2026-05-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Håller med om det mesta, är själv 193 och har inga sämre drag (mer än min förnöjsamhet).

Korta män har man till att sätta ölen på huvudet på och tömma blåsan i munnen på medan man uppvaktar deras kvinnliga bekanta. Det är så naturen är ordnad. Varför ska då inte kvinnor få skriva detta i appar och på kontaktställen? Dvs att de vill ha en lång man som skyddar dem och ger dem status? Små män kallar det mobbing och javisst vad trodde ni, ni korta? Att alla var lika värda? Sex är inte en mänsklighet mina små vänner. Trams och naturvidrigt att kvinnor inte ska få uttrycka sina preferenser fritt.

Det är skitsamma att du är 193 när du verkar ha en genomvidrig personlighet.
Citera
2026-05-05, 23:46
Medlem
Man är aldrig skyldig andra att vara attraherad av dem. Om man inte gillar korta, tjocka, brunögda, gingers, transor etc, ja då gör man helt enkelt inte det och man har ingen skyldighet att ändra sig. En individ är inte en myndighet eller domstol som är skyldig att behandla alla jämlikt och sakligt.

För övrigt har genomsnittligt långa män flest barn. Man behöver med andra ord inte vara särskilt lång för att ha god reproduktiv framgång.
Citera
2026-05-05, 23:47
Medlem
norther1s avatar
Är det på något sätt en nyhet för dig att nätdejting är ytligt? På bild eller i verkligheten efter ett glas rosé dras hon till den taniga 190+killen över en krallig pitbull med blomkålsöron på 175, även fast denna primitiva attraktion har sitt ursprung i en mans fömåga att kunna försvara kvinnan. Det här är ett läge du bara måste acceptera. Längden här är förstås en av de viktigaste ytliga markörerna. Är du inte tillräckligt lång kan det kanske accepteras om du kan visa upp någon annan ytlig kvalité. Har du inte någon ytlig styrka alls bör du lämpligtvis skit i att nätdejta överhuvudtaget. Det är bortkastad tid.

P.s. är själv 193cm lång och har en 22cm kobra i brallan.
Citera
2026-05-05, 23:53
Medlem
Uppfattar det som att män som är 165-175 cm är rena porrstjärnor som Jordi El Nino.
Citera
2026-05-05, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Det är skitsamma att du är 193 när du verkar ha en genomvidrig personlighet.

Inte jag som vill tvinga kvinnor att dejta korta män med mikroskopisk utrustning.

Kvinnor ska ha all rätt att uttrycka sina preferenser utan skam anser jag.

Män också.

Jag tror på yttrandefrihet.
Citera
2026-05-06, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost

Jag kan tänka mig tjocka, petita, långa, korta, vita, bruna och svarta kvinnor.

Att man tar vad fan som helst är kanske inget man ska skylta med.....On topic så ska halvportioner inte få föröka sig så det är jättebra att kvinnorna motar dvärg-olle i grind redan i sina profiler.
Citera
2026-05-06, 00:05
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Jag har de senaste året roat mig med tinder och noterat att kvinnor gärna listar längdkrav i sin profil. Oftast är det 180 eller 185 cm som anges. Någon gång har jag sett 175.

Fenomenet i sig är ju ingen nyhet, men det jag tänkte på är att det skrivs i profilen. Jag menar man kan väl helt enkelt swipa vänster på de män som är kortare än eller inte anger sin längd i profilen. Det får mig att dra slutsatsen att det rör sig om ren mobbing från dem. De njuter av att trycka ner män på alla sätt de kan. Jag har också sätt kvinnor skriva om kukstorlek i profilen, men det ser jag som mer uppenbart provokativt.

Skriver män tex; tjockisar och/eller singelnammor swipa vänster i sina profiler? Det är inget jag kan se själv när jag bara får upp kvinnor.
Och nej jag är personligen inte kort men jag tycker det är osmakligt. Ingen kan rå för sin längd.

Jag kan addera att jag tror många kvinnor har tinder rent av för att mobba och dissa män. Det är huvudsyftet med appen för dem. Oavsett om det är gällande längd eller bara allmänt.

Du har rätt. Det är hjärndött på så många sätt.

1. De hade inte accepterat om en man skrev något krav om deras kropp i sin profil.
Det har blivit normaliserat att kvinnor kan säga i princip vad som helst om män och män kan inte säga något tillbaka.

2. Att låsa in sig på en enda egenskap av en person är idiotiskt. De hade då alltså dejtat en total psykopat som ser ut som ett sprängt skithus om denna bara var lång?
Citera
2026-05-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det kanske är långa kvinnor på 175 cm. Som vill ha en man som är något längre än henne själv. Som skriver längdkrav i sin profil.

Det lär ju inte vara korta kvinnor som skriver så iaf.? En 155 cm kvinna som vill ha en 30 cm längre man? Inte troligt.

Svar, ja. Jag är själv 196 cm och föredrar bara långa kvinnor runt 180 cm. Att dessa kvinnor (kvinnor emellan 175-180 cm uppåt) inte vill dejta/tycker det ser konstigt ut att dejta korta killar har jag FULL förståelse för. Samtidigt som dom flesta korta killar inte vill dejta långa tjejer med. Jag tycker inte om när tjejen ser ut som min tonårsdotter heller. Jag vill ha en kvinna som är mer i längd med mig.

Dessa korta kvinnorn kan lätt dejta män runt 170-175 cm. Eftersom dessa män blir ju automatiskt långa för dom som är så korta.
Senast redigerad av aconitumwolfsbane 2026-05-06 kl. 00:12.
Citera
2026-05-06, 00:14
Medlem
lakritcs avatar
Dessa "längdkräv" tenderar att försvinna med status och cash. De som skriver ut kravlistor är ju att likna vid eskorter.
Citera
2026-05-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det kanske är långa kvinnor på 175 cm. Som vill ha en man som är något längre än henne själv. Som skriver längdkrav i sin profil.

Det lär ju inte vara korta kvinnor som skriver så iaf.? En 155 cm kvinna som vill ha en 30 cm längre man? Inte troligt.

Ja men varför skriva ut det i sin profil? Män skriver knappast "bara kvinnor under 65 kg" i sina profiler, även om de föredrar/bara kan tänka sig kvinnor under 65 kg. Ser man en person som ser ut att väga mer än det så sveper man bara vänster. Inte särskilt svårt. På så sätt kan man sålla ut de personer man vill ha UTAN att samtidigt trycka ner alla som inte möter ens krav.

Men många kvinnor verkar sakna den grundläggande respekten för andra människor, och särskilt då för män de inte är intresserade av. De verkar bara se dem som skräp som det är fritt fram att mobba och håna.
Citera
2026-05-06, 00:17
Medlem
Citat:
Jo det finns definitivt. Jag vet inte hur vanligt det är men jag har sett en del 160-170 cm kräva långa män.

Män bryr sig sällan om längd.
Det tror jag nog. De vill inte heller ha en alltför kort partner. Det blir ju konstigt det med.
Citera
2026-05-06, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Dessa "längdkräv" tenderar att försvinna med status och cash. De som skriver ut kravlistor är ju att likna vid eskorter.

Eskorter efterfrågar exklusivt pengar inte specifikt utseende, så de som skriver kravlistor är nog mindre eskorter än de som inte gör det.

Status, cash och intelligens är förstås saker som förhöjer män. Tycker du att det är orättvist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in