2007-09-22, 00:00
Medlem
Jag har aldrig varit i rejäl kontakt med mongolerna, men vad har de för religion?

Hedningar?
Citera
2007-09-23, 14:48
Medlem
Satan vad nice när man får igenom Kalmarunionen som Danmark. Nu är spelet helt klart värt att spela.
Citera
2007-09-29, 22:17
Medlem
Ignignokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motördog
Någon gång nästa år har jag för mig att jag läst.

I'll be darned. Jag låter kanske lite kinkig nu men jag hoppas att de gör det ordentligt den gången. Mindre buggar och annat klägg. Gillade alla total war spel men M2 gjorde mig ganska besviken tt.
Citera
2007-09-29, 22:29
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Hur är det för övrigt att möta Mongolerna i strid, är dom så farliga som man hör att dom är? Vilket lag träffar på dom först? Turkarna?
Citera
2007-09-30, 12:03
Medlem
PersianWolfs avatar
Livfarliga

Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Hur är det för övrigt att möta Mongolerna i strid, är dom så farliga som man hör att dom är? Vilket lag träffar på dom först? Turkarna?

Mongolerna är muslimer. I de första mötena är de helt fruktansvärda o möta men när väl tiden går och du bygger nya byggnader och får mer avancerade vapen så kan man hantera mongolerna. Ett bra tips är att alltid expandera västerut i början så att Ungern, holy empire, Danmark och de andra får handskas med mongolerna.

Första laget som får smaka på mongolernas svär är ryssland och turkarna.
Citera
2007-09-30, 19:50
Medlem
PersianWolfs avatar
"Värvat" spelet!!

Har nu lyckats ta över vartenda stad i hela spelet. Det som slog mig var att både mongoler och timurer när du har tagit över alla deras städer så dör de inte ut, utan de blir plötslig flera gånger starkare och attackerar dig på nytt. så se till och ha 4-5 hela arméer lediga innan ni tar över sista staden hos de 2. Det du måste göra är att slå ut alla deras män och som sist deras kung.

Det går och fortsätta spelet när du har värvat spelet men d känns bara konstig då d inte finns ett skit o göra. Efter varje runda har jag 150,000 i vinst :-)

Ett tips: Om du skickar präster till ett fiende område så konventerar folket där ,efter några rundor och då är det lugn och ro i staden när din militär tar över. Eller så gör de revolt mot fienden.
Citera
2007-09-30, 22:13
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Hm, idag fick jag känna på mongolerna i ett korståg..
Min General's Bodyguard fick fan smisk av ett par turkopoler, verkar som att man ska rikta in sig på att försöka hantera deras beridna skyttar.
Är för tillfället England, är det en bra taktik att låta de attackera och att man har Longbowmen med pålar uppsatta? Verkar för mig vara en bra strategi då dom har så mycket rytteri.
Citera
2007-10-02, 00:59
Medlem
Ignignokts avatar
Brukar själv försöka undvika dem. Annars så har jag hört att longbowmen och spikes stakes ska vara bra. Kan man så är det bra att ta ut deras general fort då den har typ 10 i dread eller något. Artilleri och liknande kan vara bra att ha och panga på fienden innan drabbning, framförallt då om du anfaller s a s. Spelar man som egypten och turkiet så kan man köra nafatun och de verkar funka bra! Kör hellre bara kavalleri (melee och missile) samt nafatun/siege än att försöka köra med spearmen. Jag brukar stänga av skirmish mode så att naffatun kan komma nära inpå och dra av sina krukor, fördelaktigen mot generals bodyguard eller lancers. I lvrigt så är det no fucking around. Jag menar deras infanteri kan ju slå ens dismounted knights i närstrid, vilket är ganska löjligt.

Nu är året 1444 och jag har fått meddelandet att jorden är rund. Är det då bara att köra ut båtar till fog o war i väst? Jag vill gärna till Aztekriket innan rundorna tar slut.
Citera
2007-10-02, 12:52
Medlem
PersianWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignignokt

Nu är året 1444 och jag har fått meddelandet att jorden är rund. Är det då bara att köra ut båtar till fog o war i väst? Jag vill gärna till Aztekriket innan rundorna tar slut.

Du måste först uppgradera dina hamnar för att genom de bygga nya större fartyg som kan korsa atlanten!
Citera
2007-10-02, 18:17
Medlem
Ignignokts avatar
Aha, aja men det har jag, kör grande carracks och caravels. Får se om Portuguese arqebusiers funkar mot aztekernas ullarmor :>
Citera
2007-10-03, 22:18
Medlem
Tycker bågskyttar är bäst mot uppsuttet bägskytteri.
Citera
2007-10-03, 22:27
Medlem
Icecubes avatar
En fråga.

Hur bra tror ni detta spel går att köra med:

AMD 3500+ (2,21Ghz)
1512mb ram
radeon x1950pro

Och isf i vilken upplösning ?

Tacksam för svar.
Citera