2026-05-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intetegeltack
Det var väl inte förrän i början av maj sommman förstod att den man som avled på fartyget dog av Hantavirus. Däremellan har passagerare hoppat av. Jag antar att resan kan se okika ut för passagerare
Vissa åker hela, andra hoppar på och av . Den 24 april hoppar den svenske personen av och flög hem ingen visste då att det fanns Andes-virus ombord. Personen befinner sig i Sverige och det finns inte mkt Info eftersom FHM slår ifrån sig att det inte är deras uppgift att hantera. Det är regionen i det län som personen tillhör som dka hålla i informationen och ev smittspårning.

Om det stämmer som jag läst här så är den personen medveten om allt och isolerar sig i hemmet i väntan på att inkubationstiden ska gå ut. Beroende på när personen klev på 1-24 april och hur nära de smittade/sjuka varit den svenska personen så får man räkna 1-8 veckor framåt som är inkubationstiden.

Jag tycker hur som helst att det är skitdåligt att man inte vara kan vara transparent och informera allmänheten att "en svensk fanns på fartyget mellan si och så, flög hem ungefär då och är isolerad och det glrs provtagning " känns så oproffsigt att inte informera. Man ska begära gå in här för att söka info. Medan andra länder har både presskonferens m m, visserligen för att Spanien skulle ta emot resterande på fartyget o transportera vidare till deras respektive hemländer. Men alla länder som har eller haft medborgare som varit på fartyget, lämnat tidigare eller är kvar borde informera sin befolkning. Sverige är så flata. Tittade i morse på TV4 och där bekräftades knappt att det funnits en svensk. Vad är problemet? Säger dom "integritet" smäller jag av. Precis som att alla bara "ahaaaa nu vet jag vem det är" bara för att de skulle säga : en person hemmahörande i Sverige är isolerad och under uppsikt. Det skulle känts 1000 ggr bättre än att få se en lista på Tiktok där det står vilka länder som hade medborgare t ex Sverige, Danmark Turkiet, usa Frankrike osv
Det var exakt likadant i börja på covid,ingen skulle bli utsatt och misstänkt ,integritet var viktigast!
Det som är rätt skrämmande är att allt påminner om hur covid sköttes i början, även då kändes det som om man verkligen ville att viruset skulle spridas.
Senast redigerad av Sjelvklart 2026-05-11 kl. 12:45.
Citera
2026-05-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Det var exakt likadant i börja på covid,ingen skulle bli utsatt och misstänkt ,integritet var viktigast!
Det som är rätt skrämmande är att allt påminner om hur covid sköttes i början, även då kändes det som om man verkligen ville att viruset skulle spridas.

Instämmer
Citera
2026-05-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Jag tycker med handen på hjärtat hur elakt det än låter!

Man skulle bombat hela båten! Med alla människor på. Låt det sjunka till havets botten.

Bättre att några hundra dör! Än att miljontals dör. Det är väl för fan sunt förnuft ?

Det är samma när ett kapat plan med passagerare är påväg på tätområdet ? Då skjuts det ner? Då är det ingen som tar hänsyn till dom XX som är på planet? NOPE då ska dom offras för att säkerställa att folk i tätområdet inte dör, Och fler oskyldiga dör?

Finns nog fan ingen som inte håller med mig här. Förutom dom satanisterna som planerat detta under lång tid.
Nja, behövs ju inte sådana drastiska åtgärder , dom är ju redan isolerade på en båt ,en båt dom faktiskt frivilligt redan spenderat månader på, vad gör en månad till liksom, allt känns så konstigt!
Citera
2026-05-11, 12:55
Medlem
Citat:
Jag tycker med handen på hjärtat hur elakt det än låter!

Man skulle bombat hela båten! Med alla människor på. Låt det sjunka till havets botten.

Bättre att några hundra dör! Än att miljontals dör. Det är väl för fan sunt förnuft ?

Det är samma när ett kapat plan med passagerare är påväg på tätområdet ? Då skjuts det ner? Då är det ingen som tar hänsyn till dom XX som är på planet? NOPE då ska dom offras för att säkerställa att folk i tätområdet inte dör, Och fler oskyldiga dör?

Finns nog fan ingen som inte håller med mig här. Förutom dom satanisterna som planerat detta under lång tid.

Det låter onödigt, men de hade kunnat isolera personerna på en och samma plats skilda från varandra under 8 veckor istället för att sprida dem över världen.
Citera
2026-05-11, 12:57
Medlem
Citat:
Det var väl inte förrän i början av maj som man förstod att den man som avled på fartyget dog av Hantavirus. Däremellan har passagerare hoppat av. Jag antar att resan kan se okika ut för passagerare
Vissa åker hela, andra hoppar på och av . Den 24 april hoppar den svenske personen av och flög hem, ingen visste då att det fanns Andes-virus ombord. Personen befinner sig i Sverige och det finns inte mkt Info eftersom FHM slår ifrån sig att det inte är deras uppgift att hantera. Det är regionen i det län som personen tillhör som ska hålla i informationen och ev smittspårning.

Om det stämmer som jag läst här så är den personen medveten om allt och isolerar sig i hemmet i väntan på att inkubationstiden ska gå ut. Beroende på när personen klev på 1-24 april och hur nära de smittade/sjuka varit den svenska personen så får man räkna 1-8 veckor framåt som är inkubationstiden.

