2026-05-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Vi leker med tanken!

Det är luftburet det är 20% dödlighet. Folk till höger och vänster får det, Vissa dör andra inte, Vänner dör , Vänners vänner dör osv.

HUR kommer svenska samhället bli då? Jag gissar på obligatoriskt jobb ändå för maffian ska ha in sin skatt.

Skolan måste barnen gå till för vi har skolplikt i Sverige, Trotts 20% dödlighet.
nja , vi har ju faktiskt haft ett liknade scenario med covid, viss 20% dödlighet kan kanske ändra på det.
Citera
2026-05-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
När du väl är under smittskyddslagen är det relativt enkla och väl tilltagna regler.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Smittskyddslagen?wprov=sfla1

" Därför har en individ som drabbas av en av dessa sjukdomar en särskild plikt att söka vård och genomgå behandling och plikt att hjälpa till att spåra smittan och undvika att smitta andra. Samtidigt har individen rätt till kostnadsfri vård och fria läkemedel. "

Försäkringskassan skulle kunna bli kinkig om det var 6-12 mån sjukskrivning men med hantavirus är inte detta aktuellt.

Det står ju inget om sjukskrivning eller rätt till ersättning för förlorad arbetsinkomst?
Citera
2026-05-11, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
ATT man inte kunde VÄNTA ens karantänstiden??? Bara släppa alla vind för våg. Det tog bara några dagar så hade idioterna spritt skiten omkring sig. Det spelar ingen roll vilka återgärder man tar, det kommer alltid vara någon som är viktig nog att skita i allt. Typ en fest.

Ja speciellt om personen inte är konstaterat sjuk och känner sig frisk samt att hela ansvaret ligger på den enskilde. Många människor är egoister.
Citera
2026-05-11, 13:07
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Sjukvården kollapsar totalt. Massgravar osv. Såklart måste man då göra allt för att förhindra smittspridning men det lär ju inte hjälpa. Ingen människa kommer ju att skicka sina barn till skolan eller gå till jobbet fattar du väl…

Säg inte det! Så hjärntvättade av slaviska svenska människor är. Så LAGEN säger skolplikt då är det så. Även om det var 100% dödlighet. Så hade hjärntvättade människor tagit risken. För skolplikt och jobbplikt kan man inte gå emot i Sverige. Det är bevisat.
Citera
2026-05-11, 13:16
Medlem
löls avatar
Ska bli intressant om folk kommer resa i sommar som vanligt och sedan sätta igång en möjlig pandemi.
Citera
2026-05-11, 13:20
Medlem
Citat:
Säg inte det! Så hjärntvättade av slaviska svenska människor är. Så LAGEN säger skolplikt då är det så. Även om det var 100% dödlighet. Så hade hjärntvättade människor tagit risken. För skolplikt och jobbplikt kan man inte gå emot i Sverige. Det är bevisat.

Då är det ju de som dukar under först.
Citera
2026-05-11, 13:44
Medlem
rudi1985s avatar
Och jag som ser fram emot först fotbolls vm och sen ny hockeysäsong i höst. Skall det börjas nu igen med lockdowns och hålla avstånd och bla bla bla. Var 6 år en sådan lång tid för globalisterna? var det dags iscensätta en ny fake pandemi nu? ja såklart. Pratade med en kille häromdagen och han sade en rolig sak så vi båda började skratta han sade "har du tänkt på att när ukraina kriget började försvann corona . Vi båda garvade gott.
Citera
2026-05-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Var startade skeppet sin resa? Jag kan bara spåra det tillbaka till Ushuaia, Argentina. Varför finns ingen info om var det var innan? Är väl troligt att personerna smittats tidigare? Inga lyxkryssare med européer och amerikaner startar väl i södra Argentina?
Ushuaia är bas för expeditionsfartyget under södra halvklotets sommar. Utflykter till Antarktis m.m. Sedan flyttar det sig till norra halvklotet med expeditioner till Arktis.
Citera
2026-05-11, 14:09
Medlem
Tror ni att det kommer bli dagliga presskonferenser lagom till lunch igen?
Citera
2026-05-11, 14:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vi leker med tanken!

Det är luftburet det är 20% dödlighet. Folk till höger och vänster får det, Vissa dör andra inte, Vänner dör , Vänners vänner dör osv.

HUR kommer svenska samhället bli då? Jag gissar på obligatoriskt jobb ändå för maffian ska ha in sin skatt.

Skolan måste barnen gå till för vi har skolplikt i Sverige, Trotts 20% dödlighet.

Kommer bli kaos. Djungelns lag. Äta eller ätas.
Det här viruset skapar en stor klump i magen hos mig. Speciellt myndigheternas hantering. De verkar inte veta vad de sysslar med. Sverige är väl dessutom ett av de länder som är sämst rustat pga vårdkrisen. Det är sas kris redan innan krisen nått oss.
Citera
2026-05-11, 14:22
Medlem
På -80 talet arbetade min kompis med dikes arbete. Han fick smittan. Det var inget värst. Han fick behandling och det var det. Fast förstås, då fanns inte Internet hysteri.
Citera
2026-05-11, 14:29
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taxiknegen
På -80 talet arbetade min kompis med dikes arbete. Han fick smittan. Det var inget värst. Han fick behandling och det var det. Fast förstås, då fanns inte Internet hysteri.

Det har ändrats på 45 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in