2006-11-25, 20:23
Medlem
tnkns avatar
Kan man bara se sina Battle Replays i spelet, eller kan man kolla på dom "utanför" spelet också? Har kollat i mappen där spelet ligger men inte hittat något.
Citera
2006-11-25, 20:56
Medlem
samuzmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnkn
Kan man bara se sina Battle Replays i spelet, eller kan man kolla på dom "utanför" spelet också? Har kollat i mappen där spelet ligger men inte hittat något.

Beror väl på vilket filformat replaysen sparas i men annars om du verkligen måste se på dom utanför spelet kan du väl frapsa replayen om datorn pallar det.
Citera
2006-11-25, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fettosvinet
Du kan nog sluta hoppas redan nu, tyvärr.
Varför det, har du klarat "main campain" med RELOADED-versionen för att sedan upptäcka att det inte går? Jag utgår ifrån att du INTE har patchat med de "hem-hittepås" som finns ute på forum där man själv ska ändra om i txt-filer.

På denna sida går att läsa följande:
Citat:
Först finns bara sju olika riken att styra, men när man väl klarat av en grundläggande kampanj, så låses det hela upp, och man kan spela vilken som helst av de dryga tjugo som ingår (inklusive just aztekerna - för en del av Amerika ingår intressant nog i spelet, som sträcker sig från 1080 ända till 1530).
Det är Peter Englund som skrivit artikeln och han är en av sveriges främsta historiker och akademiledamot.

Jag kan tänka mig att enda anledningen till att man inte skulle kunna lira med aztekerna efter "main campain" är att det är RELOADEDs crackade version man kör. Om så är fallet, kommer jag att köpa spelet på direkten då jag klarat allt med England.
Citera
2006-11-25, 23:58
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Varför det, har du klarat "main campain" med RELOADED-versionen för att sedan upptäcka att det inte går? Jag utgår ifrån att du INTE har patchat med de "hem-hittepås" som finns ute på forum där man själv ska ändra om i txt-filer.

Det är Peter Englund som skrivit artikeln och han är en av sveriges främsta historiker och akademiledamot.

Jag kan tänka mig att enda anledningen till att man inte skulle kunna lira med aztekerna efter "main campain" är att det är RELOADEDs crackade version man kör. Om så är fallet, kommer jag att köpa spelet på direkten då jag klarat allt med England.

Men hur lång tid tror du egentligen Peter Englund satt och spelade? Knappast tror jag han tog sig tid att köra en hel campaign, även om man kör en kort sådan på lättaste tar det ändå en hel del tid. Nä, han såg väl bara vilka som fanns på Custom Battle...

Och bara för att man kör en crackad version så skulle man plötsligt inte få tillgång till aztekerna? Knappast ändrar Reloaded något annat än den del av exe-filen som kör DVD-avläsningen.

Dessutom om man läser på lite totalwar-forum får man snabbt reda på att aztekerna inte är spelbara. Tror inte det funkar att bara ändra i den där txt-filen heller, det kraschar bara då om man provar aztekerna. Men det finns saker man kan ladda ner som gör att man kan spela både azteker, mongoler och timurider.
Citera
2006-11-26, 00:30
Medlem
hehe.. Aztekerna är INTE spelbara som standard. Mycket möjligt att man kan spela dem med nån mega-patch eller nåt, men det går INTE genom att bara klara ut det.
Citera
2006-11-26, 17:07
Medlem
ÜberJürgens avatar
Som det tidigare är sagt så är Aztekerna inte spelbara normalt sätt. Dock finns det en mod som gör det möjligt och de kommer modda mer. I vilket fall som helst så finns modden för nedladdning här: http://forums.totalwar.org/vb/local_links.php?catid=135
Citera
2006-11-27, 17:10
Medlem
tnkns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuzmd
Beror väl på vilket filformat replaysen sparas i men annars om du verkligen måste se på dom utanför spelet kan du väl frapsa replayen om datorn pallar det.

Nu står det still, frapsa?

Edit* Hittade info om det.
Citera
2006-11-29, 02:06
Medlem
sezdiablos avatar
Tja, tänkte bara se om någon här vet ungefär när man kan komma till aztekerna. Alltså ungefär vilket årtal/turn?
Citera
2006-11-29, 12:47
Medlem
Mumma vad fint det går! Jerusalem brinner och mina ärorika arméer slaktar saracener på löpande band ute i den stekheta solen. Det StorDanska riket always prevails!
Citera
2006-11-30, 16:33
Medlem
fettosvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sezdiablo
Tja, tänkte bara se om någon här vet ungefär när man kan komma till aztekerna. Alltså ungefär vilket årtal/turn?

Ungefär år 1490 tror jag
Citera
2006-11-30, 18:56
Medlem
sezdiablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettosvinet
Ungefär år 1490 tror jag

grymt, tack...
Citera
2006-12-05, 00:44
Medlem
fettosvinets avatar
År 1400 kommer "den nya världen" upp på kartan, men man kan ändra en av spelets textfiler så att den är uppe på kartan från runda 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in