Jag tycker hur som helst att det är skitdåligt att man inte bara kan vara transparent och informera allmänheten att "en svensk fanns på fartyget mellan si och så, flög hem ungefär då och är isolerad och det görs provtagning " känns så oproffsigt att inte informera. Man ska behova gå in här för att söka info. Medan andra länder har både presskonferens m m, visserligen för att Spanien skulle ta emot resterande på fartyget o transportera vidare till deras respektive hemländer. Men alla länder som har eller haft medborgare som varit på fartyget, lämnat tidigare eller är kvar borde informera sin befolkning. Sverige är så flata. Tittade i morse på TV4 och där bekräftades knappt att det funnits en svensk. Vad är problemet? Säger dom "integritet" smäller jag av. Precis som att alla bara "ahaaaa nu vet jag vem det är" bara för att de skulle säga : en person hemmahörande i Sverige är isolerad och under uppsikt. Det skulle känts 1000 ggr bättre än att få se en lista på Tiktok där det står vilka länder som hade medborgare t ex Sverige, Danmark Turkiet, usa Frankrike osv

Personen är ju läkare. Vad gjorde hen under tiden från hemkomst till att det blev känt angående viruset? Jobbade antar jag? Träffade massa människor nära?
Citera
2026-05-11, 12:58
Medlem
Citat:
Det var väl inte förrän i början av maj som man förstod att den man som avled på fartyget dog av Hantavirus. Däremellan har passagerare hoppat av. Jag antar att resan kan se okika ut för passagerare
Vissa åker hela, andra hoppar på och av . Den 24 april hoppar den svenske personen av och flög hem, ingen visste då att det fanns Andes-virus ombord. Personen befinner sig i Sverige och det finns inte mkt Info eftersom FHM slår ifrån sig att det inte är deras uppgift att hantera. Det är regionen i det län som personen tillhör som ska hålla i informationen och ev smittspårning.

Jag tycker hur som helst att det är skitdåligt att man inte bara kan vara transparent och informera allmänheten att "en svensk fanns på fartyget mellan si och så, flög hem ungefär då och är isolerad och det görs provtagning " känns så oproffsigt att inte informera. Man ska behova gå in här för att söka info. Medan andra länder har både presskonferens m m, visserligen för att Spanien skulle ta emot resterande på fartyget o transportera vidare till deras respektive hemländer. Men alla länder som har eller haft medborgare som varit på fartyget, lämnat tidigare eller är kvar borde informera sin befolkning. Sverige är så flata. Tittade i morse på TV4 och där bekräftades knappt att det funnits en svensk. Vad är problemet? Säger dom "integritet" smäller jag av. Precis som att alla bara "ahaaaa nu vet jag vem det är" bara för att de skulle säga : en person hemmahörande i Sverige är isolerad och under uppsikt. Det skulle känts 1000 ggr bättre än att få se en lista på Tiktok där det står vilka länder som hade medborgare t ex Sverige, Danmark Turkiet, usa Frankrike osv

De informerar inte eftersom de saknar kontroll. De vet helt enkelt inte och ingen vill ta ansvar. De säger att det är upp till regionen där personen bor. Det tycker jag är fel. Det är en nationell angelägenhet.
Citera
2026-05-11, 12:59
Medlem
Monerokungens avatar
Vi leker med tanken!

Det är luftburet det är 20% dödlighet. Folk till höger och vänster får det, Vissa dör andra inte, Vänner dör , Vänners vänner dör osv.

HUR kommer svenska samhället bli då? Jag gissar på obligatoriskt jobb ändå för maffian ska ha in sin skatt.

Skolan måste barnen gå till för vi har skolplikt i Sverige, Trotts 20% dödlighet.
Citera
2026-05-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Nja, behövs ju inte sådana drastiska åtgärder , dom är ju redan isolerade på en båt ,en båt dom faktiskt frivilligt redan spenderat månader på, vad gör en månad till liksom, allt känns så konstigt!

Ja de hade ju en perfekt situation egentligen. Varför tog de inte vara på möjligheten?!?
Citera
2026-05-11, 13:02
Medlem
Citat:
Vi leker med tanken!

Det är luftburet det är 20% dödlighet. Folk till höger och vänster får det, Vissa dör andra inte, Vänner dör , Vänners vänner dör osv.

HUR kommer svenska samhället bli då? Jag gissar på obligatoriskt jobb ändå för maffian ska ha in sin skatt.

Skolan måste barnen gå till för vi har skolplikt i Sverige, Trotts 20% dödlighet.

Sjukvården kollapsar totalt. Massgravar osv. Såklart måste man då göra allt för att förhindra smittspridning men det lär ju inte hjälpa. Ingen människa kommer ju att skicka sina barn till skolan eller gå till jobbet fattar du väl…
Citera
2026-05-11, 13:02
Medlem
ATT man inte kunde VÄNTA ens karantänstiden??? Bara släppa alla vind för våg. Det tog bara några dagar så hade idioterna spritt skiten omkring sig. Det spelar ingen roll vilka återgärder man tar, det kommer alltid vara någon som är viktig nog att skita i allt. Typ en fest.
Citera
2026-05-11, 13:03
Medlem
Den här tråden ligger bra till att få årets Krösa-Maja-pris...
Citera
2026-05-11, 13:03
Medlem
Detta virus get väl 40% dödlighet?

Citat:
Vi leker med tanken!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in