2006-11-24, 13:27
Medlem
fettosvinets avatar
"Först finns bara sju olika riken att styra, men när man väl klarat av en grundläggande kampanj, så låses det hela upp, och man kan spela vilken som helst av de dryga tjugo som ingår (inklusive just aztekerna - för en del av Amerika ingår intressant nog i spelet, som sträcker sig från 1080 ända till 1530)."

Taget ur Peter Englunds recension.
Kan man verkligen spela som aztekerna? jag låste upp alla fraktioner men aztekerna finns inte bland dom spelbara där, har jag gjort fel eller är aztekerna inte spelbara?
Citera
2006-11-24, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fettosvinet
"Först finns bara sju olika riken att styra, men när man väl klarat av en grundläggande kampanj, så låses det hela upp, och man kan spela vilken som helst av de dryga tjugo som ingår (inklusive just aztekerna - för en del av Amerika ingår intressant nog i spelet, som sträcker sig från 1080 ända till 1530)."

Taget ur Peter Englunds recension.
Kan man verkligen spela som aztekerna? jag låste upp alla fraktioner men aztekerna finns inte bland dom spelbara där, har jag gjort fel eller är aztekerna inte spelbara?

Erkänn, du låste upp fraktionerna genom att patcha, eller hur?
Citera
2006-11-24, 14:29
Bannlyst
nej man kan inte spela som aztekerna (förutom i custom battles).
Citera
2006-11-24, 14:29
Medlem
Crices avatar
Bara för att skriva av mig lite, samt dela med mig av en ball historia:

Belägringen av Paris hade just inletts; innanför murarna väntade den något splittrade franska armé som deras kung (vars namn jag förträngt) desperat ledde i den sista utposten de hade till förfogande. Ja, hela franska imperiet var krossat och reducerat till Paris och en halvstor försvarsarmé. Mina skotska frihetskämpar (nåja) tågade närmare borgen, iordninggjorde kastmaskinerna och rev snart Paris murar. In vällde den skotska högadeln med tvåhandssvärd i fast grepp, och med lite street smarts ("pikewalls" på gatorna) var grodätarna snart nertryckta i märkesbootsen och rädda. "Reträtt" tänkte de, och flydde mot borggården. In i staden marscherar nu kung William av Skottland, och leder sin här mot borggården. Dumma som fransoserna är anfaller de hären, som enkelt tar sig igenom porten till borggården; där Frankrikes slutgiltiga öde skall förseglas. Kung William ställer sig vid sidan av striden, och ser belåtet på sina duktiga fotsoldater -- tills! den nedrige vinsörplande tjabon av Frankland våldsgästar partyt och anfaller mina män bakifrån, som den homofil han är. Ajabaja - in rusar kung William, låter sin närmaste livvakt fixa fransmannens närmaste livvakt, och märker sedan att bara två av hans egna närmaste står mot fiendekungen och hans ena närmaste. Fienden lyckas ta båda livvakterna, men inte utan att fransmannen också förlorar sin. Det är nu kung mot kung, och jag svettas floder. Kung William är Edinburghs stolthet - en förebild för hela folket. Utan honom går det aldrig vägen att erövra Europa. Han lyckas dock slakta croissanten, och segern är vår. Borggården är sedan enbart fylld med lik och hurrande skottar, och Frankrike utsuddat från världskartan och borta.

Wha wha wee wha.
Citera
2006-11-24, 15:02
Medlem
samuzmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crice

Text..

Synd bara att min download är på 87%, jag vill också slakta.
Citera
2006-11-24, 15:04
Medlem
fettosvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Erkänn, du låste upp fraktionerna genom att patcha, eller hur?

hehe jo, jag läste instruktionerna som står nån sida bak i denna tråd om hur man låser upp alla fraktioner.
Citera
2006-11-25, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fettosvinet
hehe jo, jag läste instruktionerna som står nån sida bak i denna tråd om hur man låser upp alla fraktioner.

Jag vill fortsätta att hoppas att ifall man klarar det utan att patcha så får man välja fraktioner i Amerika.
Citera
2006-11-25, 12:35
Medlem
asså jag fattar inte varför dom inte har ett kampanj läge i multiplayer.........
Citera
2006-11-25, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
asså jag fattar inte varför dom inte har ett kampanj läge i multiplayer.........

Blir nog väldiga väntetider när man lirar med polarna varvid ett "game" torde ta några dagar. Perfekt för LAN dock, men jag föredrar att köra combats mot polare, men det kräver registrering självfallet.
Citera
2006-11-25, 12:52
Medlem
Blå Rutas avatar
Har inte orkat sätta mig in i den strategiska delen, kör bara custom battles hela tiden. Vill inte spela länge, vill ha en armé att kriga med mot en annan, och sen stänga av datorn när jag (förhoppningsvis) vunnit.

En rolig sak är att köra mot 1600 azteker på banan med en stor bro i mitten, och samtidigt själv bara ha några elefanter. Garvar varje gång jag ser att fienden har 98% förluster och jag har max förlorat 10 pers.
Gissar att jag fortfarande är i "upptäckarstadiet" av spelet där jag bara testar olika grejer hela tiden. Man måste ju pröva alla olika sorters artilleri mot danskarna...
Citera
2006-11-25, 13:03
Medlem
fettosvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Jag vill fortsätta att hoppas att ifall man klarar det utan att patcha så får man välja fraktioner i Amerika.

Du kan nog sluta hoppas redan nu, tyvärr.
Citera
2006-11-25, 13:15
Medlem
samuzmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
Har inte orkat sätta mig in i den strategiska delen, kör bara custom battles hela tiden. Vill inte spela länge, vill ha en armé att kriga med mot en annan, och sen stänga av datorn när jag (förhoppningsvis) vunnit.

En rolig sak är att köra mot 1600 azteker på banan med en stor bro i mitten, och samtidigt själv bara ha några elefanter. Garvar varje gång jag ser att fienden har 98% förluster och jag har max förlorat 10 pers.
Gissar att jag fortfarande är i "upptäckarstadiet" av spelet där jag bara testar olika grejer hela tiden. Man måste ju pröva alla olika sorters artilleri mot danskarna...

Haha, måste testa det där med elefanterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in