Citat:
Ursprungligen postat av
Mailmans
Det är inte direkt super billigt att vabba. Man får ju typ ut 50%
80% får jag minsann när jag vabbar. Som tur är så är mina barn i regel bara hemma nån vecka var per år som jag å frugan kan dela på så att det stör våra verksamheter så lite som möjligt.
Alla har dock inte turen med relativt friska barn. Dotterns kompis lillebror var typ alltid sjuk när han gick i f:an vilket gjorde att pappan fick jobba hemifrån. Dock så kan ju inte alla jobba hemifrån, utan bara de med administrativa tjänster.
Samtidigt e det skit att jobba hemifrån med sjuka barn. Jag har testat det och det blir fasen inte mycket gjort då barnet skall ha mat, medicin mm. Det blir varken hackat eller malet.
Men som svar på att sparka någon för VAB: Utan möjligheten till VAB i Sverige så skulle vi nog se en extrem problematik angående barnafödandet i Sverige, vilket I sin tur kommer drabba oss vuxna i efterhand eftersom det är dom som förväntas ta hand om oss på äldreboendet samt betala in framtida skatter för att vi ens skall ha ett äldreboende att flytta till. Det skulle bli kaos i vårt välfärdssamhälle helt enkelt. Som bolag behöver man dessutom inte betala för personalen som VABB:ar.
Jag fattar att man inte bara kan ta in nån från gatan och ersätta vissa individer ifall dessa inte är på jobbet, men alternativet att riva upp VAB är bra mycket värre.
Förslag: man kanske kan ta in någon deltidare som lär sig uppgifterna och som sedan kan vara inhoppare vid behov?