2026-05-06, 09:28
Medlem
flukkes avatar
Många år sen jag nätdejtade nu, men varför ska inte tjejerna få ha preferenser?
Vi män har ju flera krav på ålder, vikt, storlek på tuttar, barn osv så klart att de ska få ha krav på längd, ansikte, hår med mera.

Om nu medellängden för män är 180-181 cm så förstår jag att de flesta kvinnor vill ha något bättre än snittet så kanske runt 185 eller så. Precis som att jag vill ha en kvinna med ett bättre utseende än snittet.

Sen hade själv aldrig svårt att få matchningar på Tinder när det begav sig och skrev aldrig ut min längd trots att jag är 189cm. Kanske hjälpte det när det kom till vad som hände på dejterna och om man gick vidare eller inte men sällan eller aldrig innan matchningarna.
Citera
2026-05-06, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.

Fenomenet i sig är ju ingen nyhet, men det jag tänkte på är att det skrivs i profilen. Jag menar man kan väl helt enkelt swipa vänster på de män som är kortare än eller inte anger sin längd i profilen. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om ren mobbing från dem. De njuter av att trycka ner män på alla sätt de kan. Jag har också sätt kvinnor skriva om kukstorlek i profilen, men det ser jag som mer uppenbart provokativt.

Skriver män tex; tjockisar och/eller singelnammor swipa vänster i sina profiler? Det är inget jag kan se själv när jag bara får upp kvinnor.
Och nej jag är personligen inte kort men jag tycker det är osmakligt. Ingen kan rå för sin längd.

Jag kan addera att jag tror många kvinnor har tinder rent av för att mobba och dissa män. Det är huvudsyftet med appen för dem. Oavsett om det är gällande längd eller bara allmänt.

De helt korrekt iakttagelse, välkommen till verkligheten
Citera
2026-05-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, kvinnor i denna delen av världen verkar inte vara mycket att hurra för längre. Totalt styrda av massmedia, influencers och annan smörja. Jag är otroligt tacksam att jag träffade frugan för 20+ år sedan, långt innan Tinder och liknande trams. Hade jag varit singel idag och varit på jakt efter en partner hade jag garanterat letat utanför Europa, här verkar det fullständigt meningslöst.

De inte mycket bättre utomlands mera, de samma skit allstans sedan smart telefonen kom.
Citera
2026-05-06, 09:41
Medlem
Tavastehuss avatar
För att de kan.

Kvinnors krav är aldrig problem för etablissemanget eller tyckonomin.

Mäns krav hade omedelbart blivit föremål för diskussion på kultursidor, i klassrummen och t o m i politiken. Efter ett tags vevande hade knullapparna aktivt censurerat och stängt av män med ”oskäliga” krav.

Män måste sluta sukta efter dessa brudar. Även vi ”vinnare” av nuvarande trend måste inse vad vi upprätthåller.
Citera
2026-05-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
För att de kan.

Kvinnors krav är aldrig problem för etablissemanget eller tyckonomin.

Mäns krav hade omedelbart blivit föremål för diskussion på kultursidor, i klassrummen och t o m i politiken. Efter ett tags vevande hade knullapparna aktivt censurerat och stängt av män med ”oskäliga” krav.

Män måste sluta sukta efter dessa brudar. Även vi ”vinnare” av nuvarande trend måste inse vad vi upprätthåller.

Bästa svaret här, du fattar grejen. Vi män sitter på den riktiga makten men vi har gett ifrån oss dem billigt.
Som tack för det respekterar inte kvinnor oss män mera som tex på 50 talet.
Jag har även sätt feta och fula kvinnor som tror att de är någon slags gudinna eftersom män är så desperata.
Citera
2026-05-06, 09:54
Medlem
Får för mig att kvinnor vill vara den kortare.
De vill vara så kallat petite, att de känner sig
okvinnliga om inte mannen är längre än dem
Citera
2026-05-06, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
De inte mycket bättre utomlands mera, de samma skit allstans sedan smart telefonen kom.
Det har du i och för sig rätt i.
Citera
2026-05-06, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Förstod man ju att detta skulle komma från någon med färre än tre hjärnceller.

Jag är en bra bit längre än genomsnittet så jag är förmodligen längre än dig, men även om jag själv alltid lever upp till längdkraven så sveper jag vänster på kvinnor som inte klarar av att bete sig bättre på dejtingappar än att håna och trycka ner män. Det ger bara ett väldigt omoget intryck.

Jag förstår dock att du inte har råd att svepa vänster på någon utan får ta det du kan få

Skillnaden mellan oss är att jag inte gråter ut på Flashback om orättvisor på datingappar. Har aldrig svept något på någon app. Kvinnor har all rätt att ärligt uttrycka sina preferenser, faktum är att det gör mig sexuellt upphetsad att läsa om deras preferenser och hur exklusiva de är. Damer värda att respektera är damer som sätter plebejer ordentligt på plats.

Länge leve starka kvinnors rätt att uttrycka sig ärligt och fritt på appar och annorstädes.
Citera
2026-05-06, 10:21
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Ligger ju faktiskt en hel del i detta. Ett motiv till att provocera på en dating-app eller för den delen på ett forum kan ju oxå vara ett sätt att skapa uppmärksamhet samt konkurrens.

Hur då konkurrens? Hmm.
Citera
2026-05-06, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Men blir en man lika respekterad om han skriver tex:

Sökes EJ: paddor, giraffer med avlånga pannor, vinhäxor, singelmorsor, "mkt bagage", daddy issues, "inom spektrumet" samt brillormar. Dessa ger mig ICKs!

Jag är genuint nyfiken.

EDIT: jag sitter btw inte på nån dating-app själv men har en tjejkompis som gör det sedan nyligen - ska bli intressant att se hur många psykon hon lyckas träffa på kort tid samt hur hon selekterar och tänker om det. För hela jävla online-dating-djungeln verkar ju numera vara mer lr mindre sinnessjuk.

Nej men det är inget nytt och det är så det ska vara. Långa män med stora kukar tar rubbet på appar och annorstädes. Helt rätt.

Ja du har en "tjejkompis" ja, och alla "män" som gråter i tråden är "egentligen långa".
Citera
2026-05-06, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Härligt att kvinnor vågar vara mer ärliga med sina preferenser numera.

Allmänt känt att kvinnor vill ha långa män med stora kukar, knappast provocerande för andra än er med mikroskopiska.

Blev nästan feminist nu.

Fast det där stämmer inte.
Gång på gång ser vi höga krav på sociala medier.
I verkligheten går de sen och knullar en ful kort man.
Digitalt lever de i en fantasi där de eftersträvar det bästa.
När de går ut genom dörren så tar deras primitiva behov över.

Sen är det såklart att kvinnor föredrar långa och snygga, men jag har sett det gång på gång - kvinnor jag själv dejtat.
Skyhöga krav online, sedan har de börjat dejta någon ful gemensam vän som charmat de genom personlighet.
Det här ser vi från kvinnor också som online skriver "jag är attraherad av min kollega trots att han inte har någon egenskap jag normalt finner attraktiv".
Citera
2026-05-06, 10:47
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Ämnet är hett i USA senaste åren dude

Alla som inte tycker om Feminism och hur illa män blir behandlade i väst borde följa och kolla in LennyMiller på Instagram eller YouTube ingen gör det här bättre än honom Han tillhör hoppets generation av killar (dem som är födda efter år 2000)

Han är en ung, modig och charmig hjälte med etnisk SVENSK bakgrund / ancestry!

Tack Lenny Miller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in