlem
feemaxxxs avatar
Din fru förnedrade dig ordentligt. Du ses nu som en feminin betaman utan bollar av männsikorna runt omkring er. Bäst att smyga efter väggarna de nästa veckorna för att slippa blickar från männsikor som garvar bakom ryggen på dig.

Du måste ta tillbaka hedern. Attackera!

Sätt ut en egen annons i facebook gruppen

"Hej, jag är en händig man i 35-årsåldern. Jag hjälper gärna ensamstående kvinnor att utföra småreparationer"
Citera
2026-05-06, 10:15
Medlem
Du försöker testa om jag är ett svagt psycho som nu skulle gå lös på alla eller?
Miss

Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Din fru förnedrade dig ordentligt. Du ses nu som en feminin betaman utan bollar av männsikorna runt omkring er. Bäst att smyga efter väggarna de nästa veckorna för att slippa blickar från männsikor som garvar bakom ryggen på dig.

Du måste ta tillbaka hedern. Attackera!

Sätt ut en egen annons i facebook gruppen

"Hej, jag är en händig man i 35-årsåldern. Jag hjälper gärna ensamstående kvinnor att utföra småreparationer"
Citera
2026-05-06, 10:17
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
ja, nu kanske hon förstår varför det är förolämpande men det behövdes fan 3 olika förklaringssätt, och hon fortsatte processen fast att jag sa det var förolämpande, för att hon inte förstod varför det var så

Jobbigt att du från och med nu är punka pajasen i kvarteret.

Typiskt kärringar att total förnedra män sådär... om än det säkert var omedvetet.

Lägg ut en annons du också och kolla om någon kan baka goda kakor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in