2010-08-20, 18:33
Medlem
Tror du måste ha minst 8 enheter + en general
Senast redigerad av Zarmitar 2010-08-20 kl. 18:37.
Citera
2010-10-17, 17:51
Medlem
Kakormedsafts avatar
hej alla, när jag försöker installera kingdoms på min dator säger den bara "failed to apply updates" och så stängs installern ner, någon som vet hur man löser det? btw så har jag vista.
Citera
2010-10-28, 20:00
Medlem
Hur skapar jag nya traderouts och så vidare rent praktiskt i spelet? Det räcker typ inte att gå över med sin merchant för att den nya varan ska läggas till i närmasta stadens trade-register.. Man kan inte heller klicka på varan och lägga till den nånstans.. WHAT TO DO?

/Ligai
Citera
2010-10-28, 20:45
Medlem
Trustys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ligai
Hur skapar jag nya traderouts och så vidare rent praktiskt i spelet? Det räcker typ inte att gå över med sin merchant för att den nya varan ska läggas till i närmasta stadens trade-register.. Man kan inte heller klicka på varan och lägga till den nånstans.. WHAT TO DO?

/Ligai

Ska räcka att bara sätta merchanten på till exempel på järn. Efter några omgångar så får du mer inkomst. För få traderoutes så måste du be om handel med en annat land.

Citat:
Ursprungligen postat av Kakormedsaft
hej alla, när jag försöker installera kingdoms på min dator säger den bara "failed to apply updates" och så stängs installern ner, någon som vet hur man löser det? btw så har jag vista.

Testa med att högerklicka och kör som administratör.

Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
By the way...

Någon som vet hur många soldater som krävs för att gå med i ett korståg? Min generalenhet har 21 soldater och när jag vilja ansluta honom med tillhörande armé till korståg så säger spelet att jag har för få soldater...

Du måste ha minst 8 enheter och en general. När du går med i ett korståg så behöver du inte betala upkeep för dessa soldater, vilket underlättar en hel del.
Citera
2010-10-29, 10:13
Medlem
Numes avatar
fientliga armeér, eller fientliga vägar (tror jag, eller iaf så kan man ju inte handla med fienden eller neutral), kan också blockera handel
Citera
2010-11-10, 12:40
Medlem
Hej folk..

1. Vad påverkas om man blir bannlyst av påven? (Det står väl exc....nånting)

2. Vilka fördelar är det att ha så högt som möjligt av en religion i ett område?

3. Kan man spela "världsherravälde" i MTW 2 ? Håller det på för evigt/tills någon har vunnit då?
I MTW 1 så avslutades det efter en tid om jag inte minns fel.
Citera
2010-11-10, 17:06
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadijan
Hej folk..

2. Vilka fördelar är det att ha så högt som möjligt av en religion i ett område?

3. Kan man spela "världsherravälde" i MTW 2 ? Håller det på för evigt/tills någon har vunnit då?
1. Excommunicated. Bannlyst, som du säger. Om man blir bannlyst så får man sämre relationer med de kristna länderna (generellt, inte nödvändigtvis) samtidigt som de också kan starta korståg mot dig. Korståg ger anfallaren en del bonusar, minst sagt, och det är därför jobbigt att ha korståg mot sig.

2. Befolkningen är mindre gnällig och mindre benägen att göra uppror om de delar staten religiösa uppfattning.

3. Grand Campaign spelas på en stor karta som är samma som i Rome. Den består ungefär av Europa, Nordafrika och några små delar av Asien. En bit in i spelet kan man komma till Amerika, varefter mindre delar av Sydamerika kan visas, tror jag.
Citera
2010-11-10, 18:15
Medlem
Hildeberts avatar
Någon som kan tipsa om bra mods?
Citera
2010-11-10, 18:21
Medlem
Chipshajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hildebert
Någon som kan tipsa om bra mods?

Darthmod ska ju vara ganska bra. Själv kör jag Stainless Steel, måste dock ha expansionen för den.
Citera
2010-11-10, 21:26
Medlem
Citat:
Hej folk..

1. Excommunicated. Bannlyst, som du säger. Om man blir bannlyst så får man sämre relationer med de kristna länderna (generellt, inte nödvändigtvis) samtidigt som de också kan starta korståg mot dig. Korståg ger anfallaren en del bonusar, minst sagt, och det är därför jobbigt att ha korståg mot sig.

2. Befolkningen är mindre gnällig och mindre benägen att göra uppror om de delar staten religiösa uppfattning.

3. Grand Campaign spelas på en stor karta som är samma som i Rome. Den består ungefär av Europa, Nordafrika och några små delar av Asien. En bit in i spelet kan man komma till Amerika, varefter mindre delar av Sydamerika kan visas, tror jag.

Tack för svaren.. kommer nog fler frågor
Citera
2010-11-11, 12:55
Medlem
Hildeberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipshajen
Darthmod ska ju vara ganska bra. Själv kör jag Stainless Steel, måste dock ha expansionen för den.

Tankar stainless steel nu och jag hoppas det är nice
Citera
2010-11-11, 19:12
Medlem
Nån som känner till nån bra immersion mod? typ som BBB eller Deus Lo Vult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in