2010-01-19, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Vilka moddar är bra enligt er? Motivera.
För det första så har många moddar gått över till kingdoms så du bör väl ha de för att spela alla moddar.
Sen beror det en hel del på smak. Själv gillade jag väldigt mycket Deus Lo vult, dock så tror jag nästan stainless steel är bättre nu. Om du letar efter något annat så är third age modden bäst, hel remake som är riktigt bra gjort.
Mitt tips är att du gå in och läser vad de gör, ett tips är att kolla postcount, de populäraste moddarna har mycket större community och är imo oftast de bästa. Finns mycket submods osv till dem också som de mindre saknar. Dock så kan olika moddar rikta in sig på olika perioder osv så det är som sagt mycket smak.
Citera
2010-01-19, 20:21
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
För det första så har många moddar gått över till kingdoms så du bör väl ha de för att spela alla moddar.
Sen beror det en hel del på smak. Själv gillade jag väldigt mycket Deus Lo vult, dock så tror jag nästan stainless steel är bättre nu. Om du letar efter något annat så är third age modden bäst, hel remake som är riktigt bra gjort.
Mitt tips är att du gå in och läser vad de gör, ett tips är att kolla postcount, de populäraste moddarna har mycket större community och är imo oftast de bästa. Finns mycket submods osv till dem också som de mindre saknar. Dock så kan olika moddar rikta in sig på olika perioder osv så det är som sagt mycket smak.
Skulle du kunna länka till någon sida där man kan hitta dessa?

Och ja - har kingdoms.
Citera
2010-01-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Skulle du kunna länka till någon sida där man kan hitta dessa?

Och ja - har kingdoms.

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=3 här hittar du allt
Citera
2010-01-19, 21:30
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unilar
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=3 här hittar du allt
Tack! Ska kolla upp det sen.
Citera
2010-03-12, 19:14
Medlem
The Crashs avatar
Någon som vet hur man fixar buggen när någon annans faktions diplomat står bredvid ens stad, börjar spela en animation(som tar aslång tid) när man är klar med sin runda.
Citera
2010-03-13, 15:43
Medlem
Finns det någon mod eller patch som gör att man kan styra försvarstornen när man försvarar en stad. De verkar ju skjuta lite random.
Citera
2010-03-16, 10:23
Medlem
För jag börjar bli trött på att kanontornen skjuter på framstormande bönder och ignorerar murbräckan som är på väg eller belägringstornen. Eller när man gör en rush med sin general så blir han dödad av sina egna torn.
Citera
2010-05-04, 13:47
Medlem
GreatLakes avatar
någon som vet hur man stänger av krutet. tkr de e kul o lira utan krut, ska man ladde ner en mod lr vad ska man göra
Citera
2010-05-28, 21:56
Medlem
Håller på o tankar det nu... Spelat mig trött på napolen war så det ska bli kul med lite omväxling!!
Citera
2010-05-28, 23:02
Medlem
Herr-Nidings avatar
Vill man ha bort krut får man ta och modda, ingen annan utväg. Enklast är väl kanske att ändra timescale. Fast det har ju sina bieffekter.
Att ta bort enheter är lite är lite jobbigare. Dock man kan förstås göra så att de är kvar men ej kan rekryteras vilket är enklare.
Citera
2010-08-20, 15:07
Medlem
Stressoraklets avatar
Var med om en sån fruktansvärt frustrerande grej igår. Spelar som Portugal och började med att rätt kvickt göra mig av med mina spanska grannar. Sedan riktade jag mina ögon mot de muslimska kättarna i syd vilka jag snart har snuvat på sin sista region. Under hela spelets gång har dock fransmännen i norr bitchat och vi har gång på gång slutit fred, som de sedan brutit genom att blockera mina hamnar i Medelhavet. Jag fick till slut nog och bestämde mig för att sätta punkt för Frankrikes fortsatta expansion. Rustade en medelstor armé i Zaragoza för att ta erövra deras sydligaste region (Tolouse?) samt slakta en runtströvande liten här bestående av en enhet med Mailed Knights samt två enheter med Spear Men... Slaget stod vid Pyrenéernas norra sluttning, dvs väldigt kuperat. Gjorde ner riddarna på några sekunder och lät mitt artelleri ta hand om spjutgrabbarna. När det var avklarat så förväntade jag mig att få tåga vidare mot deras intilliggande slott, men det visar sig att fienden har en enhet Spear Men kvar - högst uppe på berget - helt jävla out of reach. Dom bara står där och göra ingenting, för de kan inte heller göra nånting - det går varken tas dit eller därifrån. Fruktansvärt irriterande och i och med att jag spelar utan tidbegränsning på slagen så är jag tvungen att dra tillbaka mina soldater för att avsluta slaget vilket i sin tur resulterar i att de får tillbaka våra krigsfångar samt att min armé i nästa runda vänder sig mot mig och blir till en rebellarmé istället... Då hatar man det här spelet.
Citera
2010-08-20, 17:16
Medlem
Stressoraklets avatar
By the way...

Någon som vet hur många soldater som krävs för att gå med i ett korståg? Min generalenhet har 21 soldater och när jag vilja ansluta honom med tillhörande armé till korståg så säger spelet att jag har för få soldater...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in