Citat:
TS borde inte agerat överhuvudtaget. Snacket går naturligtvis bland de anställda och även deras vänner och familjer och det räcker för att det ska bli en kedja med skitsnack på stan. Snart är det allmänna att TS är en rutten arbetsgivare som inte följer lagen och som inte gynnar sina anställda och som utnyttjar dem som han själv vill för sin egen fördel. En sån arbetsgivare tror bara att alla står på god fot med honom. Men en arbetsgivare som tar bort anställdas rättigheter, mutar dem och som har egna lösningar på icke problem är i själva verket inte en arbetsgivare man egentligen vill ha och som man verkligen respekterar för den människa han är. Tvärtom...
Eller är de anställda (=den ständigt vabbandes kollegor som alltid får täcka upp) själaglada och tacksamma att chefen tänker även på deras arbetsmiljö och tar tag i detta jätteproblem.
Jag slutade på mitt förra jobb pga liten personalgrupp och en kollega som ständigt vabbade. Tröskeln för att vabba var extremt låg. Ett litet skrapsår på ett barns tumme är bara ett exempel. Kollegan hade noll verksamhetstänk och blev iom sitt beteende mycket illa omtyckt. Jag kan väl nämna att vi alla var småbarnsföräldrar, men ingen annan missbrukade systemet. Att lämna sina kollegor upprepat och systematiskt (klämdagar, jul, extra semestervecka) var otroligt svinigt gjort. Detta är verkligen inte chefens ansvar att lösa, det är ett medarbetaransvar var och en har att försöka få det att funka på arbetsplatsen.
Då vederbörande inte gick för arbetsgivaren att göra sig av med och blockerade en tjänst som därmed inte gick att tillsätta, så sade jag upp mig.
Det borde finnas ett sätt att göra sig av med vabmissbrukare. De förstör arbetsplatser.